Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vektorová grafika Říjen Ing. J. Šanovec.
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Základy úprav fotografií
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Zoner Callisto.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
ZONER CALLISTO Pracovní postup tvorby obrázku
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
3D modelář – designový návrh interiérového prvku VY_32_INOVACE_Design1r0119Mgr. Jiří Mlnařík.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
TEXTOVÝ EDITOR.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
Atmosféra – montáž zvuku VY_32_INOVACE_Mul4r0113Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.14/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S VEKTOROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Autor: Jakub Černek jakub(zavináč)cernek.cz µŠkolení Efektivnějšího využívání PowerPointu 2003.
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – maska, oříznutí Autor:
Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík. Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File /
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafický editor GIMP (2)
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
1 Prezentace - Úvod Ing, Jiří Hejhal. 2 Moudrost Nestačí jenom být dobrý. Musí se to dát vědět.
Trocha fyziky VY_32_INOVACE_Mul4a0209Mgr. Jiří Mlnařík.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
Pokročilé – prostředí 2 VY_32_INOVACE_Mul4a0219Mgr. Jiří Mlnařík.
Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
Grafický editor GIMP (2)
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Semestrální práce Semestrální práce Plakát-leták na hudební akci „Páteční Jam[džem] na přehradě“ Předmět: Počítačová grafika Autor: Petr Bárta.
Základy retuše v Adobe Photoshop
2D grafika Jak pracuje grafik s 2D daty Fotografie Statické záběry
Grafický editor GIMP (9)
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ořez a rámeček fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/51 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Inkscape – tvorba loga Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
PIXLR ‒ ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (5) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Masky vrstev Nástroj vhodný pro úpravu a retuš fotografií.
Grafický editor GIMP (2)
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
Architektura tužkou a v 3D
Základní nástroje v Adobe Photoshopu
Základy maskování v Adobe Photoshop
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Grafický editor GIMP (9)
Vrstvy v Adobe Photoshop I.
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík

 Při vytváření teaserů, plakátů, ale vlastně jakékoliv grafiky, se využívá prolínání a kombinování útvarů  Využívají se také výřezy z větších celků, které je ale potřeba vytvářet kvůli možnosti pozdější editace nedestruktivně – maskováním  V kombinaci s využitím vrstev, které je možné libovolně přesouvat, se jedná o velmi silný nástroj pro kombinování obrazů Fireworks - montáž

Nejjednodušším způsobem montáže je použití vrstev, v nichž jednotlivým objektům v případě potřeby vytvoříme měkké okraje – u vektorových objektů pomocí prolnutí (feather), u rastrových v nejjednodušším případě měkkým vymazáním. Je možné použít také odstranění krajů nástrojem „hůlka“ či „laso“ různého typu, vždy ale s vhodnou úrovní prolnutí. Ostrý okraj zpravidla ruší a zřetelně upozorňuje na provedenou fotomontáž! Práce s vrstvami, měkký okraj

Na snímku vidíte jednoduchou montáž využívající duplikáty a částečnou průhlednost vrstev. Kontura lodi je vytvořena z reálného snímku postupem z minulého kurzu. Práce s vrstvami

Prolnutí objektů je realizováno pomocí měkkého okraje (ořezem, „odgumováním“), u vektorových obrazců volbou feather, nebo tzv. měkkou maskou. Vytvoření měkké masky: Měkký okraj EDIT / CUT EDIT / PASTE AS MASK s nastavením vlastnosti „mask“ na Grayscale appereance

Často využívanou technikou je kombinace jednoduchého pozadí a snímku. Nejsnazším způsobem je vytvoření jednolitého pozadí a použití měkkého okraje na grafiku umístěnou ve vyšší vrstvě. Měkký okraj - 2

Často však potřebujeme vytvořit přesný výřez grafiky – místo odmazání okolí (což je destruktivní, nevratná úprava) využijeme raději vytvoření obrysu požadovaného objektu vektorovými nástroji. Po uzavření křivky zakážeme obrys, použijeme bílou barvu výplně a okraj podle velikosti původní grafiky dostane feather od jedné u malých obrázků až řádově po desítku u grafik v tisících pixelů. Hotový obrys je upravitelný a opět jej můžeme aplikovat jako masku. Přesná maska 1

Na prvním snímku je vytvořený obrys, na druhém nastavení vlastností (viz panel dole), na třetím už vymaskované auto. Maska je opravitelná, objekty lze rozdělit, upravit a znovu provést maskování. Přesná maska 2

Kombinací všech uvedených postupů je možné vytvořit nejen estetické, ale s trochou snahy také poměrně věrohodné montáže. Je však důležité si uvědomit, že v případě teaserů či plakátů nejde až tak o věrohodnost, jako o kreativní myšlenku a vybuzení emoce – vazby k dílu. Kombinace

 Vytvoř návrh plakátu s využitím technik montáže prvků a práce ve vrstvách. Úkol

Vlastní snímky, screenshoty Macromedia Fireworks MX 2004 Zdroje