ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Elementární prosociálnost Etika viva. Význam prosociálnosti Zvyšuje vnímání lidských práv Rozvinutí iniciativy a kreativity Dodává životu smysl Zjednodušuje.
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
Lidská komunikace.
Mezi lidské vztahy a komunikace
Vymezení, funkce, zdroje
Komunikace.
OSOBNOST.
KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI A VEDNÍ TÝMŮ Obecná část pro vedoucí pracovníky společností Ing. Rudolf Pánek, CSc. ABC Professional
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Proces vnímání v komunikaci
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Sebeuvědomění a sebekontrola
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Komunikace s rodiči.
Nákupní chování spotřebitele
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Masmédia.
Psychologické aspekty zdraví
Teorie vzdělávání dospělých
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
Zásady efektivní komunikace
Pedagogická komunikace
Kupní chování a EU.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov45 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
Informace a společnost – poznatky sociální komunikace Hana Slámová VOŠIS 2014.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
KOMUNIKACE.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
MARKETING 2.
Pozornost a vědomí.
Teorie vzdělávání dospělých
Pedagogická komunikace 8. lekce: Proxemika
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
Komunikace v kontextu rozhovoru. Dotazování a aktivní naslouchání
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Komunikační dovednosti – cvičení
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Předsudky a stereotypy
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE IV.

ŠUM Povaha fyzická, psychologická, sémantická Fyziologický šum Poměr signálu k šumu Šum vizuální i verbální Důležitost rozpoznání šumu

Komunikační kanál Médium přenášející sdělení Souběžné kanály Komunikační prostředek jako kanál

Základní komunikační dotazy Proč někteří lidé dokáží komunikovat rychle a efektivně a naopak? Proč některým sdělení lidé snadno uvěří a naopak? Proč se někdy nedá shodnout na stejné události? Proč se tak snadno dají vykládat záměry druhých? Proč věci vyřčené v hněvu, ve spěchu mají tak dlouhodobý účinek?

TEORIE KOMUNIKAČNÍ AKOMODACE Styl řeči posluchačů Stejná rychlost dialogu Stejná hlasitost Písemná komunikace v elektronické podobě Akomodace ve vztahové i obsahové podobě

KOMUNIKAČNÍ PRAVDY Komunikace je dělená Komunikace má svůj cíl Komunikace je nevratná, nevyhnutelná a neopakovatelná kultura komunikace Etnocentrismus (tendence vidět ostatní a jejich chování skrze filtr své vlastní kultury) ovlivňuje komunikaci

VLASTNÍ JÁ A KOMUNIKACE Zdroje pohledu sama na sebe: Pohled druhých Sociální komparace Vlastní interpretace a hodnocení Kulturní vlivy

Čtyři složky sebeuvědomění Oblast otevřenosti Oblast slepoty Oblast skrývání Oblast neznámého

Test otevřenosti vůči jiným Mluvíte s KOO v přítomnosti lidí vám kulturně podobných? Jste nejlepší přátelé s KOO Máte romantický vztah s KOO Adoptujete dítě z KOO Nasloucháte řeči KOO Nasloucháte řečníkovi, který popisuje KOS KOS připisujete stejnou úroveň důvěryhodnosti Výsledky: 5 velmi otevřeně a ochotně 4 otevřeně a ochotně 3 neutrálně 2 uzavřeně a neochotně 1 velmi uzavřeně a neochotně KOO – kulturně odlišná osoba

VNÍMÁNÍ Dochází ke smyslovým vjemům Smyslové vjemy jsou tříděny Smyslové jevy jsou vyhodnocovány a interpretovány

Faktory ovlivňující vnímání Implicitní teorie osobnosti (př. Ši-gu – někdo kdo je znalý světa, oddaný své rodině, společensky obratný, ponekud rezervovaný) Atribuce (přisuzování) pro vysvětlení motivace jednání Stereotyp První dojem

NASLOUCHÁNÍ Příjem signálů – sluchový vjem Pochopení (dešifrování) signálů Uložení do paměti Vyhodnocení Reakce odpověď – zpětná vazba

EFEKTIVNÍ NASLOUCHÁNÍ Empatické a objektivní naslouchání Nezaujaté a kritické naslouchání Aktivní naslouchání Naslouchání, kultura a pohlaví