Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.3 (Data vložená z MS Excel)
Advertisements

Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Textový procesor Open Office, Writer VLOŽENÍ OBRÁZKU, ÚPRAVA OBRÁZKU
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
ZONER CALLISTO Pracovní postup tvorby obrázku
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
Jak vytvořit vlastní prezentaci ?
PowerPoint. PowerPoint Co je to PowerPoint? Program PowerPoint slouží k tvorbě prezentace. Pracuje se zde s tzv. snímky. Každý snímek tvoří jednu obrazovku.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 3.1 (Práce se snímky)
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
Animace v PowerPoint u Ročník: 7 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: PowerPoint - animace Ověřeno ve výuce: 1.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_11.
3D modelář – povrchy VY_32_INOVACE_Design1r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Vkládání kreslených útvarů
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Power Point– popis prostředí
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – objekty Autor: Mgr. Vojtěch.
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
Storyboard Celtx – storyboard Mgr. Jiří Mlnařík
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
VY_III/2_INOVACE_38_Malování-nástroje2 Malování – nástroje 2 Miroslav Kaňok.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
ProgeCAD Modifikace prvků.
Klíčové snímky podruhé VY_32_INOVACE_Mul4a0206Mgr. Jiří Mlnařík.
Zoner Callisto 4 Callisto 1 – základy, křivky, tvary, výběr.
Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík. Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File /
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
TISKOVÉ SESTAVY Michaela Žítková, 4. Y. Úkol: Vytvoření seznamu studentů pro hromadný výlet Úvod Program WinBase Postup při vytváření Závěr.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Trocha fyziky VY_32_INOVACE_Mul4a0209Mgr. Jiří Mlnařík.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy.
Pokročilé – prostředí 2 VY_32_INOVACE_Mul4a0219Mgr. Jiří Mlnařík.
Transformace Zoner Callisto
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík.
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
Filtry obrazu (layer) VY_32_INOVACE_Mul4a0212Mgr. Jiří Mlnařík.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Formátování dokumentu
Práce s textem VY_32_INOVACE_Mul4a0214Mgr. Jiří Mlnařík.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Microsoft Word Využití tvarů na tvorbu obrázků
Movie Maker program pro tvorbu filmů
Panel úloh.
Využití klíčových snímků
WordArt, SmartArt, Tvary
Animace v aplikaci PowerPoint 2007
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík

Řadu animačních, deformačních a jiných úprav můžeme provádět buď na konkrétním objektu, nebo na něj můžeme úpravu „navrstvit“. To nám umožňuje jednak pracovat s objekty v základním tvaru, jednak měnit vlastnost (třeba deformaci) v čase úplně stejně jako jinou animaci. Stejně tak můžeme tímto způsobem opticky „pracovat s kamerou“. Synfig studio – vrstvení úprav

Předpokládejme, že chceme nechat ptáka vzlétnout – to znamená, že zpočátku musí být malý, pak větší, větší... Úpravy každé fáze by byly velmi komplikované, navíc by nám to znemožnilo použít klíčové snímky na jednotlivá „máchnutí“. Jak je vidět na obrázku, stávající animace má dvě vrstvy a řadu klíčových snímků, takže úprava animace (postupné zvětšování) bude velmi kompliko- vaná. Nebo ne? Výchozí stav

Nad vrstvou s ptákem vytvoříme novou vrstvu – speciální vrstvy se vkládají pomocí pravého tlačítka myši ve scéně nebo v panelu vrstev. V našem případě (chceme postupně ptáka zvětšovat) použijeme vrstvu transformace, konkrétně Scale (měřítko). Vrstva úprav

Vrstvu úprav můžeme animovat zrovna tak jako jakoukoliv obsahovou vrstvu. V případě vrstvy typu Scale měníme pouze zvětšení (Amount) a střed zvětšení (Origin). Nechme tedy na prvním snímku velikost -2 (skutečně mínus, takto zmenšujeme), na posledním snímku velikost 0 (naše aktuální velikost, kladné hodnoty by naopak objekt zvětšily). Jak ale brzy zjistíme, máme drobný problém – velikost se nemění jen u požadované vrstvy, ale u všech vrstev pod vrstvou úprav. Animace vrstvy úprav

Pokud chceme omezit působnost vrstvy úprav, musíme vybrat vrstvy, které mají být vrstvou úprav modifikovány - a to včetně vrstvy úprav – a vytvořit z nich skupinu nebo je zapouzdřit (podle verze Synfigu). Omezení působnosti vrstvy

A voila – efekt vytvořený vrstvou úprav se projeví jen na těch vrstvách, které jsou pod vrstvou úprav ve vytvořené skupině. Vytvořená animace obsahuje stále stejné pozadí, kopec, mrak, ale opticky přilétajícího ptáka. Omezení působnosti vrstvy

 Pro vrstvu s mrakem vytvořte takovou vrstvu úprav, která ho na cestě oblohou bude postupně zmenšovat. Úkol

Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací Zdroje