Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající z práce a výrobního procesu - podpůrné systémy - výrobní proces
Ztráty v podnicích Většina podniků se soustřeďuje na nápravu - materiálových ztrát - kapitálových ztrát Většina podniků má tendenci přehlížet - časové ztráty - ztracené nebo nevyužité příležitosti
Ztráty v podnicích Jen samotní lidé nejsou příčinou ztrát. Jsou to: Praxe Požadavky Systémy Kultura Nedostatečná příprava Scházející vhodné formy řízení
Metodologie Průběžné sledování a vyhodnocování UrčeníLokalizaceOdstraněníVyhodnocení Převzetí iniciativy a know-how klientem Příprava a podpora ze strany managementu Analýza Stav firmy dle analýzy Určení příčin ztrát.Ukazatele výkonu. Soubor opat- ření k odstra- nění ztrát Příprava a zavedení zlepšení včetně řízení změn Nová opatření v provozní praxi Průběžné sledování a udržení Systémy řízení provozu Chování /rozhodování Rozhodování (předvídání - prognózování) Akce (odchylka) Výsledek (ukazatele výkonu)
Schéma řízení Prognóza Operativní ukazatele Plánování Příprava Realizace Sledování, kontrola Operativní ukazatele Zpráva pro vedení Očekávání Akce Zpětná vazba
Schéma řízení Prognóza Operativní ukazatele Plánování Příprava Realizace Sledování, kontrola Operativní ukazatele Zpráva pro vedení Strategické řízení Kvalita služeb Účinnost Příprava Očekávání Opatření zákazníci zaměstnanci vedoucí, mistři střední článek vrcholový management
Související ztráty Kapitál Práce Čas Příležitost
Důsledky Problémy se stávají součástí způsobu práce Na problémy se nepohlíží jako na výjimky, ale jako na pravidlo