Předpřítomný čas prostý 8-9.ročník (k učebnici Projekt 3) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
22. základní škola Plzeň, Na Dlouhých 49, příspěvková organizace Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

PRESENT PERFECT (9.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
PRESENT PERFECT SIMPLE
PAST TENSES (9.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Budoucí č as „will“ (7.ro č ník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PRESENT PERFECT Vypracovala: Hana Kosejková EU-OP VK-III/2ICT DUM 197 VY_32_INOVACE_ICT 197.
Present Perfect Simple Předpřítomný čas prostý. Začal v minulosti a pokračuje do součastnosti Začal v minulosti a pokračuje do součastnosti Bydlíme tu.
Adverbs of frequency 7.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Trpný rod – 9.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Minulý čas průběhový / prostý (8.ročník)
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika Poměr 7. ročník
Present perfect Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_46.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_434_Předpřítomný čas (1) AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Present Perfect Simple Autor: Mgr. Alžběta Fojtů Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Minulý čas průběhový (8.ročník) Učebnice Project 3 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
There is / are – 5.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
I´ve known her since she was a child. Have you ever been to Spain? I haven´t seen her this week. David can´t come, he´s broken his leg. Znám ji od dětství.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Přítomný čas průběhový (5.ročník) Učebnice Project 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Předpřítomný čas - 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Přítomný čas – prostý (6.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vazba „going to“ 7.ročník (k učebnici Projekt 3)
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Minulý čas prostý – 6.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
VY_32_INOVACE_Sei_III_11 Present perfect Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present perfect - negative Název sady: Project 3 Číslo projektu:
PRESENT PERFECT SIMPLE - questions Předpřítomný čas prostý - otázky.
Present perfect I have been there two times..
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Anglický jazyk – Present Perfect - 9.ročník
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Způsobová slovesa-budoucnost (9.ročník)
VY_32_Inovace_ Present perfect Project 3
VY_32_Inovace_ Ever, never Project 3
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov
I haven´t seen your ID card.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Přítomný čas průběhový (5.ročník) Učebnice Project 1
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Předpřítomný čas Present perfect tense
Transkript prezentace:

Předpřítomný čas prostý 8-9.ročník (k učebnici Projekt 3) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST

OBSAH Použití Tvoření, oznamovací věta Otázka, zápor Krátká odpověď Použití - yet, already, just, ever, never Příklady použití Přehled

Použití Pokud jsou výsledky minulého děje zřejmé v přítomnosti The train has arrived. (The train is here now) Pokud děj začal v minulosti a trval až do přítomnosti. Pokud není znám čas kdy se děj v minulosti odehrál He has stolen some money. I have just finished my work.

Tvoření Předpřítomný čas tvoříme tvarem slovesa „to have“ + příčestí minulé (3 tvar) významového slovesa Oznamovací věta Podmět + „to have“ + 3 tvar význ.slovesa We have called the police. She has visited her friends.

„to have“+ podmět + 3 tvar význ.slovesa Otázka Have you heard the news? Has she heard the news? Zápor Podmět „to have not“+ 3 tvar význ.slovesa We haven´t read that book. She hasn´t read that book.

V odpovědi použijeme pomocné sloveso „to have“ Krátká odpověď Have they met the Queen? No, they haven´t.Yes, they have. Has he visited France? No, he hasn´t.Yes, he has.

Předpřítomný čas prostý často provázejí slovíčka „yet, already, just, ever, never“ ALREADY - "u ž "- p ř edevším v kladých oznamovacích v ě tách. Pou ž íváme ho tehdy, kdy se n ě co stalo d ř íve, ne ž se č ekalo. YET - v tázacích v ě tách "u ž ", v záporných v ě tách 'ješt ě ne'. Je v ž dy na konci v ě ty. Mluvíme-li o n ěč em, co se od n ě koho o č ekává. JUST – "práv ě te ď " EVER - "u ž n ě kdy" – ptáme se na dosavadní zkušenosti. NEVER - "ješt ě nikdy" – n ě co co jsme ješt ě ve svém ž ivot ě neud ě lali

„yet, already, just, ever, never“ They're already here. Už jsou tady. Have we paid the phone bill yet? My parents haven't returned yet. I have just clean the kitchen. Have you ever eaten snails? He has never been to Africa. Už jsme zaplatili tel.účet? Moje rodiče se ještě nevrátili. Právě jsem umyla kuchyň. Už jsi někdy jedl šneky? On ještě nikdy nebyl v Africe.

Present perfect + „yet, already, just, ever, never“ result in present (yet, already, just) time not known (ever, never) focusing on finished action (in present)

Předpřítomný čas prostý (9.ročník) Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Obrázky z internetu Učebnice Project 3 Autor: Linda Berková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (