Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Autor: Mgr. Michal Mynář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fryderic Chopin.
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Kalousková
Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Hudební výchova Téma: Koncert Klíčová slova: Koncert, hudba, skladba, nástroje Anotace: Žák je seznámen.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Hudební renesance v Čechách
kapitoly z dějin hudby zábavné rock and roll
Druhy skladeb a hudební formy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_351_Hudba v období baroka AUTOR: Mgr. Markéta Lyková RO Č.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Tuba Pavel Kubica, sekunda.
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Pozdní baroko Mgr. Jakub Tomala.
Co je to akord? Hudební výchova
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
lidová píseň Hudební výchova
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_66_MOZART TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_05_Opera, Bedřich Smetana.
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_03
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název školy: Základní škola Netvořice
Co je to kantáta a oratorium?
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/07 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/15 
Klasicismus
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_19
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ročník
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/10
Dějiny hudby a její osobnosti
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář

 Tomáš Klus má koncert ve Zlíně!  Rodiče šli na koncert vážné hudby.  Hokejistům to šlo – byl to učiněný koncert!  Vyslechli jsme klavírní koncert b-moll skladatele Čajkovského.  K 28. říjnu pořádá Česká filharmonie galakoncert.  Václav Hudeček zahrál houslový koncert W.A. Mozarta. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 2

 slovo koncert souvisí se dvěma italskými slovy  concerto – dohoda, smlouva, koncert  concertare – přít se, zápasit  slovo koncert má také dva základní významy  koncert ve smyslu veřejná (veřejnosti přístupná) hudební produkce se živou hudbou – tak běžně nazýváme akce, na které sháníme vstupenky (Tomáš Klus, rodiče, galakoncert)  koncert ve smyslu druhu hudební skladby pro jeden nebo více sólových nástrojů s doprovodem orchestru („zápas“ mezi sólistou a orchestrem) (klavírní koncert, Hudeček)  přeneseně je koncert také podívaná na někoho, kdo něco velice dobře umí (hokejisté) Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 3

 koncert vážné hudby nebo populární hudby se může konat v sále, v divadle, v kostele, ale třeba i ve sportovní hale či na stadiónu  další slova a slovní spojení, se kterými se můžete setkat:  abonentní koncert – zařazen do cyklu předplatného  galakoncert – spíše společenského rázu  recitál – koncert jedné umělecké osobnosti  benefiční koncert – výtěžek je věnován na dobročinné účely Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 4

 v 17. století se objevuje concerto grosso („velký závod“) pro skupinu sólistů (concertino) a orchestr; skladba má několik částí  od 18. století převažuje koncert pro jednoho sólistu a orchestr; většinou má skladba tři části – rychlou, pomalou a rychlou  ve 20. století se dokonce objevil koncert pro orchestr – kdy celý orchestr byl považován za sólistu – tak technicky náročná tato skladba byla Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 5

 kadence – v průběhu skladby orchestr utichne a sólista předvádí svoji technickou vyspělost a mistrovství – tato pasáž je obvykle před koncem první části skladby  sólovým nástrojem v koncertu může být klavír, housle, viola, violoncello, různé dechové nástroje, ale třeba i bicí nástroje nebo je sólistou již zmiňovaný orchestr  po 1. sv. válce vznikl koncert pro klavír levou rukou – pro sólistu, který ve válce přišel o pravou ruku Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 6

 Klavírní koncert b-moll P. I. Čajkovského – jeden z nejznámějších klavírních koncertů – populární je zejména jeho úvodní část – ukázkaukázka  Houslový koncert E-dur J. S. Bacha v podání Václava Hudečka, našeho vynikajícího houslisty a pedagoga – videoklip začíná netradičně, nelekněte se! ukázkaukázka  a nakonec „koncert pro banjo“ Tony TrischkaTony Trischka Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů 7

1. ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 8. vyd. Praha: Editio Bärenreiter, 2003, 199 s. ISBN Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů