Past Tense Simple Past Questions Negatives

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michaela Kuklová. Dostupné z Metodického portálu
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
PRESENT PERFECT PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS.
Present simple Questions. Form of the question How do we form the present simple question? How do we form the present simple question in case of the 3rd.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
30.1 Present perfect I (Předpřítomný čas)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Minulý čas-Turning Point Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Mgr. M. Hašková Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Slovesa v minulém čase 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Past Simple Minulý čas prostý Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Šárka Sedláčková. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, HLUŠICE AUTOR: PAEDDR. VAŇKOVÁ MARCELA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_20_CAN,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 20 – Past simple 7. tř. TEMA: Anglický.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
GE - Vyšší kvalita výuky
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ)
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
I haven´t seen your ID card.
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_09
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
PAST SIMPLE: minulý čas prostý
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Past simple – minulý čas prostý
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Transkript prezentace:

Past Tense Simple Past Questions Negatives Hello! Do you want to know about past tense? Then choose what you want to know and click. Questions Negatives Vyberte si kapitolu a kliknutím vstupte. Na stránce vždy jednou klikněte myší, počkejte, co se bude dít, a splňte úkoly. Některé věty máte napsat do sešitu. Čtěte zadání! Pak můžete zase kliknout a jít dál. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Simple Past Just say or write the sentences with verbs in the past! Look: Hello! Nothing is as easy as the past tense, so don’t worry! present past Jeremy goes to school. Jeremy chodí do školy. Jeremy went to school. Jeremy chodil do školy. Read and click.

Regular verbs verb + -ed (pravidelná slovesa) look – looked phone – phoned decide – decided check – checked want – wanted like – liked love - loved Can you write these sentences in the past tense? Take your exercise books or a paper and write. Peter looks out of the window. She wants to go! I like her very much. I love sleeping! verb + -ed

Have you got the sentences? Then you can click now and check your sentences! Peter looked out of the window. She wanted to go! I liked her very much. I loved sleeping! Easy, wasn’t it?

Do you know these verbs? to be (is, are, am) was, were have had take go dream write give get was, were had took went dreamt wrote gave got These are irregular verbs. You must learn the past forms!

click! Have you got it? Was it difficult? Of course not! One more exercise: Translate: Šel jsem domů. Ten film se mi líbil. (Pozor, podmět je „já“, ne „ten film“!) Chtěl jsem tu knížku. Chtěli jít. I went home. I liked the film. I wanted the book. They wanted to go. Have you got it? Was it difficult? Of course not! English is easy! click!

Go back to the start Bye! That’s all! Now you can use the simple past tense! Bye! Go back to the start

Negatives I go to work. present – přítomný čas I went to work. past – minulý čas I didn’t go to work. past - negative I like negatives in the past! They are all the same! Just put „didn’t“ before the verb! The verb is in the present form. Don’t care about the third person (he goes, she goes) – don’t write „-s“ there!

Negatives I wanted to go. who negative verb in the present form Negative: I didn’t want to go. who negative verb in the present form She wanted to leave. Joseph looked out of the window. Caroline went to Prague by train. Nicolas liked the film. She didn’t want to leave. Have you finished? Then click! Joseph didn’t look out of the window. Can you make these sentences negative? Write them into your exercise book. Caroline didn’t go to Prague by train. Read now! Nicolas didn’t like the film.

Now you can do negatives in the past! How good you are! Now you can do negatives in the past! Hurray! Back to start

Questions ? It is easy - just use your brain! You can understand it, but read it properly! … and if you do not know what „properly“ is, it means „pořádně, pečlivě“ in Czech!

Questions Questions are almost the same like in the present tense. Only use „did“ instead of „do“ or „does“. Do you go with them? Jdeš s nimi? Did you go with them? Šel jsi s nimi? Do you like the book? Líbí se ti ta knížka? Did you like the book? Líbila se ti ta knížka? namísto

Sometimes you need to use „what“, „where“, „why“, „how“ or „when“ Sometimes you need to use „what“, „where“, „why“, „how“ or „when“. Start with this word! When did you go? What did you say? Where did you live? Why did you tell her? How did you do it? If you need, write them into your exercise book! Kdy jsi šel? Co jsi říkal? Kde jsi bydlel? Proč jsi jí to říkal? Jak jsi to udělal? Do you still remember? What – co, jaký Where – kde, kam When – kdy Why – proč How - jak

I said something to Kate. What did you say to her? Tázací slovo - například kdo, kde, proč, jak (where, who, when, why, how) zbytek věty (Na) koho se ptáme? Tebe – you She, he, they, we… Vlastní sloveso, na co se ptáme (v přít. tvaru) Pomocné sloveso „do“ v min. čase Tázací slova „where“, „when“ atd. v otázce nutně být nemusí, záleží na co se ptáme. Pokud tam nejsou, věta vypadá úplně stejně, ale začíná slovem „Did“ – u všech osob. Did you go there? I hope it is clear now! Šel jsi tam?

Exercises Take your exercise books and write: 1. Make questions: put where you did it ? her to it tell did you ? say why you that did ? leave did when she ? Have you got all the sentences? Then click and check them! Where did you put it? Did you tell it to her? Why did you say that? When did she leave? 2. Write these questions in the past: Do you like his brother? Do you play tennis? Do you want to go there? Did you like his brother? Did you play tennis? Did you want to go there?

That‘s all. Now you can go back to the start! Back to start

Zdroje obrázků Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2009-27-01]. Dostupné pod licencí Creative Commons – na http://www.wikipedia.org/. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Movicons2-hello.gif http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Smiley.svg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:RoberthEdberg.gif http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pffffft.gif http://commons.wikimedia.org/wiki/File:ThumbsUp.svg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Narro_smiley.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wave.svg