Konstantinopol Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počátky řecké civilizace a velká kolonizace
Advertisements

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Situace ve starověkém Římě ve 4. a 5. století n. l.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Odpověz: ANO NE 1) věrozvěsti šíří víru 2) 863 přišli bratři Konstantin a Metoděj na Velkou Moravu 3) Velká Morava přijala křesťanství z Franské říše a.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
Dánské království Geografie Autor: Mgr. Zdeněk Kříž
Dějepis Mgr. Milan Šimek
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Byzantská říše Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ČÍNA - VELKÁ ČÍNSKÁ ZEĎ Autor: Mgr. Jarom í r Van ě k Geografie
Opakovací otázky BARBAŘI GERMÁNi ŘÍMANÉ AVAŘI KELTOVÉ HUNOVÉ
Bitva u Lützenu Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Svatý Augustin Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Saladin – křížové výpravy
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Název Klasické období Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Alexandr Veliký Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
KŘESŤANSTVÍ.
Základní rysy západoevropské, byzantské a islámské kultury
Mezopotámie – Ninive, Babylon
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Sakkára Autor: Titul. Jméno Příjmení Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Harappa Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
BYZANTSKÁ ŘÍŠE Byzantská říše vznikla po rozdělení Římské říše na území Říše …………. Zahrnovala zejména Malou Asii a ……….. poloostrov.
Vznik sociologie Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Knóssos Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Muhammad Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Trajektorie a dráha Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Na Balkánském poloostrově
Typy právní kultury Občanský a společenskovědní základ
Island – země ohně a ledu
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Afrika – SES - obyvatelstvo
Slované pravlast Slovanů – mezi řekami Vislou a Dněprem (vyznačená červeně) 6. st. – stěhování Slovanů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Byzantská říše Důležité pojmy
Jméno autora: Jitka Hegerová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: sedmý Tematická oblast: Dějepis - středověk Téma: První středověké.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Velká řecká kolonizace Název sady: Staroorientální státy.
Praha – hl- město ČR Praha je největší a nejvíce obydlené město České republiky Patří mezi nekrásnější města světa Je sídlem prezidenta, vlády a parlamentu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Minojská Kréta a mykénské Řecko Název sady: Staroorientální.
BYZANTSKÉ UMĚNÍ. Stručná historie * po rozpadu římského impéria v 5. století(476) hl. město: Konstantinopol( město založeno císařem Konstantinem na místě.
EU peníze středním školám
Nejlidnatější světadíl
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Byzantská říše Byzantská říše
Rozpad a zánik říše římské
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Byzantská říše.
Starověký řím 6. ročník NG.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
RANÝ STŘEDOVĚK (5. stol – konec 12. stol.)
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
Výtvarné umění starověkého Říma - architektura
Oblast východního pobřeží Středozemního moře
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
Byzantská říše.
VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA. VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
KSV/LVM Liturgie – vzor modlitby (lex credendi a lex orandi)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Konstantinopol Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/

Konstatntinopol Město leží na výběžku západního pobřeží Bosporu Založili ho kolem roku 668 p.n.l. Řekové Vedeni jistým Byzasem Hluboká přístavní zátoka- Zlatý roh- poskytl přirozený přístav- centrum obchodu ( stavební dříví, pšenice) Řecké tradice

Konstantinopol - Když se Byzantion stal hlavním městem nové říše - Vznikly zde lázně, senát, palác i fórum - Podle císaře Konstantina se přejmenovala na Konstantinopol Obyvatelstvo tvořili řekové, ale i Syřané, Židé Město bylo stejně jako Řím rozděleno do 14 správních čtvrtí Stejné bylo i označení úředních hodností Obchodním a správním centrem

Konstatntinopol Císařská čtvrť, tam stál Posvátný palác s ním sousedil Hippodrom Všechny stvaby přavýšila obří kopula Hagia Sofia- majestátní náboženské obřady Před chrámem se prostíralo velkolepé tržiště, fórum V jeho blízkosti žili jen nejbohatší lidé V Byzanci se obchodovalo s luxusním zboží,obchodovalo se v ulici Mesa

Konstantinopol Tato silnice, dlážděná mramorem se táhla v délce 8 km V západní části města stála Zlatá brána- od ní vedla „Západní cesta“ napříč severním Řeckem Konstantinopol se rozkládala na terasách, spojených schodišti, úzkými uličkami, bloky až pětipatrových domů a nájemníky

Konstantinopol Nejvíce lidí žilo na nábřeží- námořní metropole Přístav zaměstnával množství profesí Většinu dne trávili lidé na ulici Všichni byli hluboce věřící- náboženské diskuse se vedly často na ulicích Vášniví diskutéři uvedla do povědomí slova heretik a ortodoxní

Konstantinopol Konstantinopol byla často ohrožená nájezdy kmenů Po smrti Justiniána země chudla, ztráta území, křížová výp. ji dobyli a obsadili Benátčané, obnovila samostatnost 1453 padla do rukou Turků Ovlivnila Rus, Řecko, Balkán svou kulturou i náboženstvím

Použité zdroje Zaniklé civilizace. Reader´s Digest Výběr, spol. s.r.o., Praha, ISBN Dějepis 6 pravěk a starověk, PhDr. Jana Pečírková, CSc., a kol., ISBN Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora.