Slohové postupy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návod na postup k neuměleckým textům u ústní maturitní zkoušky z ČJL
Advertisements

Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Předmět: Český jazyk - sloh Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Zpráva Cíl prezentace: Cíl prezentace: Zaznamenávání textu v podobě výtahu Časová dotace:
Interpretace neuměleckého textu Popis, charakteristika III
Slohové postupy.
Název projektu: Moderní škola
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
Slohové postupy a útvary
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_362_Slohové postupy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Funkční styly, slohové postupy a útvary
POPIS teorie.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL:
VYPRAVOVÁNÍ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Funkční styly Marcela Jurková.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_319_Slohové útvary AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8.,
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
CHARAKTERISTIKA znaky.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Písemná práce z CJL.
Styl prostěsdělovací Marcela Jurková.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA VRSTVA TEMATICKÁ A MYŠLENKOVÁ Mgr. Michal Oblouk.
Funkční styly I. Styl prostěsdělovací - výměna informací neodborného rázu, funkce neodborně zpravovací a) mluvené úvary: představování, omluva, blahopřání,
TEORETICKÁ ČÁST VYPRAVOVÁNÍ. Vypravování – útvar slohového postupu vyprávěcího Využití  v umělecké literatuře – základ epických děl (povídek, románů,
VY_32_INOVACE_BATKOVA_CEJJLI. 03 VÝTAH (Teorie). VÝKLAD.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Analýza neuměleckého textu (5-7 minut) I. porozumění textu; charakter komunikační situace určit, kde je možné daný text najít určit předpokládaného adresáta.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_94 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Využití obrazového materiálu v hodinách Čj „Učit se znamená objevovat to, co už víš. Konat znamená demonstrovat, že to víš. Učit druhé znamená připomínat.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zdeněk Dorazil, Veronika Fojtů, Nela Schmidtová, Tereza Pospíšilová
FUNKČNÍ STYLY Mgr. Michal Oblouk.
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
PROSTěsdělovací styl TEORIE.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SLOHOVÉ POSTUPY a ÚTVARY
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.
STYLISTICKÁ TERMINOLOGIE
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
9. ročník Michaela Hantková
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název: Publicistický styl Autor: Mgr.Andrea Jílková
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
SLOH A KOMUNIKACE Výtah.
Funkční styl odborný.
Písemná práce Základní informace.
VYPRAVOVÁNÍ Slohový útvar vyprávěcího postupu
Esej Definice druh úvahy na odborné téma. Nebývá rozsáhlá, je psána většinou s estetickým záměrem. Od úvahy se liší tím, že zobecňuje a syntetizuje poznatky.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Slohové postupy

Přehled Informační slohový postup Vyprávěcí slohový postup Dialogický slohový postup Popisný slohový postup Výkladový slohový postup Úvahový slohový postup

Slohový postup Představuje pojetí tématu jako celku Autor volí uspořádání materiálu do celku s ohledem k funkci projevu Slohové útvary vznikají na základě slohových postupů = způsob zpracování tématu

Informační slohový postup Podává fakta Objevuje se ve zprávě a oznámení

Vyprávěcí slohový postup Vypravuje příběhy, události, děje v časovém průběhu, snaha o napínavost Forma pestrá a mnohotvárná Objevuje se ve vypravování

Úvahový slohový postup Přináší autorovy osobní myšlenky, názory, hodnocení Objevuje se v úvaze

Výkladový slohový postup Podstata určitých jevů, dějů a předmětů, vysvětluje vnitřní souvislosti Objevuje se ve výkladu

Popisný slohový postup Vystihuje vlastnosti, charakteristické znaky, důležitou roli hrají hlavně hodnotící přídavná jména a příslovce Objevuje se v popisu, charakteristice