Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školní projekt ZŠ Smetanův okruh 4, Krnov
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Metody sociální pedagogiky
PŘÍPRAVA GRANTOVÉHO PROJEKTU prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Aktivizující prvky při výuce F na ZŠ
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AKTIVIZAČNÍ METODY VE VÝUCE PŘÍRODOPISU
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
PROJEKT přechod od myšlenky k činu, který se uskutečňuje na žákovu zodpovědnost a má zcela konkrétní výstup =
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
Mgr. Kateřina Lojdová - nejčastější organizační forma výuky - učitel souběžně a přímo vyučuje větší skupinu žáků (třídu, skupinu,
Projektová výuka.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
„Elio pro školy“ Výměna zkušeností s realizací projektů OP VK Praha
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 PROGRAMY INSPEKCÍ Robert Mout DCMR – Agentura pro ŽP.
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Šablony OP VVV a podpora nadání
Praxe KS VOŠ JABOK + ETF UK
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Kurikulum: obsah školní edukace
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
ZS1MK_PTVP Praktikum tvorby výukových projektů jaro 2010
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Setkání kariérových poradců
Jak na jazyky.
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Samostatná odborná práce H/01 Podkovář a zemědělský kovář
Transkript prezentace:

Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.

 zrod se přičítá pedagogickým směrům konce 19. a začátku 20. století  první projektové vyučování se objevuje v USA pod vlivem psychologa a pedagoga Johna Deweye  u nás ve 30. letech 20. století

 motivace pro žáky  diskuze  dobrá argumentace  řešení problémů  hledání a zpracovávání informací  spolupráce  formulovaní názorů  tvořivost  propojení poznatků z různých předmětů  smyslové vnímání žáků a prožitek

 řešen jeden přesně vymezený problém  stanoven jasný a určitý cíl projektu  jasně vymezený časový úsek  žáci projevují vlastní iniciativu  je nutně spjatý s praxí a reálným životem  učitel se posouvá spíše do role průvodce, poradce, povzbuzovače  témata jsou motivační

Dle navrhovatele :  spontánní (nápad pochází od žáků)  umělé (nápad pochází od učitele nebo z vnějšího zdroje (například zadání soutěže)  kombinované (nápad je společným dílem žáků a dalších osob (například učitel doplní nápad, upřesní ho) Dle místa :  školní (projekt se celý realizuje v rámci výuky)  domácí (projekt se celý realizuje mimo výuku)  kombinované (projekt je realizován zčásti v rámci výuky, zčásti mimo ni) Dle počtu žáků :  samostatný (projekt řeší jednotlivec)  skupinový (projekt řeší 2 a více žáků, ale ne celá třída)  třídní (projekt řeší celá třída)  celoškolní

Dle času :  dlouhodobé  krátkodobé Dle předmětu:  jednopředmětové  mezipředmětové  všechny Dle cíle:  pro získání poznatků  pro opakování  pro aplikaci

 motivace žáka  příprava informací, materiálů  promyšlení, rozvržení  realizace  prezentace  zhodnocení

 témata projektů  motivace žáků  způsoby zpracování projektů  způsoby hodnocení