Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D. Vilem.Kunz@vsfs.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Advertisements

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 10.
Direct marketing (stručně úvodem)
Úvod do integrované marketingové komunikace Leoš Bárta
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Komunikace a stimulování prodeje
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Nástroje komunikačního mixu
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Marketingová komunikace.
1 Podpora prodeje PODPR/ P2 Hlavní typy aktivit SP Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
úvod pojetí a obsah marketingu
PROPAGAČNÍ NÁSTROJE.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
1.1. Mediální prostředí a trh Mgr. Evžen Staněk
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Komunikační politika klíčová slova
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vinařský marketing Znovínu Znojmo, a. s. Eva Gargelová.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Cenové triky.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Tvorba marketingového mixu
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Vítejte na Marketingu.
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Marketingová komunikace
Marketingové strategie
Propagace základní pojmy
Marketing farmářských produktů
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D. Vilem.Kunz@vsfs.cz

Velký podíl neloajálních kupujících Často mění značky Podpora prodeje Dnešní trhy Velký podíl neloajálních kupujících Často mění značky Berou ohled na slevové a marketingové akce tzv.„ brand switchers“ Dominance na straně maloobchodních řetězců 2. Ing.Vilém Kunz, Ph.D. email: Vilem.Kunz@vsfs.cz 2

Nástroje PP představují přidanou hodnotu Podpora prodeje Nástroje PP představují přidanou hodnotu Ta jde nad rámec produktu i jeho značky Význam roste v situacích, kdy jsou rozdíly mezi produkty malé a kdy je obtížné odlišit se od konkurence pomocí značky Pokud je nabídka dostatečně stimulující 3. Ing.Vilém Kunz, Ph.D. email: Vilem.Kunz@vsfs.cz 3

Charakteristika a funkce Podpora prodeje Charakteristika a funkce Jedna z forem MK Aktivity probíhají v určitém omezeném období Cílem stimulovat prodej výrobků prostřednictvím dodatečných podnětů Snaha i přilákat nové zákazníky 4. Ing.Vilém Kunz, Ph.D. email: Vilem.Kunz@vsfs.cz 4

Podpora prodeje NÁKLADY NA KOMPLEX KOMERČNÍCH MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ V ČR ( Zdroj. D.Pavlů) TYP KOMUNIKACE V mld. Kč v % REKLAMA 15,78 35,03 SALES PROMOTION 11 24,42 DIRECT MARKETING 8,94 19,84 OSOBNÍ PRODEJ 6,9 15,32 VÝZKUM TRHU 1,5 3,33 PUBLIC RELATIONS 0,93 2,06 CELKEM 45,05 100 5. Ing.Vilém Kunz, Ph.D. email: Vilem.Kunz@vsfs.cz 5

Nástroje podpory prodeje Podpora prodeje Nástroje podpory prodeje Pobídky založené na snížení ceny Techniky stimulující k vyzkoušení produktu Techniky obdarovávající věcnou odměnou ( prémie, reklamní dárky, soutěže) Věrnostní programy DO PP řadíme i komunikaci v místě prodeje 6. Ing.Vilém Kunz, Ph.D. email: Vilem.Kunz@vsfs.cz 6

PP REKLAMA PODPORA P PR OSOBNÍ P DM Print a TV rek Obaly Letáky Outdoor Brožury Prospekty a plakáty Film AV prostředky Videokazety DVD PODPORA P Soutěže,hry, Loterie,odměny Dárky Vzorky Veletrhy Předvádění Přehlídky Kupony Slevy Úvěry Eventy Protiúčty Věrnostní P PR Články Projevy Semináře Výroční zprávy Dary Sponzoring Publikace Styky s komunitami Lobbing Fir.časopisy Dny ot.dveří Univerzity Státní správa OSOBNÍ P Obchodní nabídky Obchodní setkání Aktivní předvádění Veletrhy a prodejní výstavy DM Katalogy Poštovní zásil Telemarketing Inter.nákup Infor.faxem, E-mail kores. Telefon

Nástroje PP by měly vždy : Podpora prodeje Nástroje PP by měly vždy : Stimulovat požadované chování Podporovat positioning značky Komunikovat klíčová marketingová sdělení 8. Ing.Vilém Kunz, Ph.D. email: Vilem.Kunz@vsfs.cz 8

Nejvýznamnější fce PP Podpora prodeje Stimulace nákupního chování Přimět CS, aby si produkt vyzkoušela Vyprazdňuje sklady Vyrovnává výkyvy na straně poptávky Je možné zaměřit se na jednotlivé segmenty spotřebitelů Je možné měřit efektivnost lépe než u reklamy Nižší náklady než na reklamu 9. Ing.Vilém Kunz, Ph.D. email: Vilem.Kunz@vsfs.cz 9

Nevýhody Podpora prodeje Přehnaná podpora prodeje–produkt vnímán jako laciný a nekvalitní Akční ceny- zákazník si udělá zásobu zboží Podpora prodeje přiláká především nestálé zákazníky Přemíra podpory prodeje - shlukový efekt 10. Ing.Vilém Kunz, Ph.D. email: Vilem.Kunz@vsfs.cz 10

využívají je ze 70 – 80% stávající uživatelé značek Podpora prodeje Výzkumy k PP: Slevy : využívají je ze 70 – 80% stávající uživatelé značek 96 % slevových promocí nemá žádný dlouhodobější účinek na opakovaný nákup Vzorky: cca 75 % lidí co dostanou vzorky zdarma je i vyzkouší Ale jen 15 % až 20 % ho zakoupí 11. Ing.Vilém Kunz, Ph.D. email: Vilem.Kunz@vsfs.cz 11

Model odezvy nakupujících na slevové promoce Podpora prodeje Model odezvy nakupujících na slevové promoce Člení nakupující do pěti segmentů Na základě dvou charakteristik a to: Loajality ke značce Tendence reagovat na slevové promoce do zásoby 12. Ing.Vilém Kunz, Ph.D. email: Vilem.Kunz@vsfs.cz 12

V případě slevové promoce nakupují do zásoby Podpora prodeje 1. Nereagující U nich slevy plýtváním 2. Loajální zásobující V případě slevové promoce nakupují do zásoby U nich jsou akce též plýtváním!!! 3. Citliví nezásobující 4. Citliví zásobující 5. Nakupující výhradně při slevě Zde slevové akce jedinou možností , jak produkt prodat 13. Ing.Vilém Kunz, Ph.D. email: Vilem.Kunz@vsfs.cz 13

Jiné cíle u různých cílových skupin: Podpora prodeje Jiné cíle u různých cílových skupin: U zákazníků ( povzbudit ho pro vyzkoušení, odlákat od konkurence, odměnit za věrnost) Obchodní podpora prodeje ( podpořit přijetí naší nabídky, nakupovali ve větším množství, umísťovaly výrobky na výhodnější místa) U obchodního personálu ( zainteresovat prodejce na zvýšení prodeje) Ing.Vilém Kunz, Ph.D. email: Vilem.Kunz@vsfs.cz

Děkuji Vám za pozornost Podpora prodeje Děkuji Vám za pozornost Ing.Vilém Kunz, Ph.D. email: Vilem.Kunz@vsfs.cz