Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Advertisements

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Hodnotová orientace svobodné generace
ZÁKLADNÍ ETICKÉ KATEGORIE II
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Anotace: Objasnění etických pojmů se zaměřením na věcný a společenský význam Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor:
Právní stát je takový stát, ve kterém je vztah mezi občanem a státem vymezen pomocí práva dříve (např. v rodové společnosti) existovalo tzv. zvykové (obyčejové.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
2. neděle adventní/část 2: Modlitba proroků a obrácení srdce.
ETICKÉ ASPEKTY OCHRANY PŘÍRODY
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Subjekty a předmět všeobecného osobnostního práva © Vladimír Plecitý, 2011.
Lidská důstojnost a pozitivní hodnocení sebe Všichni lidé se rodí svobodni a jsou si rovni. (Listina základních práv a svobod)
Důstojnost člověka ve zdraví a v nemoci Viola Svobodová Hospic sv
Etika Mgr. Blanka Chocová.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
VZESTUPY A PÁDY SILVIE QUISOVÁ. POROZUMĚT ZNAMENÁ POMOCI.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
P RÁVO A BEZPRÁVÍ Uč. str Ve společnosti, kde platí právo, se musí dodržovat pravidla. Pod hrozbou postihu ze strany státní moci. Náš právní systém.
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Humanistické a existenciální teorie v SP
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Všeobecná deklarace lidských práv
Psychologie II Sociální psychologie
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Právo a spravedlnost Ročník:1.a 2. Datum.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Lidská práva v dokumentech
POVOLÁNÍ K MODLITBĚ Centrum pro katechezi Olomouc, 2013.
Albert Camus Barbora Vaňková.
Sociologie 13 Sociologie politiky. politika správa veřejných záležitostí – Záležitosti týkající se velké části občanů, nebo všech (oproti soukromým záležitostem)
Charakter Pavel Šuranský.
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
1 Cvičení č. 4 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM 2.Změna naše příležitost k úspěchu.
Modely obecně. Co je model? Použití v každodenním životě Něco, co není skutečné, ale má ke skutečnosti velice blízko Např. umělohmotné modely letadel.
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Název prezentace Krize důvěry, vytváření, udržování a obnova důvěryhodnosti Osnova prezentace 1. Důkazy o krizi důvěry na základě výzkumů 2. Cílené připomenutí.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 19. Etika, základní etické pojmy Název sady: Občanská nauka Ročník:
SELF-CONCEPT OF WOMEN Zuzana Brychtová. OSNOVA Self-concept a jeho užití Hledání obrazu ideální ženy Nalezení obrazu ideální ženy?? Shrnutí a rozdíly.
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Práva a povinnosti mezi manželi
Pravidla chování, právo a morálka
Ekonomika malých a středních podniků
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST
Společenská odpovědnost a školy
práva a povinnosti občana ČR
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Námitky proti filozofické reflexi či diskusi a odpovědi na ně
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
Práva a svobody a veřejná moc
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Svoboda vyznání Teologická etika 2 VOŠ Jabok Mgr. Zdenko Š Širka, ThD.
Zjišťování kvality poskytovaných sociálních služeb
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
Svoboda vyznání Teologická etika 2 VOŠ Jabok Mgr. Zdenko Š Širka, ThD.
AUTOR: Kateřina Křížová
Předsudky a stereotypy
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj životní síly

Hodnoty (1) Anglický výraz pro hodnotu je „value“ a je odvozen od latinského slova „valere“, což znamená „být silný“, „být zdravý“. Obecně platí: Hodnoty jsou vodítkem našeho myšlení a jednání! Hodnoty, které bychom měli vyznávat vůči okolnímu prostředí, např.: solidnost úcta respekt k potřebám bližních naše aktivity bez negativních externalit Hodnoty týkající se nás samých, např.: bezpečnost vlastní práce a péče o vlastní zdraví neustálé zdokonalování (profesní i osobnostní rozvoj)

Hodnoty (2) Nutné je však respektovat 4 kardinální ctnosti: spravedlnost statečnost střídmost moudrost Hodnoty, které se staly předmětem diskuse o hodnotách teprve nedávno: tolerance jinakosti a odlišných názorů konzistentní chování a jednání rozsah a způsob solidarity Všechny tyto výše uvedené hodnoty přispívají k větší míře lidskosti.

Hodnoty (3) Pro opravdové dodržování žádoucích hodnot ne má smysl jen jejich deklarace a moralizování (to často vyvolává u druhých výčitky svědomí a odpor) – důležitý je osobní příklad a šíření přesvědčení dívat se na hodnoty jako na pomoc při profesním i soukromém životě. Ujasnění hodnotové orientace je kompasem k úspěchu, zdrojem síly pro zdravý život jedince. Při hledání zdrojů životní síly nám mohou být důležitými orientačními body právě obecně akceptovatelné hodnoty, jakými jsou např.: spravedlnost k sobě i k druhým svoboda volby hledání a prosazování pravdy respekt lidské důstojnosti statečnost při prosazování nového správného střídmost v životě moudrost (odstup, nadhled, systémové myšlení) věrnost správným myšlenkám a chování šíření pocitu lidské sounáležitosti a zvyšování kvality života.