Tvorba vnitřních předpisů zaměstnavatele

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zavedení vnitřního kontrolního systému v příspěvkových organizacích zřizovaných krajem Vysočina Pravidla kraje Vysočina.
Advertisements

Písemnosti při organizaci a řízení firmy
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Ministerstvo financí ČR Odbor 54 – Ekonomické informace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Předmět a prameny pracovního práva
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Administrativně právní metoda regulace společenských vztahů
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
tříletý učební obor – Číšník, servírka
Činnost veřejné správy. Nejčastější členění činnosti s bezprostředními právními důsledky X činnosti organizační činnosti s bezprostředními právními důsledky.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Pracovní vztahy.
Správní činnosti.
FEL ČVUT v Praze Právo pro podnikatele II Mgr. František Šejnost
Dokumentace systému managementu jakosti
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Personální procesy.
Návrh struktury personálního spisu
Veřejnoprávní smlouvy
Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem státním rozpočtem České republiky 1 „Vzdělávejte se!“ Ing. Blanka Švorcová vedoucí Odboru.
1 Soudní ochrana v oblasti správy věcí veřejných Jitka Bělohradová.
Přednáška Správní řízení 6 M. Horáková
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Správní právo Pojem: ta část právního řádu, která upravuje veřejnou správu Předmět úpravy: široký okruh právních norem, které upravují práva a povinnosti.
Vnitřní závazné předpisy
Vnitroorganizační normy
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Správní proces Úvodní přednáška JUDr. Petra Foltasová.
Norma, právo, forma zákonů
MEDIACE ČESKÁ ZKUŠENOST III. KONZULTACE. OSNOVA 1. ZÁKONNÉ PODMÍNKY PRO REALIZACE MEDIACE V ČESKÉ REPUBLICE 2. K PROCESU MEDIACE POJETÍ MEDIACE VZTAHY.
1 Dáky v nemoci, mateřství a rovnocenné otcovské dávky.
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Ekonomické aspekty veřejné správy
1 Pracovní úrazy Pracovní úrazy : Zaměstnavatel je povinen vést příslušnou evidenci pracovních úrazů v souladu s nařízením vlády č. 201/2010.
1 Exekuční právo-modelové řízení I. část JUDr. Ing. Radovan Dávid, Ph.D.
Správní právo procesní - úvod-
1 Výběr a přijímání zaměstnanců. 2 Výběr a přijímání zaměstnanců : Je realizováno na základě jednotné metodiky přijímacího pohovoru, jehož základem je.
Právo jako normativní systém, základní pojmy
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
KONZULTACE ČÍSLO 2 NĚKOLIK POZNÁMEK KE SPOTŘEBITELSKÉMU ROZHODČÍMU ŘÍZENÍ 1.
ZÁKLADY TEORIE PRÁVA III. Normativní právní akty Právní normy I.
Správní řád -vybrané instituty
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Evidence obyvatel Zderaz – Metodické školení.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Směrnice č. V-2/2012 Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Důvodová zpráva a RIA 2. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Vnitrostátní, mezinárodní a evropský rozměr práva
Struktura právních norem
Paragrafované znění II
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Ekonomické aspekty veřejné správy
Paragrafované znění II
Název vzdělávacího materiálu
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Tvorba vnitřních předpisů zaměstnavatele
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Tvorba vnitřních předpisů zaměstnavatele 22.3.2012

Vnitřní předpisy: Vnitřní předpis ( pokyn) je vždy jednostranným aktem zaměstnavatele – jeho příslušného vedoucího zaměstnance. V rámci činnosti je dělíme na : A/ Vnitřní normativní předpisy písemné normativní akty, které neřeší konkrétní situaci k jednotlivým účastníkům P VZ, ale regulují jejich chování ve vztahu k případům stejného druhu pro neurčitý počet případů v budoucnosti B/ individuální akty řízení závazné, ústní, nemají charakter NPA, jednorázové, neopakují se

Pravidla pro tvorbu vnitřních aktů řízení : Přesná formulace, skutečná kontrola, nedodržení sankce Soustavná a spolehlivá kontrola Informativní systém – informuje, co je přikázáno a co je zakázáno Právo není a nikdy nebude všemocným prostředkem regulace chování jednotlivce K vydávání vnitřních předpisů vedou zejména tyto důvody : Je to nezbytné k provedení P předpisu vyžaduje to P předpis Vydán z vlastní vůle příslušného vedoucího zaměstnance na základě vnitřní potřeby - řídící akt je v souladu s P předpisy

Vnitřní řády : Tj. předpisy, jimiž se u zaměstnavatele stabilizuje vnitřní struktura zaměstnavatele , stabilizují se důležité řídící systémy, určují se základní pravidla vnitřního řízení Rozlišují se na : a) organizační b) zaměstnanecké ( pracovní řád, mzdový, prémiový) c) technického charakteru ( spisový a skartační ) d) ekonomického charakteru ( vnitřní pravidla hospodaření)

Individuální řídící akty Neopakovatelné jednorázové pokyny nadřízených, vydávané pro podřízené zaměstnance Platnost končí splněním úkolu, jenž vyplývá z pokynu Patří mezi ně zejména : Příkazy Rozhodnutí Plánovací katy a závěry kontroly plnění úkolu Individuálně uložené úkoly Úkoly vyplývající ze zápisu z porad Pracovní náplně zaměstnanců

Metodika tvorby řídících aktů A/ Struktura : Název zaměstnavatele, adresa Identifikační údaje ( řáde, směrnice, pokyn,příkaz, rozhodnutí, informace, oběžník – pořadové číslování ) Uvozovací věta Úvodní ustanovení Vlastní text řídícího aktu – ucelené části , obecná ustanovení obsahující zásady a výklad pojmů, speciální ustanovení, společná ustanovení pro všechny tématicky členěné části ) Přechodná ustanovení Závěrečná ustanovení – závaznost pro určité pracovní úseky, platnost,účinnost, derogační klausule, odpovědnost za kontrolu ) Podpis oprávněného zaměstnance Seznam příloh

Vlastnosti řídících aktů : Racionalita normativní úpravy Srozumitelnost Věcnost, stručnost Jednoznačnost Přehlednost Komplexnost Soulad s právními předpisy Návaznost na ostatní předpisy Vnitřní nerozpornost Relativní stabilita Reprezentativnost určitost

Děkuji za pozornost Tento studijní materiál byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/15.0198 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.