Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Rostliny výtrusné Mechorosty nemají pravé kořeny, stonky, listy
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
KAPRADINY.
Kapraďorosty Přírodopis VY_32_INOVACE_013, 1. sada, Př ANOTACE
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
MECHOROSTY Stavba rostliny Tobolka s výtrusy Štět Lístky Lodyžka
Rostliny výtrusné Mechorosty.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu a veškeré obrázkové fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Opakování výtrusné rostliny
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Kapradiny 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Elektronická učebnice - II
KAPRAĎOROSTY.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY.
VÝTRUSNÉ ROSTLINY MECHOROSTY a KAPRAĎOROSTY
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
MECHOROSTY Stavba rostliny Tobolka s výtrusy Štět Lístky Lodyžka
Rostliny výtrusné Mechorosty.
MECHOROSTY.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
rostliny, které se rozmnožují výtrusy, jsou zelené, nekvetou
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.11 Anotace: Prezentace seznamuje s výtrusnými rostlinami, životním cyklem, zástupci. Vzdělávací oblast: Třídění rostlin, výtrusné.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Podříše: Vyšší rostliny
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – mechorosty a kapraďorosty Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/15 Šablona:
MECHOROSTY Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Mechorosty Vyšší rostliny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Vyšší rostliny (Cormobionta)
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Mechorosty.
KAPRADINY VALÉRIE75. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: .
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Přesličky, plavuně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Mechy a kapradiny. Mechy  na vlhkých místech bez vrstvy listí  mechové polštáře – tvořené jednotlivými rostlinami  chrání půdu před vysycháním  žije.
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Transkript prezentace:

VYŠŠÍ ROSTLINY I. – zástupci Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci získají základní znalosti v oboru vyšší rostliny. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: září 2013 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Průřezové téma: environmentální výchova Tematický okruh: biologie rostlin – vyšší rostliny Učivo: systém rostlin – poznávání a zařazování běžných druhů vyšších rostlin, jejich stavba Očekávaný výstup: žák rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí atlasů a klíčů, odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení podmínkám prostředí, jejich význam a využití Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: vyšší rostliny – mechorosty, kapradiny, přesličky, plavuně a cykasy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II. stupně Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

MECHOROSTY jednodušší stavba těla než mají ostatní vyšší rostliny příchytná vlákna a lodyžka s lístky některé mechové rostliny mají štět s tobolkou, ve které jsou výtrusy z vypadaných výtrusů vyrůstají po vyklíčení nové mechové rostlinky zabraňují odnosu půdy zadržují vodu, chrání lesy před vysycháním zástupci : ploník ztenčený, bělomech sivý, rašeliníky, pokryvnatec Schreberův

KAPRADINY mají nečlánkovaný oddenek (podzemní část stonku, z kterého vyrůstají kořeny) z oddenku vyrůstají velké složené řapíkaté listy rozmnožují se výtrusy výtrusy jsou ukryté ve výtrusnicích zástupci: kapraď samec, osladič obecný

PŘESLIČKY mají plazivé oddenky duté přeslenitě větvené stonky rozmnožují se výtrusy výtrusy vznikají ve výtrusnicích v prvohorách dosahovaly vzrůstu velkých stromů zuhelnatěly a daly vznik černému uhlí (fosilní palivo) zástupce: přeslička rolní, přeslička bahenní

PLAVUNĚ tělo tvoří nečlánkovaný stonek stonek je porostlý drobnými listy na koncích stonků vyrůstají výtrusné listy s výtrusnicemi ve výtrusnicích se tvoří výtrusy vzácné chráněné rostliny zástupci: plavuň vidlačka, plavuň pučivá

CYKASY dřeviny podobné palmám mají nevětvený kmen velké listy nahloučené na vrcholu rozmnožují se semeny dvoudomá rostlina nejstarší semenné rostliny na světě zástupci: cykas japonský