2.1.1 Kvadratická funkce. Kvadratická funkce se nazývá každá funkce, daná ve tvaru kde je reálné číslo různé od nuly, jsou libovolná reálná čísla. Definičním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Pedagogická fakulta Katedra matematiky Didaktika matematiky Akademický rok: 2003 – 2004 Zpracoval: Jan.
Advertisements

* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Funkce.
Pojem funkce Lineární funkce Kvadratické funkce
Kvadratické nerovnice
Základy infinitezimálního počtu
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Úplné kvadratické rovnice
Mnohočleny a algebraické výrazy
KVADRATICKÁ FUNKCE.
určení vrcholu paraboly sestrojení grafu
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují funkce. Speciální vzdělávací.
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
Kvadratická funkce Lukáš Zlámal.
2.1.2 Graf kvadratické funkce
2.2.2 Úplné kvadratické rovnice
Výrazy.
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
AnotacePrezentace, která se zabývá kvadratickou funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají a sestrojí kvadratickou fúnkci.
Kvadratická funkce. Co je to funkce Každému prvku x z definičního oboru je přiřazeno právě jedno číslo y z oboru hodnot x je nezávisle proměnná y je závisle.
KVADRATICKÉ ROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 y= ax 2 + bx + c  a,b,c jsou koeficienty kvadratické funkce  a  0  ax 2 kvadratický člen  bx lineární člen  c absolutní člen - číslo.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
LINEÁRNÍ FUNKCE.
2.2 Kvadratické rovnice.
Neúplné kvadratické rovnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice diskriminant Autor: Mgr.
Slovní úlohy řešené pomocí lineárních a kvadratických rovnic
FUNKCE. Závislost délky vegetační sezóny na nadmořské výšce
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Válec.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
S omezeným definičním oborem
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
9. Vlastnosti funkcí – rostoucí a klesající funkce - příklady
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vyjádření neznámé ze vzorce
Kvadratická rovnice 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Kvadratická rovnice.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_14_MII_ROTAČNÍ VÁLEC.
MATEMATIKA Kvadratická rovnice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
Autor: Mgr. Radek Martinák Válec – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Kvadratická funkce a její graf Mic haela Koubová Gymnázium, Prachatice, Zlatá stezka 137 Literatura: KOČANDRLE, M., BOČEK, L.: Matematika pro gymnázia.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ RNDr.Ivana Řehková.
Matematický milionář Foto: autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
7.6 Doplnění na čtverec Mgr. Petra Toboříková
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
5. Graf funkce – konstantní, lineární (s abs. hodnotou)
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Kvadratické nerovnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
2.1.1 Kvadratická funkce.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
8. Vlastnosti funkcí – monotónnost funkce
KVADRATICKÁ ROVNICE Jitka Mudruňková 2012.
MATEMATIKA 1: FUNKCE, ROVNICE A NEROVNICE
Gymnázium, Prachatice, Zlatá stezka 137
Válec.
Kvadratická funkce Matematika – 9.ročník VY_32_INOVACE_
Transkript prezentace:

2.1.1 Kvadratická funkce

Kvadratická funkce se nazývá každá funkce, daná ve tvaru kde je reálné číslo různé od nuly, jsou libovolná reálná čísla. Definičním oborem kvadratické funkce je množina R všech reálných čísel. Grafem kvadratické funkce je PARABOLA.

Výrazse nazývá kvadratický trojčlen. + kvadratický členabsolutní člen lineární člen ax 2 bx c

Příklad 1: a) Určete funkci, která vyjadřuje závislost objemu válce na průměru jeho podstavy, je-li výška 5 cm. b) Určete objem válce pro průměr 9 cm. Řešení: a) V objem válce v cm 3 vzorec pro objem r poloměr podstavy v cm v výška válce v cm d průměr podstavy válce v cm v = 5 cm, funkci vyjádříme takto:

Řešení: b) d = 9 cm Objem válce je přibližně 318,1 cm 3. Cvičení :