Písemná část MZ z anglického jazyka II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání CERMAT Strukturovaná písemná práce Součást maturitní zkoušky z českého jazyka.
Advertisements

Čeština pro cizince a azylanty – B1 (učebnice, cvičebnice, metodika)
Slohové postupy.
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Název projektu: Moderní škola
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Dílčí části MZ z anglického a německého jazyka
MATURITNÍ ZKOUŠKA ČÁST SPOLEČNÁ Český jazyk a literatura Cizí jazyk Matematika/ZSV/Info ČÁST PROFILOVÁ 2 – 3 zkoušky, které stanoví ŘŠ.
Maturita 2015.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Rétorika Etymologie Dialektologie
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
zpětná vazba a hodnocení
Rozlišení rovinných útvarů a těles - matematika Jaroslava Broumová - ZŠ Školní Nové Město nad Metují, Metodické pokyny pro učitele Předmět:
Matematické metody v ekonomice a řízení II
Funkční styly.
Ing. Lenka Janíčková, Ph.D.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Struktura obchodního dopisu
Zásady stylizace a sloh obchodních dopisů
Struktura maturitní zkoušky
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
Tělo obchodního dopisu Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školy Střední odborná škola stavební a Střední odborné učiliště stavební, Kolín II, Pražská.
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
Práce s textovými konektory
Písemná práce z CJL.
Nová (státní) maturita
Maturita 2011 Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Geometrical shapes - matematika Mgr. Jana Horáková - ZŠ Brno, Antonínská 3 Metodické pokyny pro učitele Předmět: matematika Jazyk: AJ Jazyková úroveň:
Prezentace a pilotáž finální verze posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky cizího jazyka GA ČR P407/11/0262 Podpořeno.
Výuka českého jazyka pro cizince na Vysoké škole hotelové v Praze 8
Jak psát grantovou žádost Vědecká komunikace - PSY475 Mgr. Michaela Širůčková.
Jana Holá Tvorba rešerše Jana Holá
Hodnocení psaní Seminář Brno Obsah a cíle semináře Hodnotící škály pro psaní - vývoj Hodnotící škály pro psaní - představení Ukázky hodnocení.
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠKA Z CIZÍHO JAZYKA V KONTEXTU TRANSFORMACE JAZYKOVÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLE Mgr. Pernicová Jana Centrum pro zjišťování výsledků.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Analýza neuměleckého textu (5-7 minut) I. porozumění textu; charakter komunikační situace určit, kde je možné daný text najít určit předpokládaného adresáta.
Maturity – jaro 2013.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
SLOHOVÉ POSTUPY a ÚTVARY
Administrativní funkční styl
VIKMA06 Rešeršní a studijně rozborová činnost
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2016
Komplexní systém hodnocení
Jana Holá Tvorba rešerše Jana Holá
Maturita – esej Jak to bude? Maturita – esej
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
SOUHRNNÉ POUČENÍ O SLOHU
Kritéria hodnocení písemné práce
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Funkční styl odborný.
Písemná práce Základní informace.
DOPISY DRUHY A TYPY DOPISŮ. DOPISY DRUHY A TYPY DOPISŮ.
Koherence textu   - koherence textu: soudržnost textu, provázanost.
Samostatná odborná práce H/01 Podkovář a zemědělský kovář
Písemná práce Dílčí zkouška MZ z CJ - Ústní zkouška
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2018/2019
Transkript prezentace:

Písemná část MZ z anglického jazyka II

Písemná práce Dílčí zkouška MZ z CJ Písemná práce Písemná práce Specifické cíle/požadavky – Katalogy požadavků Ukázky zadání a ohodnocených prací Kritéria hodnocení Metodický materiál pro hodnotitele Školení Doplňkové/Info materiály

Hodnocení písemné práce – Blok 1 Domácí úkoly

DÚ 1 Základní úroveň obtížnosti – stěhování (Kamila)

DÚ 2 Základní úroveň obtížnosti – Seasons of the year

DÚ 3 Vyšší úroveň obtížnosti – Autumn

DÚ 4 Vyšší úroveň obtížnosti – Uniforms

Hodnocení písemné práce Shrnutí

Dílčí zkoušky MZ z CJ Písemná práce – kritéria hodnocení

1. Část písemné práce – co hodnotíme?

Kriteria hodnocení – Co hodnotíme? Zpracování zadání / obsah II Vnitřní a vnější charakteristiky textu III Slovní zásoba a pravopis2 IV Gramatika A – Zadání A - Organizace / Koherence A - Přesnost Typ textu -forma (např. dopis), -účel/funkce (např. popsat, požádat, pozvat/, vyprávět – popis,žádost atd.) Téma, podtémata Styl (pisatel x příjemce) (formální/neformální jazyk, tón, osobní/neosobní způsob vyjadřování, stálost/účelnost) Body zadání zmíněny/nezmíněny Délka Organizace textu -vhodné členění textu , logické uspořádání Členění na odstavce Koherence textu -promyšlenost, logické uspořádání myšlenek/podtémat vyváženost, soudržnost Pravopis Nesprávný výraz Nevhodný výraz Mluvnice Slovosled B –Rozsah a kvalita B - Prostředky textové návaznosti / Koheze B - Rozsah Rozpracování tématu, bodů zadání, myšlenek (míra rozpracování) Účelnost Relevantnost myšlenek Rozsah a kvalita myšlenek (+originalita, nápaditost) Koheze textu (gramatická a jazyková koheze, použití prostředků textové návaznosti) -Transition words (afterwards, so, therefore..) -Fráze (to begin with, on the one hand ..) -Reference (zájmena, člen ..) -Spojky (co-ordinating conj. - and, but …, adverbial connectors (firstly, therefore..) -Lexikální řetězce/opakování (synonyma ...) -Substituce (this one, I think so…) -Výpustka (words replaced with nothing) Interpunkce Rozsah Úroveň

Kritéria hodnocení – jak zapisujeme? Zadání - body zadání (T1 – T…) Levý okraj – sloupce I a II Pravý okraj – sloupce III a IV Text – podrobnosti o chybách, rozsah …

Kritéria hodnocení – korektorské značky

2. Část PP – Blok II Specifikace

Specifikace 2. části PP Základní úroveň Vyšší úroveň Rozsah: 60–70 slov Typy textů: korespondence popis zpráva vzkaz instrukce/návod apod. Cut-off-score: 5–8 bodů Vyšší úroveň Rozsah:100– 120 slov Typy textů: korespondence charakteristika zpráva shrnutí kritika/recenze/článek instrukce/návod apod. Cut-off-score: 3–4 body

Kritéria hodnocení pro 2. část PP

I – Zadání/Obsah/Rozsah Charakteristika textu téma, typ textu (slohový postup, formální náležitosti), funkční styl - formální/neformální (vztah pisatele a příjemce) Body zadání – všechny body zadání jsou jasně a srozumitelně zmíněny Rozsah textu – požadovaná délka textu je dodržena (interval slov v zadání) Kvalita a rozsah zpracovaných bodů zadání vhodnost/účelnost (téma, vyváženost myšlenek) a rozsah zpracovaných bodů zadání (podtémata/jaz. funkce/strohá informace) Podstata myšlenky/problému je jasně vysvětlena – příjemci je sdělení jasné (rozumí mu) Nadbytečné/irelevantní myšlenky (z hlediska tématu)

II – Organizace/Koherence/Koheze/PTN Členitost textu – organizace myšlenek/informací do větších celků (dle typu textu) Souvislý a lineární sled myšlenek – myšlenky řazeny postupně za sebou („skákání“ z jednoho tématu na druhé) Logicky uspořádaný text (koherence) – myšlenky/informace logicky uspořádané a propojené v homogenní celek (postihnuty vztahy mezi myšlenkami) Správnost a vhodnost PTN (lexikální, syntaktické a gramatické PTN, interpunkce) Chyby neztěžují/nebrání porozumění Rozsah PTN (dle úrovně obtížnosti)

III – Lexikální kompetence – Přesnost a rozsah Chyby neztěžují/nebrání porozumění – globální chyby Správnost slovní zásoby – interval chyb (charakter chyb) Krácení textu pod požadovanou hranici je penalizováno! Slovní zásoba je široká – vzhledem k zadání (očekávání) a úrovni obtížnosti Vliv jiného jazyka (příčina)

IV – Gramatická kompetence - Přesnost a rozsah Chyby neztěžují/nebrání porozumění – globální chyby, chyby pod požadovanou úrovní Správnost mluvnických prostředků – interval chyb (charakter chyb) Krácení textu pod požadovanou hranici penalizováno – jako jeden z deskriptorů Rozsah MP je široký – vzhledem k zadání (očekávání) a úrovni obtížnosti Vliv jiného jazyka (příčina)

Hodnocení písemných prací 2. část písemné práce

Hodnocení písemných prací Žák uspěl/neuspěl

Vnitřní podmínky hodnocení PP Pokud žák získá 0 bodů v oddíle IA v 1. části PP, tato část PP se dále nehodnotí Pokud žák získá 0 bodů ve sloupci I v 2. části PP, tato část PP se dále nehodnotí Body za 1. a 2. část PP se sčítají (žák tedy může získat 0 bodů v jedné z částí PP a přitom v PP uspět) Pokud žák získá 1 bod v některém oddíle kritérií, nemůže již získat v tomto oddíle 3 body.

Mezní hranice úspěšnosti (Cut–off-score) Cut-off-score pro 1. část PP max. bodů = 24 Varianta A: 8 bodů Varianta B: 5 bodů Vnitřní podmínka = V oddíle 1A nesmí být 0 bodů Cut-off-score pro 2. část PP max. bodů = 12 Varianta A: 4 body Varianta B: 3 body Vnitřní podmínka = Ve sloupci 1 nesmí být 0 bodů Cut-off-score pro PP 12 bodů z 36 (33,3 %) 8 bodů z 36 (22,2 %)

Histogram Ø úspěšností žáků podle typu školy (Mana 2006 – AJZ)