1) Napište chemické názvy sloučenin nebo iontů:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VI. VÝPOČET Z CHEMICKÉ ROVNICE
Advertisements

Výpočty z chemických rovnic
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Názvosloví anorganických sloučenin
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PH Vypočítejte pH roztoku kyseliny chlorovodíkové o látkové koncentraci 0,01 mol.dm-3. Řešení: –    úplná disociace HCl + H2O  H3O+ + Cl- –    z reakční.
výpočet pH kyselin a zásad
Druhy chemických reakcí
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Analytická chemie Kvalitativní analýza
Anorganická chemie S O L I VY_32_INOVACE_20 - SOLI.
Soli Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Typy chemických reakcí
Výpočty z chemických rovnic
ROZTOKY.
Názvosloví - opakování II.
Vzorce - opakování I..
Názvosloví solí.
Identifikace vzdělávacího materiálu
Vzorce pro opakování.
XIII. TYPY CHEMICKÝCH REAKCÍ
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_139_Druhy chemických reakcí AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM:
Neutralizace Vznik solí
Složení roztoků Chemické výpočty
III. SLOŽENÍ VÍCESLOŽKOVÝCH SOUSTAV
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 24 Autor: Lenka Poláková
Oxidační číslo Volné atomy a atomy v molekulách prvků mají oxidační číslo 0 Oxidační číslo vodíku je ve většině sloučenin rovno +I. Výjimkou jsou sloučeniny.
Zopakuj si vzorce a názvy
Chemický děj Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
odměrná analýza – volumetrie
Udávání hmotností a počtu částic v chemii
KONCENTRACE ROZTOKŮ Vypočítejte hmotnostní zlomek KCl v roztoku, který byl připraven rozpuštěním 20,0 g chloridu draselného ve 150,0 g vody. Řešení: –
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Chemické výpočty III.
Udávání hmotností a počtu částic v chemii
Jak vznikají soli.
Zákon zachování hmotnosti Mgr. Helena Roubalová
Látkové množství, molární hmotnost
CHEMICKÉ VÝPOČTY. Značí se A r Určí se z periodické tabulky. Jednotkou je 1/12 hmotnosti atomu uhlíku. A r (H) = 1 A r (O) = 16.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
KYSELINY 1) BEZKYSLÍKATÉ KYSELINY: (koncovka -vodíková) Kyselina
Obecný vzorec: M OH, kde M je kation kovu, H+I je vodíkový kation a O-II je kyslíkový anion. Celkový náboj OH skupiny je -1 (OH)-1. Tvorba vzorce:
RISKUJ.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Názvosloví - opakování I.
AZ KVÍZ NÁZVY A VZORCE SOLÍ Hra.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í
Chemické výpočty II.
Molární koncentrace Mgr. Jakub JaníčekVY_32_INOVACE_Ch1r0113.
Názvosloví - opakování III.
Vyčíslování chemických rovnic
vyjádření koncentrace a obsahu analytu ve vzorku
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Chemické reakce a výpočty Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Lucie Tuhá ČísloVY_32_Inovace_3073 NázevNázvosloví anorganických a organických sloučenin Téma hodinyNázvosloví.
Názvosloví solí. Soli 1.) Bezkyslíkatých kyselin 2.) Kyslíkatých kyselin.
Z LEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VÝUKU TECHNICKÝCH OBORŮ A ŘEMESEL Š VEHLOVY STŘEDNÍ ŠKOLY POLYTECHNICKÉ P ROSTĚJOV REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/1.1.26/
ZŠ BENEŠOV, JIRÁSKOVA 888 CHEMIE Základní veličina v chemii, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
výpočet pH kyselin a zásad
10. Test z anorganické chemie Obecná a anorganická chemie
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výpočty z chemických rovnic
odměrná analýza – volumetrie
VÝPOČTY Z CHEMICKÝCH ROVNIC
Agrochemie – 3. cvičení.
Přehled chemických vzorců
Odměrná analýza.
Transkript prezentace:

1) Napište chemické názvy sloučenin nebo iontů: Cr2O3 MoS2 HClO3 Al(OH)3 Mn(NO3)2 BiI3 CaCl2.6 H2O HSO4- C6H6 HOCH2-CH2OH 2) Napište chemické vzorce sloučenin nebo iontů: oxid měďný, fluorid barnatý, uhličitan amonný, siřičitan draselný, kyanid vápenatý, chroman stříbrný, hydrogenuhličitan hořečnatý, methan, octan sodný, peroxid vodíku

3) Kolik gramů Fe2O3 vznikne oxidací 150 g železa? M(Fe) = 55,85 g.mol-1 M(O) = 16,00 g.mol-1 4 Fe + 3 O2  2 Fe2O3 4 x 55,85 2 x (2 x 55,85 + 3 x 16,00) 223,4 319,4 150 x 214,458 g

3) Kolik gramů CO2 se uvolní reakcí 15 g HCl s CaCO3? M (HCl) = 36,46 g.mol-1 M (CO2) = 44,01 g.mol-1 CaCO3 + 2 HCl  CaCl2 + CO2 + H2O 2 x 36,46 44,01 72,92 x 9,05 g

4) Kolik gramů a kolik molů mědi obsahuje 15 g Cu(NO3)2 ? M(Cu) = 63,546 g.mol-1 M(Cu(NO3)2) = 187,555 g.mol-1 63,546 187,555 x 15 n = mCu / M(Cu) 5,08 g a 0,080 molu

5) Máte 0,12 % H2SO4 ( = 1 g.cm-3). Jakou má tento roztok látkovou a hmotnostní koncentraci? M (H2SO4) = 98,07 g.mol-1 cH = 1,20 g.dm-3 cM = 1,224 . 10-2 mol.dm-3

5) Kolik gramů KNO3 obsahuje 750 ml jeho roztoku o koncentraci 2 mol 5) Kolik gramů KNO3 obsahuje 750 ml jeho roztoku o koncentraci 2 mol.dm-3? M (KNO3) = 101,10 g.mol-1 151,65 g

6) Roztok KOH ( ≈ 1 g.cm-3) byl připraven smísením 4 ml 30 % KOH ( = 1,288 g.cm-3) a 780 ml vody ( = 1 g.cm-3). Vypočítejte hmotnostní zlomek a látkovou koncentraci KOH výsledného roztoku. M (KOH) = 56,11 g.mol-1 1,5456 g KOH 785,152 ml w = 0,1969 % cM = 0,035 mol.dm-3

7) Máte připravit 5 dm3 roztoku HNO3 o hmotnostní koncentraci cH  = 0,8 g.dm-3. Kolik ml 60 % HNO3 ( = 1,367 g.cm-3) potřebujete k přípravě? 4 g HNO3 4,876 ml

7) Máte připravit roztok HNO3 o látkové koncentraci cM  = 0,08 mol.dm-3. Jaký objem tohoto roztoku lze připravit ze 2 ml 60 % HNO3 ( = 1,367 g.cm-3). M (HNO3) = 63,01 g.mol-1 1,6404 g HNO3 cH = 5,0408 g.dm-3 325,4 ml