Pozemní komunikace v intravilánu ČSN 73 6110 „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Legislativní rámce DvK v Č R 9. konferencia SPA - „Parkovanie v mestách“ 12. – Tatranské Matliare.
Řízení motorových vozidel
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert Seminar 3. LEGISLATIVA.
Pěší provoz a cyklistická doprava ve městě
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
Zklidňování dopravy příklady dobré praxe
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
BEZPEČNOST DOPRAVY NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Dopravní výchova TÉMA:
Pozemní komunikace Zákon 13/1997Sb. o pozemních komunikacích (silniční z.), Vyhláška 104/1997 Sb. Zákon upravuje kategorizaci pozemních komunikací, jejich.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
09.1 Chodec v silničním provozu
OUTDOOROVÉ AKTIVITY.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Dopravní a liniové stavby
Opatření ke zklidňování na místních komunikacích
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Moderní cyklistická doprava
Shrnutí nebezpečných míst v Kravsku s fotkami. Místo mezi dvěma autobusovými zastávkami před školou Na takto důležitém místě chybí přechod pro chodce.
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
stůj, dej přednost v jízdě
Název Dopravní výchova - značky
Umíte se chovat na silnici?
Dětské dopravní hřiště Liberec
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství I. - pozemní komunikace (místní a účelové)
ŘÍZENÍ PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH Řízení provozu na pozemních komunikacích Provoz na pozemních komunikacích se řídí: - světelnými, případně i.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Zastávky hromadné dopravy. 1.Hlavní trendy úprav Autobusové zastávky  ústup od zastávkových zálivů  spíše zastávky na jízdním pruhu (lze u dvoupruhové.
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v. Upravené značky A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství I. - zklidňování dopravy.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Konstrukce a výstavba silničních komunikací Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy.
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
Studie dopravního řešení Žižkovy ulice od křižovatky s ulicemi SNP a Osvoboditelů k mostu Veslařů v Lounech.
SMĚR A ZPŮSOB JÍZDY Směr a způsob jízdy - na pozemních komunikacích se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji -na krajnici.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Výchova k občanství TEMA: Pravidla silničního.
Příkazové Zákazové Upravující přednost Výstražné RISKUJ DOPRVANÍ ZNAČKY
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Eva Gregorová Dopravní psychologie 2
ODBOČOVÁNÍ A JÍZDA KŘIŽOVATKOU
Autor: Mgr. Radana Marelová
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
INTERAKTIVNÍ POZNÁVAČKA
Dotační programy sfdi.
NeRiskuj.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
D o z p n r.
Autor: Bc. Martin Dědič Vedoucí: doc. Ing. Jaroslav Žák, CSc.
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
PROVOZ NA DÁLNICI. PROVOZ NA DÁLNICI Na dálnici je povolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není.
Poskytování příspěvků na bezbariérové pěší trasy z rozpočtu
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Dětské dopravní hřiště Liberec
Transkript prezentace:

Pozemní komunikace v intravilánu ČSN 73 6110 „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové trojúhelníky pro samostatné sjezdy Oprava 1 – 2012 – Rozhledové trojúhelníky samostatného sjezdu na místní komunikaci s chodníkem

Místní komunikace veřejně přístupné pozemní komunikace slouží převážně místní dopravě na území obce řeší se doprava v pohybu i v klidu respektování nároků na ŽP, bezpečnost, památkovou ochranu historických center měst

Podle dopravního významu, určení a stavebně technického vybavení se místní komunikace člení na 4 funkční skupiny podle dopravně – urbanistické funkce A – rychlostní komunikace B – sběrné komunikace C – obslužné komunikace D – komunikace se smíšeným provozem (D1) a komunikace s vyloučením motorového provozu (D2)

Základní komunikační systém obce vybrané komunikace s funkcí převážně dopravní (funkční skupina A a/nebo B, případně C) na komunikacích B a C se mohou použít zklidňovací prvky v souladu s předpisy Ostatní komunikační síť komunikace funkční skupiny C a D vhodné v co největší míře aplikovat zklidňovací principy pro zvýšení bezpečnosti dopravy

ZÓNA 30 = zóna s dopravním omezením, TP 218 zvýšení bezpečnosti provozu za současného zachování provozu motorových vozidel stavební prvky k regulaci rychlosti křižovatky s předností zprava plošné zklidnění dopravy v celé oblasti 5

D1 - pěší a obytné zóny Navrhují se podle Technických podmínek TP 103 1 výšková úroveň (není členění na vozovku a chodník) vozidla nesmí ohrozit chodce parkování pouze na vyznačených místech (omezený počet stání) rychlost max 20 km/h na křižovatkách přednost zprava, při vyjíždění na nadřazenou komunikaci nutno dát přednost pohyb chodců v celém prostoru komunikace možnost hry dětí v prostoru komunikace pohyb cyklistů povolen spolu s vozidly při zachování ohleduplnosti vůči chodcům

D 1 – pěší zóna společný prostor, obchodní a pobytová funkce převládá nad funkcí dopravní do pěší zóny je povolen vjezd pouze vozidlům uvedeným ve spodní části dopravní značky „Pěší zóna“ (č. IP 27a)

D1 – obytná zóna vymezení odstavných stání řidič musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, nesmí je ohrozit; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo, chodec smí využívat obytnou zónu v celé její šířce, jsou povoleny hry dětí přímo v dopravním prostoru, chodci i hrající si děti musí umožnit vozidlům jízdu 1 výšková úroveň vytvoření šikany

D2 – stezky pro cyklisty a chodce stezka pro cyklisty vyhrazený cyklistický pruh stezka pro chodce a cyklisty se sloučeným provozem s rozděleným provozem stezka pro chodce stezka pro jezdce na zvířeti průchody, schodiště

Příčné uspořádání místní komunikace funkční skupiny A, B, C Prostor místní komunikace Přidružený prostor Hlavní dopravní prostor Přidružený prostor 0,5m 0,5m

Skladebné prvky prostoru místní komunikace a jízdní pruh cp parkovací a zastavovací pruh at tramvajový pás (zvýšený, nezvýšený) ab autobusový (trolejbusový) pruh v vodicí proužek d(p) střední (postranní) dělicí pás ach pás pro pěší ac jízdní pruh pro cyklisty

Příčné uspořádání místní komunikace funkční skupiny D 1 (smíšený provoz)

mimoúrovňové přechody Problematika pěších mimoúrovňové přechody rychlostní komunikace, v ≥ 70 km/h úrovňové přechody na ostatních typech komunikací a na průtazích silnic obcemi, v ≤ 50 km/h v místě větší koncentrace chodců, zejména dětí se doporučuje v ≤ 30 km/h zřetelné svislé i vodorovné značení (i v noci) vhodná stavební opatření pro zvýšení bezpečnosti max. přes 2 jízdní pruhy, délka 6,5 m, rekonstrukce 7 m standardní šířka 4 m úpravy pro handicapované, slabozraké a nevidomé

místa pro přecházení místo pro usnadnění přecházení chodců doporučuje se vybavit obdobně jako přechod pro chodce technickým prvkem (vysazená chodníková plocha, dělící ochranný ostrůvek, zúžení jízdního pásu, zvýšená plocha) úpravy pro handicapované, slabozraké a nevidomé – signální pás se odsazuje 0,30 – 0,50 m od varovného pásu

Osvětlení přechodů důležité pro bezpečnost chodců polohu svítidla a jeho typ nelze stanovit obecně, vždy pouze na základě světelného výpočtu !!!