Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TAJEMSTVÍ ABSTRAKTNÍ MALBY II.
Advertisements

Poznáte hudební velikány ? - 1.díl Prověřte si své hudební znalosti vážné hudby ! Sestavil – 4/2012 – Ztišit ! Nejprve klepněte na očíslovaný.
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
POZNÁVEJ HUDEBNÍ SKLADATELE. v této úvodní části pracujte v základním nastavení PowerPointu, nikoliv v režimu prezentace v případě, že je k dispozici.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_15_Opakování III.
Opakování III Otázky jsou vybrány z DUM č
Hudebně výrazové prostředky
(do začátku druhé světové války).  citlivost a dramatičnost ve skladbách  Richard Strauss Gustav Mahler.
Z franc. romantique = jako v románu
Klára Motlíčková, KVARTA
Ruská hudba Alice Kresová; tercie.
Raná renesance Mgr. Jakub Tomala.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Příběh vojáka z první světové války
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
HUDEBNÍ FORMY Pokud budete pracovat v základním nastavení PowerPointu, potom vždy po splnění úkolu přepněte do režimu „ Prezentace “ a přehrajte zvukovou.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_857_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Poznáte hudební velikány ? – 2. díl Prověřte si své hudební znalosti vážné hudby ! Sestavil – 4/2012 – Ztišit ! Nejprve klepněte na očíslovaný.
Renesance – 2. pol. 15. stol. Mgr. Jakub Tomala.
Wolfgang Amadeus Mozart
Hudební výrazové prostředky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_347_Tanec, balet AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Franz Joseph Haydn Mgr. Jakub Tomala.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
R USKÁ HUDBA Martin Otýpka. R USKO - INFORMACE Státní zřízení: federativní republika Hl. město: Moskva Rozloha: asi tisíc km 2 Počet obyvatel:
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_Píseň Běží liška k Táboru,
Tereza Janderková.  suite (fr. = sled, sada)  sled několika tanečních skladeb  pěstovala se především v baroku (17. a 18. století) → GB, F, D  jednotlivé.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Petr Iljič Čajkovskij AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny hudby a její osobnosti
Jan Jakub Ryba AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Carl ORFF ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
CESTA Z PRAVĚKU ČESKÝ KLASICISMUS
Hudba Test Poslech POJMY
Název školy: Základní škola Netvořice
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/10
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název: Středověká hudba VY_32_inovace_HV6789_13 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s hudbou období středověku,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
POZNÁVEJ HUDEBNÍ SKLADATELE
Transkript prezentace:

Mgr. Jakub Tomala

 Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář k ukázce č. 3  Komentář k ukázce č. 4  Komentář k ukázce č. 5

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

Dmitrij Šostakovič 1906 – 1975, Rus Symfonie č. 13 zhudebněn text disidentského básníka Jevgenije Jevtušenka popis zrůdného masakru desítek tisíc židů za Kyjevem v r strihý, dutý ráz ZPĚT

 Gustav Holst  1874 – 1934, Angličan  Planety, Mars,posel války  Mars začíná výhružným ostinatem v pětidobém taktu, nad nímž se ve vlnách vzdouvá melodie  intenzita narůstá, konec je náhlý a nečekaný ZPĚT

 Petr Iljič Čajkovskij  1840 – 1893, Rus  Labutí jezero  moskevská premiéra baletu v r byla neúspěšná ZPĚT

 Edvard Grieg  1843 – 1907, Nor  Suity k Peer Gyntovi č. 1  V jeskyni Krále duchů ZPĚT

 Antonín Dvořák  1841 – 1904, Čech  Symfonie č. 9. e.moll „Z Nového světa“ ZPĚT

 AINSLEY, Robert. Klasická hudba. Editor John Burrows, Charles Wiffen. V Praze: Slovart, 2008, 528 s. Velký ilustrovaný průvodce. ISBN