Zpracovala:Hamrusová Šárka kvinta A

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FORMOVÁNÍ POVRCHU Vnější činitelé.
Advertisements

Vypracovaly: Eliška Protivová a Anička Srbková
Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
Zpracoval: ing. Pavel Králík
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
TEPELNÁ VÝMĚNA PROUDĚNÍM
PŮDA PŮDA PŮDA.
VY_32_INOVACE_G Drahé kovy.
Polokovy VY_32_INOVACE_G3 - 17
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm ČESKÁ REPUBLIKA Vltava Autor: Mgr. Pavel Sedlák Vytvořeno: září 2013 Název:
V.O.D.A.
Česká republika-1 poloha, rozloha…
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s Jihomoravským krajem,
VODNÍ NÁDRŽE ČESKÉ REPUBLIKY
zpracovaný v rámci projektu
JIHOČESKÝ KRAJ.
zpracovaný v rámci projektu
PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY
Technologie na úpravu pitné vody Eva Košarišťanová.
VODA Vypracovali: Jakub Zeman a Adam Obrtel Vyučující : Ludvík Kašpar
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Téma: JAK LZE ZMĚNIT ODPOR POLOVODIČŮ Pár obrázků Studijní text Zajímavosti z tématu Tajenka Slovo závěrem.
Kanada Canada hlavní město: Ottawa počet obyvatel: 32,5 mil úřední jazyk: angličtina, francouzština měna: kanadský dolar státní zřízení:
VY_32_INOVACE_04 Vodstvo Ameriky
Identifikátor materiálu: EU
Středočeský kraj.
Jiří Chudoba, kvinta A Rýžování Zlata.
Úvod do systému minerálů, prvky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
BUDUJE VODNÍ ELEKTRÁRNY?
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Igor Dostal
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE A VZNIK USAZENÝCH HORNIN
PRVKY Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Cestujeme po jižních Čechách
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 MĚSTO HRANICE z pohledu geografie obyvatelstva (praktické cvičení)
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_15 Název materiálu: Kulturní památky 1 Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží.
Chráněná území v Olomouci a okolí
Jihočeské pánve Jaroslav Holeček 9.B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_493_Naše město AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Identifikátor materiálu: EU
Plzeňský kraj Název školy
DIODA JAKO USMĚRŇOVAČ Pár obrázků Studijní text
Oblast Guinejského zálivu
ŠPANĚLSKO.
OSOBNOSTI ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 283, zpracovala Marie Kupková.
Opakování voda, vzduch.
Těžební průmysl II. Martin VRZALA.
Nerosty a horniny III Rudy - drahé kovy.
Nikola Burkoňová. Leží na jihu Čech. Sousední kraje:  Plzeňský (západ), Středočeský (sever), Vysočina (severovýchod), Jihomoravský (východ) Krajské.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/18.
PLZEŇSKÝ KRAJ Ludmila Langrová, Sinika Výšková- 9.A
Kanada. Administrativa Kanada je 2. největším státem světa (po RUS) s rozlohou 10 mil km 2 Je federací tvořená 10 provinciemi a 3 teritorii (Nunavut)
Ch_096_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kovy-Slitiny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Salsa z lékařského hlediska Michal Ryšavý Kombinované studium, FPF SLU v Opavě (16. března 2011)
Jezera, rybníky a přehrady ČR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_153 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětBiologie.
Spojené Státy Americké
Vsetín Město ve kterém žiji
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_16_Kovy budoucnosti Téma:
Praha – hl- město ČR Praha je největší a nejvíce obydlené město České republiky Patří mezi nekrásnější města světa Je sídlem prezidenta, vlády a parlamentu.
Maďarsko, Polsko, Slovensko
Pythagoras 3 zajímavosti.
Prezentace – výklad učiva
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Transkript prezentace:

Zpracovala:Hamrusová Šárka kvinta A Rýžování zlata Zpracovala:Hamrusová Šárka kvinta A

úvod 1) Co představuje pojem rýžování zlata 2) Postup ručního rýžování 3) Zlaté horečky 4) Kde hledat zlatonosné řeky v ČR 5) Zajímavosti 6) Závěr

Rýžování- co představuje tento pojem? mechanický proces získávání zlata rýžovací pánví také oblíbená zábava novodobě považována za sport zlato získáváme díky zlatonosným sedimentům postupně ukládaných vodním tokem řeka eroduje zlatonosné oblasti a transportuje je do míst, kde jsou ukládány

Postup ručního rýžování směs štěrku a písku se nabírá do kovové pánve pomocí proudu vody a za neustálého kroužení se vyplavují lehčí částice těžší prvky (zlato-19x těžší než voda) zůstávají na dně pánve, lehčí odplavovány s vodou zpomalení sedimentace zlatých částic dosáhneme např. ovčí kožešinou- zlaté rouno

Zlaté horečky Po nalezení významného ložiska zlata často docházelo k tzv. zlaté horečce. Zlatá horečka= silné stěhování obyvatel do místa nálezu ve snaze rychle zbohatnout. Mezi nejznámější patří: Zlatá horečka na Klondiku- v 19.st., trvala 2 roky Sobí zlatá horečka

Zlatá horečka na Aljašce

Kde hledat zlatonosné řeky V České republice: řeka Otava řeka Blanice V zahraničí: řeka Klondike

Zajímavosti Zlatá horečka na Klondiku je považována za jednu z největších migrací za zlatem v dějinách Odhaduje se, že při zlaté horečce přišlo do liduprázdných oblastí okolo Klondiku až 100 tisíc lidí

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/R%C3%BD%C5%B Eov%C3%A1n%C3%AD_zlata http://cs.wikipedia.org/wiki/Zlat%C3%A1_ho re%C4%8Dka_na_Klondiku

Závěr Děkuji Vám za pozornost