Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Výchovné a vzdělávací strategie = společné postupy, které vedou k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí žáků klíčové kompetence - souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot, kterých mají žáci na konci základního vzdělávání dosáhnout kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence komunikativní kompetence sociální a personální kompetence občanské kompetence pracovní
Výchovně vzdělávací cíle = zamýšlený a očekávaný výsledek, ke kterému směřuje vyučovací proces OBECNÉ CÍLE SPECIÁLNÍ CÍLE normativní poznávací (kognitivní) hodnotové (axiologické) cíle v oblasti jednání znalosti vědomosti dovednosti - senzomotorické a intelektuální schopnosti návyky programový specifický zájmy, postoje, přesvědčení
Znalosti, vědomosti, dovednosti, schopnosti a návyky ve výuce přírodopisu
Chování a jednání v přírodopise
Zájmy, postoje a přesvědčení v přírodopise