VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE složitý multifaktoriální problém

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
Advertisements

MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Strukturované učení PROJEKT EU
Diagnostika SPU.
Charakteristika řízení
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Něco o pozorování Tereza Krajčová Lenka Prachařová Anna Rokytová
Projekt empirického výzkumu
Narušená komunikační schopnost PaedDr
- projekt FRVŠ Inovace předmětu Alternativní a augmentativní komunikace - tematický okruh – F5A PROJEKT 2590/2011.
Sociologický výzkum.
Metody pedagogické diagnostiky
Alternativní a augmentativní komunikace
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
PhDr. Veronika Girglová
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Hamzova odborná léčebna pro děti a dospělé Luže – Košumberk
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová 2011, MU Projekt FRVŠ
Diagnostika a reedukace
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Možnosti využití informačních a digitálních technologií pro diagnostiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová.
Vývojová dysfázie.
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Počítačové zpracování češtiny v Ústavu formální a aplikované lingvistiky
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Úvod do psychologie
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Úvod do psychologie Prezentace Barbora Čechová – Labeling Příště (4.11.): Barbora Palatová – Vězeňský experiment Barbora Skoumalová – Teorie.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Pedagogická diagnostika
9. Tvorba individuálního plánu
Institut Celoživotního Vzdělávání
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Systém odměňování pracovníků ve vybraném podniku
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
9. Tvorba individuálního plánu
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
JAZYKOVĚDA A JEJÍ DISCIPLÍNY
Speciálně pedagogická diagnostika
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Sociální čtení.
KOMPETENCE TERMÍN : Oprávněnost, způsobilost, pravomoc
A4M39PSY Psychologie v návrhu UI
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
Ústav lékařské informatiky, 2. LF UK
ANALÝZA PORADENSKÝCH SLUŽEB A PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ PRO ŽÁKA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTÍ V ZÁKLADNÍ ŠKOLE Pavla Sychrová MU, 2011.
Nejčastější poruchy chování ve školním věku Mgr. Petra Slabá 2019.
Narušená komunikační schopnost
Alternativní augmentativní komunikace
Transkript prezentace:

VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE složitý multifaktoriální problém kombinace lingvistických i kognitivních deficitů komplikace v logopedické teorii i praxi - diagnostika a terapie

Projevy vývojové dysfázie příznaky ve formální i obsahové stránce řeči přesahuje rámec fatické poruchy narušení osobnostního vývoje následky vývojové dysfázie provází člověka po celý život různě se projevují v každém jeho období

Systémy AAK aplikované ve francouzské logopedické praxi přirozená gesta znakový jazyk MAKATON znaky podporující artikulaci - metoda Borel-Maisonny - Langage Parlé Complété piktogramy, obrázky grafická podpora

Cíl práce aplikovat principy alternativní a augmentativní komunikace v terapii vývojové dysfázie

1. fáze analýza obtíží a potřeb žáků tvorba pomůcek – princip zesílené stimulace analýza činnosti žáků - průběh práce - přijetí nových činností návrh dalšího postupu v terapii

Použité metody a techniky metoda – kvalitativní; procedura – monografická; techniky – zúčastněné pozorování, nestandardizovaný rozhovor; analýza záznamů z odborných vyšetření – logopedických a psychologických; analýza záznamů z průběhu školního roku, vedených třídní učitelkou a vychovatelkou; analýza výsledků činnosti – autoportrét, tématická kresba, spontánní písemný projev, opis; analýza filmového a zvukového záznamu;

Analytická jednotka - žák s diagnózou vývojová dysfázie žáci ZŠ logopedické, Veslařská 234, Brno: Karolína – věk – 9/02 Tomáš – věk – 8/10 Josef – věk – 9/01 Barbara – věk – 9/10

Materiály a postupy aplikované v 1. fázi výzkumného šetření „pracovní postup“ „tvorba písmen“ psychomotorické cvičení „skládaná báseň“ „pošta“

Návrhy a opatření psychomotorická a relaxační cvičení propojení terapie s vyučováním slovník orientace v časovém schématu – časová osa větná stavba – barevná symbolika vizualizace předložek