Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech zakladatelů projektu
Instrukce Buďte struční. Uvádějte pouze klíčové body a to co nejjednodušeji, nejsrozumitelněji a nejstručněji. TIP: Dejte prezentaci přečíst např. známým či kamarádům. Ujistěte se, že bez dalšího vysvětlování chápou o čem píšete. Důkaz místo slibů. Kdekoliv je to možné, uveďte čísla a fakta, co jste již udělali a dokázali. Neměňte strukturu prezentace, pořadí ani počet stránek. Minimální velikost písma je 24. Nadpisy ponechte, zbytek můžete smazat včetně tohoto slidu „Instrukce“. Nemusíte odpovídat na všechny otázky, vyberte si to, co je ve vašem případě důležité. Pokud si nejste něčím jisti, napište nám na Držíme palce!
Kde jste a kam směřujete Co nabízíte: Velmi stručný popis vašeho produktu, jedna až dvě věty, max. 140 znaků Vize: Jak bude vaše firma vypadat za dva roky? (Jak bude veliká, v jakých zemích bude působit, …)
Potřebu, kterou řešíte Jaký problém či jakou potřebu váš produkt/služba řeší? Konkurence/substituty: Jak tento problém v současné době zákazníci řeší? Jaké jsou nevýhody stávajících řešení? Např. neefektivnost, vysoké ceny, špatná technologie atp.
Produkt / Služba Popište vlastnosti, funkce, jedinečnost produktu/služby. Uveďte patenty, užitné vzory, licence či jiné certifikace a ocenění. Potřebná délka vývoje produktu/služby
Řešení které přinášíte Co je nové a inovativní oproti ostatním řešením na trhu? Jaké jsou přínosy pro zákazníka, co mu přinese a proč by ho měl používat (opustit stávající řešení)?
Zákazníci Segmentace: Kdo jsou vaši zákazníci? (Malé či velké firmy, živnostníci, jaký typ firem,..) Zpětná vazba: Jaká je reakce stávajících, případně potenciálních zákazníků? Citujte konkrétní jména. (Odpověď na tuto otázku je povinná. Pokud jste se s potenc. zákazníky ještě nemluvili, udělejte to dnes a odešlete přihlášku zítra.) Čísla: Počet uživatelů, počet platících zákazníků? Pokud nemáte žádné, máte nějaké zákazníky kteří čekají na spuštění, např. se na vašem webu přihlásili do newsletteru?
Trh Popište tržní příležitost Na jakých trzích chcete nabídnout své řešení? (geograficky) Velikost trhu: kolik potencionálních zákazníků na těchto trzích existuje? Jak trh rostl či klesal a jaký se očekává vývoj? Jaké jsou bariéry vstupu na trh (jak je těžké pro někoho jiného nabídnout stejné či lepší řešení, než máte vy)?
Konkurence Vyjmenujte konkrétní konkurenci/substituty/alternativy vašeho řešení a v čem konkrétně jste lepší. Jak je pro existující konkurenci složité vás v případě vašeho úspěchu okopírovat?
Distribuční kanál Jaké jsou hlavní způsoby oslovení nových zákazníků (max. tři)? Jaké partnery plánujete pro oslovení využít a jaká je jejich motivace prodávat/doporučovat váš produkt? Jaké konkrétní partnery už máte? (Pokud nemáte, uveďte konkrétní příklady partnerů, které se pokusíte získat). Jaké jsou náklady na jednotlivé distribuční kanály?
Příjmový model Za co vám zákazníci platí / budou platit? Vyděláváte či budete vydělávat ještě na něčem jiném?
Finance Jaké jsou aktuální náklady a výnosy (měsíčně) ? Jaká je jejich struktura? Jaké náklady a výnosy předpokládáte za rok (měsíčně) a jaká bude jejich struktura? (Nezapomeňte na své mzdy)
Tým Představte tým, odbornost, rozdělení rolí. Jaké jsou vaše přednosti, znalosti, zkušenosti. Proč váš tým dokáže nejlépe řešit daný problém. Jak dlouho se tým zná? Co jste společně již v minulosti realizovali (může být i nepracovní)? Kdo vás může podpořit a čím (osoba, firma)? Kolik máte zaměstnanců (nepočítejte zakladatele)?
Problémy a rizika Uveďte tři největší aktuální problémy v realizaci či rozvoji projektu: Kde vidíte největší rizika v nejbližších dvanácti měsících?
Shrnutí Uveďte tři hlavní body, které by si porota měla zapamatovat: Děkujeme za váš čas. Do 48 hodin vám potvrdíme přijetí přihlášky. Mezitím se můžete pochlubit, že už jste ve hře!