Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

autor: RNDr. Jiří Kocourek
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Základní konstrukce Rovnoběžky.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Analytická geometrie II.
Vzájemná poloha dvou kružnic
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Metodický list Materiál je určen pro 4. ročník 6letého Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia, lze ho využít při opakování.
Množinová symbolika.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Hlují čísla na desetitisíce
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Geometrické značky a zápisy
Porovnávání přímek v rovině
Vzdělávací obor: Matematika
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Digitální učební materiál
afinita příbuznost, vzájemný vztah, blízkost
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Úhel pravý, tupý, ostrý, přímý
Bod, přímka, rovina, prostor
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Hilbertův poloformální axiomatický systém
Úhly – definice, značení
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
POZNÁMKY ve formátu PDF
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ A ZÁKLADNÍ ŠKOLA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Lucie Rendlová 9.B 2.ZŠ Plzeň 2015
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
Vzájemná poloha dvou kružnic
Bodu a přímky. Dvou přímek.
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
MATEMATIKA Odchylka přímek a rovin 1.
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
IV. část – Vzájemná poloha dvou
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Transkript prezentace:

Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA Autor: Mgr. Lenka Šedová Oblast: Matematika – geometrie, 4. a 5. ročník VY_32_inovace_M45_10 Stručná anotace: Prezentace je určena žákům 4. a 5. tříd, slouží k opakování pojmů bod – úsečka - přímka – polopřímka, dále se zabývá problematikou vzájemné polohy přímek v rovině, což může být využito k výkladu učiva ve 4. ročníku. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

BOD ÚSEČKA - základní prvek v geometrii + ᶦ ᶦ + B E F A Y X ÚSEČKA část přímky ohraničená dvěma krajními body délku úsečky můžeme změřit ᶦ ᶦ B O ᶦ A ᶦ P Např. │AB│= 4cm (délka úsečky AB se rovná 4 centimetry) │OP│= 9cm

Jedním bodem můžeme vést nekonečně mnoho přímek PŘÍMKA nemá krajní body, je to nekonečně dlouhá přímá čára délku přímky nemůžeme změřit ᶦ B ᶦ přímka AB A m přímka m Jedním bodem můžeme vést nekonečně mnoho přímek Dvěma body můžeme vést pouze jednu přímku v ᶦ t D + ᶦ P C r

POLOPŘÍMKA POLOPŘÍMKY OPAČNÉ má jeden krajní bod – počátek druhý bod určuje směr polopřímky délku polopřímky nemůžeme změřit ᶦ O ᶦ Bod O = počátek polopřímky OP Bod P určuje směr polopřímky OP P POLOPŘÍMKY OPAČNÉ * MAJÍ POČÁTEK V JEDNOM BODĚ A LEŽÍ NA TÉŽE PŘÍMCE * Bod A je počátek polopřímky AB i polopřímky AC, bod B určuje směr polopřímky AB, bod C určuje směr polopřímky AC ᶦ ᶦ ᶦ C A B

VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMEK V ROVINĚ Přímky p a t jsou různoběžné někde v rovině se protínají (někdy i mimo viditelných částí) - mají jeden společný bod t p t

ale mají speciální vlastnost, Přímky m a n jsou různoběžné, ale mají speciální vlastnost, že navzájem svírají pravý úhel n Přímky m a n jsou kolmé (kolmice) m n m ┴ n

Přímky a a b jsou rovnoběžné (rovnoběžky) - mají od sebe stále stejnou vzdálenost nikde v rovině se neprotínají nemají žádný společný bod a ‖ b a b

Zdroje: MS PowerPoint 2007 Datum vytvoření prezentace: 9.11.2011