Aritmetická posloupnost (3.část)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematická analýza Lineární algebra Diferenciální rovnice
Advertisements

Rovnice a nerovnice s neznámou pod odmocninou
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Geometrická posloupnost (Orientační test ) VY_32_INOVACE_22-16  Test obsahuje pět úloh.  U každé úlohy je aspoň jedna odpověď správná.  Na každou úlohu.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
Kvadratické nerovnice
Limita posloupnosti (Orientační test )
základní pojmy posloupností
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Geometrická posloupnost
Geometrická posloupnost (3.část)
Posloupnosti a jejich vlastnosti (Orientační test )
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_745.
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
Limita posloupnosti (3.část)
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Řešení kubických rovnic
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
3. Přednáška posloupnosti
Posloupnosti a jejich vlastnosti (3.část)
Posloupnosti a jejich vlastnosti (2.část)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (4.část)
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Aritmetická posloupnost (Orientační test ) VY_32_INOVACE_22-12  Test obsahuje pět úloh.  U každé úlohy je aspoň jedna odpověď správná.  Na každou úlohu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_747.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Příklady na využití. Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Limita posloupnosti (2.část) VY_32_INOVACE_
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_749.
Vektorové prostory.
Číselné posloupnosti.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
GEOMETRICKÁ POSLOUPNOST Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován.
Geometrická posloupnost (1.část)
Vztahy mezi kořeny a koeficienty kvadratické rovnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_110.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_752.
Geometrická posloupnost (2.část)
VY_32_INOVACE_22-01 Posloupnosti.
STATISTIKA 3  Opakování základních pojmů VY_32_INOVACE_21-18.
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Limita posloupnosti (1.část)
Soustava kvadratické a lineární rovnice
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Aritmetická posloupnost
Soustava lineární a kvadratické rovnice
Matematický žebřík – posloupnosti a řady Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice s absolutní hodnotou I. VY_32_INOVACE_M1r0106 Mgr. Jakub Němec.
Aritmetická posloupnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Václav Zemek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
Soustava dvou lineárních rovnic o dvou neznámých I.
Aritmetická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
Transkript prezentace:

Aritmetická posloupnost (3.část) VY_32_INOVACE_ 22-11 Aritmetická posloupnost (3.část)

Opakování vztahů mezi členy aritmetické posloupnosti Kdy je daná posloupnost aritmetická? Jaký je vztah mezi jejími sousedními členy? Jaký je vztah mezi jejím prvním a n-tým členem? Jaký je vztah mezi jejími libovolnými dvěma členy?

Kontrola výsledků domácího úkolu Mezi kořeny logaritmické rovnice vložte tři čísla tak, aby spolu s těmito kořeny tvořila prvních pět členů aritmetické posloupnosti. Určete vložená čísla. Řešení rovnice: Posloupnost: Závěr: Vložená čísla jsou

Najděte klesající aritmetickou posloupnost, v níž je součet prvních dvou členů 20 a rozdíl jejich druhých mocnin je 80. Tuto posloupnost zapište vzorcem pro n-tý člen. Řešení: Vzorec pro n-tý člen posloupnosti: Závěr: Vzorec pro n-tý člen posloupnosti je

Součet prvních n členů aritmetické posloupnosti Pro všechna přirozená čísla n platí:

Úloha 1 V aritmetické posloupnosti je Určeme součet prvních dvaceti členů této posloupnosti. Kolik členů této posloupnosti dá součet 1550? Kolik členů této posloupnosti dá součet větší než 245 a zároveň menší než 555?

Řešení úlohy 1 Nutno určit hodnotu členu Potom tedy platí, že Závěr: Součet prvních dvaceti členů posloupnosti je 990.

Je třeba odvodit člen : Potom platí: Závěr: Součet 1550 dá prvních 25 členů této posloupnosti.

Po dosazení za a dostaneme: Po jednoduché úpravě řešíme soustavu nerovnic: Závěr: Součet v požadovaných mezích dá prvních 11,12,13 nebo 14 členů této posloupnosti. –9,8 10 –14,8 15 –9,8 –14,8 10 15

Úloha 2 Určeme nejmenší možný počet přirozených čísel 1,2,3,…, aby jejich součet byl čtyřciferný.

Řešení úlohy 2 Sčítáme čísla 1 + 2 + 3 + … + n . Jedná se o aritmetickou posloupnost : Dosazením do vztahu pro součet n členů dostaneme : Závěr: Nejmenší možný počet přirozených čísel, jejichž součet je čtyřciferný, je 45. -45,2 44,2

Skupinová práce V konvexním n-úhelníku se liší velikosti vnitřních úhlů o 24°, nejmenší úhel měří 60°. Zjistěte, o jak velký n-úhelník se jedná. Návod: Užijte vzorec pro součet vnitřních úhlů v konvexním n-úhelníku .

Kontrola výsledků skupinové práce Jedná se o aritmetickou posloupnost: Řešení: (nevyhovuje, protože a6 = 180°) Závěr: Jedná se o 5-úhelník.

Nyní si získané poznatky ověřte na krátkém testu. (Časový rozsah celého testu jsou 3 minuty.) (Test ve formátu *.ppt nebo *.pdf )

Domácí úkol Mezi kořeny kvadratické rovnice vložte tolik přirozených čísel, aby s danými čísly tvořila aritmetickou posloupnost a součet vložených čísel byl 50. Kolik je vložených čísel? Určete je.

ARITMETICKÁ POSLOUPNOST Upozornění Další úlohy na téma ARITMETICKÁ POSLOUPNOST naleznete zde.

Autor DUM: RNDr. Ivana Janů Autor příkladů a grafů: RNDr. Ivana Janů Děkuji za pozornost. Autor DUM: RNDr. Ivana Janů Autor příkladů a grafů: RNDr. Ivana Janů