ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Komplexní čísla. Komplexní číslo je uspořádaná dvojice [x, y], kde číslo x představuje reálnou část a číslo y imaginární část. Pokud je reálná část nulová,
Sčítání celých čísel.
Rovnice s absolutními hodnotami
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_18.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Sada: 1 Číslo: VY_42_INOVACE_31.
Seminární práce číslo: 7 Zpracoval : Vladimír KORDÍK T-4.C
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Opakování.. Práce se zlomky.
Kvadratická nerovnice Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
Kvadratické rovnice Každá kvadratická rovnice se dá vyjádřit ve tvaru: a,b,c jsou číselné koeficienty, přičemž a musí být nenulové, jinak by se jednalo.
Nerovnice v podílovém tvaru
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
LINEÁRNÍ NEROVNICE, SOUSTAVY LINEÁRNÍCH NEROVNIC O JEDNÉ NEZNÁMÉ
Lineární rovnice s absolutní hodnotou II.
Nerovnice s absolutní hodnotou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Rovnice s absolutní hodnotou
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
13.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
KVADRATICKÉ NEROVNICE
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Matematika a její aplikace
Geometrická definice absolutní hodnoty Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: výklad a procvičení geometrického významu absolutní hodnoty Datum vypracování:
11.
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice s absolutní hodnotou I. VY_32_INOVACE_M1r0106 Mgr. Jakub Němec.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
4.11 LINEÁRNÍ ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Mgr. Petra Toboříková.
Rovnice a nerovnice Lineární rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou VY_32_INOVACE_RONE_07.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Nerovnice v součinovém tvaru
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kvadratické nerovnice
Mgr. Radka Pospíchalová
Početní výkony s celými čísly: násobení
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_RONE_03 Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice.
Nerovnice s neznámou ve jmenovateli
Nerovnice v podílovém tvaru
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Nerovnice s absolutní hodnotou II.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Transkript prezentace:

ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU VY_32_INOVACE_32-09 ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Geometrický význam absolutní hodnoty. Rovnice s absolutní hodnotou.

ІaІ = a je-li a ≥ 0 ІaІ = -a je-li a < 0 Absolutní hodnota čísla a Є R je definována: absolutní hodnota nezáporného čísla je číslo samo ІaІ = a je-li a ≥ 0 ІaІ = -a je-li a < 0 absolutní hodnota záporného čísla je číslo opačné

Geometrický význam absolutní hodnoty Absolutní hodnota představuje vzdálenost obrazů dvou čísel na číselné ose: vzdálenost čísla x od nuly je 3 3 3 3 -3

vzdálenost čísla x od čísla 1 je 4 Řešte rovnici: vzdálenost čísla x od čísla 1 je 4 4 4 -3 5 1

Řešte rovnici: Absolutní hodnota udává vzdálenost a je vždy kladná. Rovnice nemá řešení.

Rovnice s více absolutními hodnotami Řešte rovnici Výraz uvnitř absolutní hodnoty mění znaménko v nulovém bodě. Dva nulové body rozdělí množinu reálných čísel na tří intervaly. Určíme znaménka výrazů uvnitř absolutní hodnoty a odstraníme absolutní hodnotu.

(-∞;-5〉 (-5; 5〉 (5; ∞〉 Іx - 5І -x + 5 x - 5 І2x + 10І -2x - 10 2x + 10 interval (-∞;-5〉 (-5; 5〉 (5; ∞〉 Іx - 5І -x + 5 x - 5 І2x + 10І -2x - 10 2x + 10 - 9 Є I1

Є I2

Autor DUM: Mgr. Sylva Divišová Děkuji za pozornost. Autor DUM: Mgr. Sylva Divišová