Kultura u orangutanů Kristýna Vacková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GIBONI.
Advertisements

VELCÍ PRIMÁTI VOLAJÍ O POMOC
Ptáci v okolí lidských sídel
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_539_Př8     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Čím se lišíme od zvířat a v čem jsme stejný
Jaguár americký.
Medvědi.
PRIMÁTI - LIDOOPI Největší žijící opice.
Prase divoké Latinský název tohoto zvířete je Sus scrofa
Primáti = nehetnatci (Primates)
PRIMÁTI - OPICE Ploskochodci = těžiště těla je přesunuto na zadní končetiny. Lebka je oválnější než u jiných savců. Oči směřují dopředu = řídí se hlavně.
Jejich život ve smečkách
Primáti.
Primáti Martin Man Jan Dresler.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Po stopách ohrožených zvířat
Panda velká Červený výstražný trojúhelník a v něm černobílý medvěd. Označují se jim druhy, kterým v přírodě hrozí vyhubení.
Vlčí hierarchie a chování
Tropický deštný les SAVCI.
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.14 Anotace: Prezentace popisuje význam lesa, faunu a floru lesa. Vzdělávací oblast: Význam lesů Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk:
Primáti Kristýna Semecká 8.B
Ptáci okrasných zahrad a parků 1
Podkmen: OBRATLOVCI Třída: SAVCI.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Dorozumívání.
Orangutani.
Žirafa.
Tetřev Hlušec Radmila Sikytová. Vzhled Hmotnost:1-1,5kg Rozměry:až 60cm Patří k největším kurovitým ptákům u nás.JE TO OHROŽENÝ DRUH,JE OTO HRABAVÝ DRUH,KTERÝ.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Gorila.
Řád: PRIMÁTI.
Živočichové tropických deštných lesů (2)
Šupinušky (Zygentoma)
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Název projektu: Živá příroda ve škole
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: listopad 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
CHOBOTNATCI Adéla Kohoutová 3.G.
 VZHLED VZHLED  ROZŠÍŘENÍ ROZŠÍŘENÍ  ŽIVOT A POTRAVA ŽIVOT A POTRAVA  ROZMNOŽOVÁNÍ ROZMNOŽOVÁNÍ  ZDROJE ZDROJE Pro zobrazení obrázku- KLIKNĚTE.
PRIMÁTI OD ČEHO JE ODVOZEN NÁZEV SKUPINY PRIMÁTI? od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek ze všech skupin živočichů jsou vývojově nejpokročilejší.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
SAVCI 4 PRIMÁTI.
3. SKUPINA 3. SKUPINA. KDE ŽIJÍ? Vrabci žijí v Euroasii a byli převezeni i do Ameriky, jižní Afriky, Austrálie a na Nový Zéland. Vrabec polní vyhledává.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Výukový materiál VY_52_INOVACE_26_Opakování primáti
Veverka obecná (sciurus vulgarit)
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
VŽDY KDYŽ CHCETE ZOBRAZIT OBRÁZKY KLIKNĚTE NA ŽLUTÝ RÁMEČEK
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.07
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Panda Červená Eva Brachtlova Třída: 5.B. Škola:Hluchák.
Veverka známá neznámá.
PRIMÁTI od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Veverka známá - neznámá
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Kukačka obecná Cuculus canorus.
Chobotnatci a damani Martina Koubová 3.C.
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Běžci.
Zoologická zahrada U kasy najdete občerstvení (k za koupení je např. párek v rohlíku) Cena zoo: dítě (do 15ti let) 120kč dospělí 180kč vyrobili:
PTÁCI – LETCI (ŠPLHAVCI)
Transkript prezentace:

Kultura u orangutanů Kristýna Vacková

Borneo Sumatra – Gunung Leuser National park

Největší primáti, žijící ve stromech Každý den si budují hnízda k spánku Hnízda slouží také pro nemocné jedince a pro samice v pokročilém těhotenství Při stavění hnízd dělají speciální „malinový“ zvuk

Samci – samotáři Samice – starají se o mláďata po dobu 6-8 let Mláďata se učí dovednostem od matky Dospělost – 12 let samice, 15 let samci Dožívají se až 40-ti let

Způsob života Sedavý způsob – nikdy neopouštějí svůj oblíbený terén Stěhovaví – převážně žijí v jednom terénu, ale mnohdy ho opouští pro potravu Tulácký – neustále se pohybují a hledají potravu

Schopnost přesně určit dobu, kdy dozrávají různé plody Pojídají plody durianu, fíky a mnoho dalších Jedí okolo 4000 druhů plodů, bobulí, kořínků, ořechů apod. Dobře vyvinutá jemná manipulace s předměty

Komunikace Známo okolo 18-ti zvuků – signalizující strach, úzkost „rychlé volání“- dospělí samci - při konfliktu „dlouhé volání“- slyšitelné na velké vzdálenosti - teritoriální, lákavý pro samice Používání gest Oční kontakt- mláďata koukají na matku, aby získala potravu Orangutan Chantek- naučil se 140 znaků posunkové řeči

Též jsou nazývání jako „deštníkový“ druh, obecně jako zdraví pralesa Pokud onemocní orangutáni, i další druhy jsou v ohrožení !!!!

Děkuji za pozornost