Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ozonová díra & Skleníkové plyny
Advertisements

Zemská atmosféra - stavba - soustředné vrstvy - různé vlastnosti
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Atmosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími atmosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Atmosféra Země.
Globální oteplování Marek tecl 2L.
Abiotické podmínky života
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Atmosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími atmosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Atmosféra Země Název školy
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Vrstvy atmosféry.
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_180_Atmosféra AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 7.,
Atmosféra Země, Atmosférický tlak
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Krajina a životní prostředí
ATMOSFÉRA.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Atmosféra VY_32_INOVACE_00_ATMOSFÉRA autor: Helena Nováková
Krajina a životní prostředí
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
Atmosféra.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Atmosféra Adéla Hegarová.
Atmosféra Filip Bordovský.
Atmosféra Země a její složení
Skleníkový efekt.
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
její znečištění a důsledky
Atmosféra planety Země
Vznik a vývoj atmosféry Země
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vlastnosti plynů Pohyb je základní vlastnost všech těles ve vesmíru. Toto tvrzení platí pro celý vesmír – pro hvězdy, planety, komety, pro celé galaxie.
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 20 TEMA: Atmosféra – plynný obal Země.
Atmosféra.
Atmosféra je plynný obal Země, který je k Zemi připoután gravitační silou, která nám zaručuje, že plyny neuniknou do okolního vesmírného prostoru. Model.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
UV ZÁŘENÍ našlo cestu - - OZONOVÉ DÍRY
Atmosféra Země.
Obr. 1 ATMOSFÉRA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
VY_32_INOVACE_ Atmosféra Autor Mgr. Renáta Hořejšková
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
ATMOSFÉRA atmosféra a její vlastnosti
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
ATMOSFÉRA.
Problémy Ozónové vrstvy.
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jediná obyvatelná planeta naší sluneční soustavy.
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí Bára Čuprová 2 PP Míša Havlová jcu.pp@seznam.cz Petra Konrádová Eva Rešová 7.12. 2006

Témata prezentace Atmosféra Země Ozónová vrstva Skleníkový efekt

Atmosféra Země Plynný obal obklopující Zemi do výšky několika tisíc kilometrů Troposféra Stratosféra Mezosféra Termosféra Ionosféra Exosféra

Troposféra Nejspodnější část zemské atmosféry Sahá do výšky16-18km 3 subvrstvy Stratosféra Max. do výšky 55km Na její horní hranici-teplota 0°C Mezosféra Do konce stratosféry 80 – 85 km Termosféra Do konce mezosféry 640 km Ionosféra Od začátku mezosféry Obsahuje elektronicky nabité částice- ionty Do 550 km Exosféra Nad ionosférou Plynulý přechod do meziplanetárního prostoru

Ozónová vrstva Historie poznávání a objevů Ozon O3 Poškozování Vznik Ozónová díra Rozpad ozonu Poškozování Vliv na živočichy, rostliny, člověka

Historie poznávání a objevů Existence ozónové vrstvy zjištěna v 19. století Od roku 1920 - rozvoj ozonometrie 70.léta rozvoj nadzvukové dopravy => první obavy

Ozon Vzniká z O2 různými fotochemickými procesy Ozónová díra - zaviněna člověkem Rozpad – fotodisociací za účasti viditelného a blízkého ultračerveného záření Ve výškách pod 30km převažuje rozpad O3 nad vznikem

Poškozování Freony, halony, tetrachlormethan, methylbromid aj. Smog - saze, oxid siřičitý, oxid uhelnatý

Vliv na primární producenty a rostliny Vliv na živočichy Fytoplankton Zooplankton Zelené suchozemské rostliny Vliv na živočichy Většina chráněna svou srstí před UV - zářením Nádory kůže a oka

Vliv na člověka Zvýšená intenzita UV – B záření zejména v jarních měsících riziko vzniku melanomu a poškození oční čočky (např.katarakta)

Skleníkový efekt Historie teorie Skleníkové plyny a aerosoly v atmosféře Globální oteplování

Historie teorie V roce 1827 Jean-Baptist Fourier – rozpoznán první oteplující účinek r. 1860 John Tyndall r. 1896 Svante Arrhenius r. 1992 – Úmluva o změně klimatu

Skleníkové plyny a aerosoly v atmosféře Aerosoly – kapalné nebo pevné částice rozptýlené v plynném prostředí Skleníkové plyny – clona pro tepelnou radiaci zemského povrchu, zvyšují jeho teplotu Oxid uhličitý Methan Oxid dusný Halogenové uhlovodíky Již zmíněný ozon

Globální oteplování Zesilování skleníkového efektu Roztávání ledovců, zvyšování hladin oceánů a moří, záplavy Zvyšování průměrné teploty na Zemi Nárůst koncentrace některých skleníkových plynů

Celkové shrnutí Globální oteplování a zvětšující se ozónová díra je hrozbou nejen pro nás, ale i pro budoucí generace Výrazné omezení produkce škodlivých látek Hledání alternativních zdrojů energie Zvýšená ochrana zdraví

Děkujeme za pozornost Přejeme Vám hodně zdraví, ozon se snad brzy spraví. Všichni k tomu přispějme, k přírodě se hezky chovejme.