11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

4.1 Přímka (modelování, rýsování)
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Matematika Lichoběžník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
20.1 Trojúhelníková nerovnost
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
Obsahy základních obrazců
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
Elektronická učebnice - I
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
Elektronická učebnice - I
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
6.1 Výšky v trojúhelníku (rozdělení, názvosloví)
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Elektronická učebnice - I
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
Konstrukce čtverce 4. ročník
21.1 Útvary souměrné podle osy
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
Co mají společného tyto obrázky???
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
Známe-li délku úhlopříčky.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Základní geometrické rovinné útvary 3 - úhly.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
1. Najdi „černou ovci“ obdélník čtverec kosočtverec kružnice
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
TÉMA: Obdélník a čtverec
Základní geometrické rovinné útvary 1
VY_32_INOVACE_geometricketvary-trojuhelnik_20
24.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků I.
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Základní konstrukce Kolmice.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
1. Co všechno umíš určit u trojúhelníku?
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
8.1 Konstrukce trojúhelníku typu SSS
Transkript prezentace:

11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D a D C A B a b b D C Strany obdélníka – AB, BC, CD,DA - nebo – a, b A B b a b A B a A a B Autor: Mgr. Blanka Průšová

ⱶ 11.2 Co již víme p p A B p A B Přímka p Polopřímka AB Úsečka AB Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 11.2 Co již víme Přímka p p Polopřímka AB p A B Úsečka AB p A B Rovnoběžky Kolmice p ● s r t ⱶ Přímky, které leží v rovině a nemají žádný společný bod. Zápis: p ǁ r Přímky, které leží v rovině a svírají spolu pravý úhel. Zápis: t s

11.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 11.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Obdélník – Rovinný útvar, jehož protilehlé strany jsou stejně dlouhé a sousední strany spolu svírají pravý úhel. Dvě protilehlé strany jsou rovnoběžné. Dvě sousední strany mají různou délku a jsou kolmé. ??? V čem se liší a shoduje se čtvercem ? Rozdíl……. Liší se délkou stran. Shoda ……. Protilehlé strany jsou rovnoběžné. Sousední strany svírají pravý úhel – jsou kolmé.

!POZOR! – Nezapomeň na náčrtek. Popiš do něj vše , co víš ze zadání. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 11.4 Konstrukce obdélníka Př : Narýsuj obdélník ABCD, pro který platí: a = 6cm, b = 4cm. Náčrtek: !POZOR! – Nezapomeň na náčrtek. Popiš do něj vše , co víš ze zadání. D a=6cm C Konstrukce: b=4cm b=4cm A a=6cm B D C Postup: 1) Narýsuji přímku p a na ní úsečku AB , │AB│= 6 cm. 2) Pomocí trojúhelníku s ryskou v bodech A a B kolmice k přímce p. 3) Na kolmicích sestrojím body D a C tak, aby platilo, že │AD│=4 cm a │ BC│ = 4 cm. 4) Sestrojím úsečku CD. 5) Provedu pomocí trojúhelníku s ryskou kontrolu. p A B

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 11.5 Procvičení a příklady 1. Narýsuj obdélník EFGH, kde │EF│ = 3 cm a │FG│ = 6 cm. Přesvědč se, že obdélník, který jsi narýsoval, má protější strany shodné a sousední strany k sobě kolmé. Narýsovaný obdélník vybarvi. Vypiš vrcholy - _____________________ strany - _____________________ 2. Narýsuj obdélník OPRS, kde │OP │ = 7cm a │PR│ = 4 cm. 3. Narýsuj libovolný obdélník ABCD. Změř a zapiš délky jeho stran a urči, jakou mají vzájemnou polohu.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 11.6 Něco navíc pro šikovné Zamysli se…. Mohu obdélník rozdělit na stejné čtverce? Pokud ano, jaký by musel být poměr délek stran? Zkus narýsovat. 2. Kolik různých obdélníků můžeš napočítat v tomto obrázku?  

11.7 Rectangle čtyřúhelník – quadrangle čtverec – square Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 11.7 Rectangle čtyřúhelník – quadrangle čtverec – square obdélník - rectangle vrchol - vertex bod – point úhel – angle vertex Side of the rectangle vertex angle angle Side of the rectangle Side of the rectangle angle angle vertex Side of the rectangle vertex

11.8 Test znalostí Správné řešení: 1.c , 2.d , 3.c , 4.b Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 11.8 Test znalostí Vrcholy obdélníka označujeme : a) malými tiskacími písmeny b) malými psacími písmeny c) velkými tiskacími písmeny d) velkými psacími písmeny 3) Kolmost dvou stran si ověřím : a) pohledem a odhadem b) pomocí pravítka c) pomocí trojúhelníku s ryskou d) nelze ověřit Obdélník je: a) je rovinný útvar, který má 2 protější strany stejně dlouhé, navzájem kolmé b) prostorový útvar, který má 4 strany stejně dlouhé c) rovinný útvar, který má 4 strany různě dlouhé d) rovinný útvar, který , který má 2 protější strany stejně dlouhé, navzájem rovnoběžné 4) Obdélník ABCD nesestrojím, pokud znám: a) délku všech stran b) délku strany AB c) délku strany AB a BC d) délku strany CD a DA Správné řešení: 1.c , 2.d , 3.c , 4.b

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 11.9 Použité zdroje, citace Jak je lehká geometrie – Pracovní sešit pro 5. ročník ( Nová škola )- Z.Rosecká Matematika pro 4. ročník ( Alter )-R.Blažková, K.Matoušková, M.Vaňurová Matematika – pro 5. ročník ZŠ 1.a 2.díl ( Dialog )-J.Cihlář, M.Zelenka Obrázky z databáze Klipart

11.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 07 – 12/2011 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 11.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 07 – 12/2011 Ročník 3. ročník Klíčová slova Rovinný útvar, pravý úhel, rovnoběžnost, kolmost Anotace Prezentace popisující obdélník a jeho konstrukci