Přítomný čas průběhový

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cvičení 3: Přítomný čas prostý a přítomný čas průběhový
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.7.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_07 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Přítomný čas průběhový Present Continuous
Past simple & past continuous
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině
PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_426_Minulý čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Přítomný čas PRŮBĚHOVÝ Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Present Continuous negative Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
REVISION of U5, U6 AJ - 5. třída VY_32_Inovace/9_ května 2012 Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Where does Sam live? FTFFFTFTFFFT.
Present Continuous (Přítomný čas průběhový).  Probíhá právě teď,  vyjadřuje jistou, zajištěnou, naplánovanou budoucnost  Now, just now, at the moment,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_06_PRESENT CONTINUOUS Anotace Prezentace k výkladu a procvičení přítomného času průběhového Autor Mgr. Jana Hrbková Jazyk english Očekávaný.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_431_Přítomný čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Present Continuous (Přítomný čas průběhový).  Probíhá právě teď,  vyjadřuje jistou, zajištěnou, naplánovanou budoucnost  Now, just now, at the moment,
Present continuous - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_370, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Přítomný čas průběhový (5.ročník) Učebnice Project 1
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_668_PŘÍTOMNÝ_ČAS_PRŮBĚHOVÝ_ZÁPOR TÉMA:
Časování slovesa „to be“ - být
Číslo: VY_32_INOVACE_15_09 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Present Continuous Tense Questions
Present continuous - negative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_369, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
VY_32_INOVACE_437 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Sloveso být – přítomný čas
PRESENT CONTINUOUS aneb přítomný čas průběhový
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (PRESENT CONTINUOUS)
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_15
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj7_67
VY_32_Inovace_ Past continuous - negative Project 3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
PRESENT CONTINUOS Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Přítomný čas průběhový (5.ročník) Učebnice Project 1
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (PRESENT CONTINUOUS)
Dále si procvičí nejčastější situace, při kterých se časy používají
VY_32_INOVACE_228_Přítomný čas průb.
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
(Přítomný čas průběhový)
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Transkript prezentace:

Přítomný čas průběhový Present continuous Přítomný čas průběhový

Present continuous – přítomný čas průběhový Přítomný čas průběhový se používá pro právě probíhající činnosti, vyjadřuje děj nebo stav, který v danou chvíli probíhá. Tvoří se pomocí přítomného času slovesa BE a slovesa s koncovkou -ING. zdůrazňuje průběh či trvání děje: + I am having a shower at the moment. - Právě se sprchuji. - It is not raining. - Neprší. ? Are you sleeping? - Spíš?

Present continuous – přítomný čas průběhový Použití: 1) děj právě v tuto chvíli probíhá: Now I am watching TV. Právě se dívám na televizi. 2) pevný plán do budoucnosti: I am not going out . Dnes večer prostě ven nejdu (nemá cenu mě přemlouvat. Give me more examples.

Present continuous - přítomný čas průběhový Použití: stavová slovesa- popisují pouze STAVY --- nevyjadřují žádný průběh. know, believe, understand, hear, like, love... od těchto sloves nebudeme průběhové tvary používat

Oznamovací věta (present continuous affirmative) Přítomný průběhový čas se tvoří pomocí slovesa BE (v příslušném tvaru přítomného času) a významového slovesa s koncovkou -ING: Příklad: He is waiting for the bus. Čeká na autobus. I‘m reading very interesting book. Čtu velmi zajímavou knihu

Oznamovací věta (past continuous affirmative) Sestav oznamovací věty: 1. I/read/a newspaper 2. Mary/play/cards 3. Fred and Alice/drive home 4. the children/watch TV 5. you/have/dinner

Oznamovací věta (present continuous affirmative) Řešení: I am reading a newspaper. Mary is playing cards. Fred and Alice are driving home. The children are watching TV. 5 You are having dinner.

Zápor (present continuous negative) Zápor tvoříme tak, že záporku not klademe za sloveso BE: Am/Are/Is NOT + -ING Příklad: He is not waiting for the bus. Stažený tvar is/are a not je isn‘t/aren‘t He isn‘t waiting for the bus. Nečeká na autobus.

Zápor (present continuous negative) Sestav záporné oznamovací věty: 1. I/read/a newspaper 2. Mary/play/cards 3. Fred and Alice/drive home 4. the children/watch TV 5. you/have/dinner

Zápor (present continuous negative) Řešení: 1 I‘m not reading a newspaper. 2 Mary isn‘t playing cards. 3 Fred and Alice aren‘t driving home. 4 The children aren‘t watching TV. 5 You aren‘t having dinner.

Otázka (present continuous question) Otázku tvoříme stejně, jako kdybychom ve větě měli pouze sloveso BE: (tázací zájmeno) + am/are/is + podmět + významové sloveso s koncovkou –ing +(ostatní větné členy)+ ? Příklad: Is he waiting for the bus? Čeká na autobus? What are you writing now? Co píšeš?

Otázka (present continuous Y/N question) Vytvoř zjišťovací otázky otázky: …at the moment? 1 I/read/a newspaper 2 Mary/play/cards 3 Fred and Alice/drive home 4 the children/watch TV 5 you/have/dinner

Otázka (present continuous question) Řešení: 1 Am I reading a newspaper at the moment? 2 Is Mary playing cards at the moment? 3 Are Fred and Alice driving at home at the moment? 4 Are the children watching TV at the moment? 5 Are you having dinner at the moment?

Otázka (present continuous question) Vytvoř doplňovací otázky otázky na podtržený údaj: …at the moment? 1 I/read/ a newspaper 2 Mary/play/cards 3 Fred and Alice/drive home 4 the children/ watch TV 5 you/have/dinner

Otázka (present continuous question) Řešení: 1 What am I reading at the moment? 2 Who is playing cards at the moment? 3 Where are Fred and Alice driving at the moment? 4 What are the children doing at the moment? 5 What are you doing at the moment?

Present continuous – přítomný čas průběhový WELL DONE