Závěry ze semináře k problematice strukturovaného studia učitelství KONFERENCE „STRUKTUROVANÉ STUDIUM UČITELSTVÍ“ v Srní
PROGRAM společné jednání (6 hlavních referátů) Sekce č. 1: Koncepce a obecné problémy strukturovaného studia (8 příspěvků) Sekce č. 2: Pedagogicko-psychologická příprava učitelů ve strukturovaném studiu (6 příspěvků) Sekce č. 3: Oborově-didaktická a odborná příprava učitelů ve strukturovaném studiu (7 příspěvků)
OKRUHY DISKUTOVANÝCH OTÁZEK Strukturované studium Pedagogicko-psychologická příprava učitelů ve strukturovaném studiu Profil absolventa Pedagogická praxe Prostupnost studia Formy vzdělávání - další a celoživotní vzdělávání
ZÁVĚRY Budou vznikat nové moderní formy studia učitelství. Zákonný požadavek kvalifikovanosti učitele nelze pominout. Zajistit podmínky pro komplexní přípravu co nejkvalitnějšího učitele. Pro VŠ (zejména pro pedagogické fakulty) je velkou výzvou nabídnout doplnění vzdělání neaprobovaným učitelům. Do budoucna je nutné brát v úvahu požadavky nejen české, ale i evropské legislativy.
ÚKOLY Připravit způsob kvalitativního vyhodnocení strukturovaného studia učitelství. Zaměřit se na obsah studijních programů, na možnosti spolupráce a prostupnosti. Vyhledávat aktivně nové projekty k řešení problematiky učitelství. Je nutno najít konkrétní odpovědné zázemí (prostředí, instituci), které bude koordinovat řešení problémů spojených s přípravou učitelů a přípravou programů zaměřených na vzdělávání.