Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tvorba cen v maloobchodě
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
HOSPODÁŘSKÝ PROCES Hospodářský proces je koloběh hospodářských činností. Zahrnuje fáze: Výroba Rozdělování Směna Spotřeba Zdroj obr. Wikimedia Commons.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
1 Podpora prodeje PODPR/ P2 Hlavní typy aktivit SP Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
Studijní IS a internetový prodej služeb Dana Koláčková
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
úvod pojetí a obsah marketingu
PROPAGAČNÍ NÁSTROJE.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
PODPORA PRODEJE – SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Podpora prodeje KPODP/ S3
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
1.1. Mediální prostředí a trh Mgr. Evžen Staněk
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Cenové triky.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PODPORA PRODEJE – SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Vítejte na Marketingu.
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingová komunikace
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
Propagace základní pojmy
Cenové strategie.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Podpora prodeje

soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých výrobků nebo služeb.

spotřebitelská propagace Hlavní nástroje spotřebitelské propagace Vzorky – bezplatná nabídka určitého množství výrobku k vyzkoušení. Výrobek může být doručen přímo do domácností, vyzvednut v obchodě, nebo je přiložen k jinému zboží (časopis). Je to nejefektivnější, ale nejnákladnější způsob Kupóny – potvrzení opravňující jejich majitele k tomu, aby jim byla poskytnuta sleva na určitý výrobek. Jsou zasílány poštou, přikládány k jiným výrobkům nebo jsou součástí reklam v novinách nebo časopisech.Efektivně stimuluje prodej výrobku ve fázi zralosti nebo zavádění.

Spotřebitelská propagace Ceny balení – spojené balení - v jednom balení se prodávají 2 a více výrobků za sníženou cenu - jsou to vzájemně se doplňující výrobky – zubní pasta a kartáček snížená cena balení – 2 kusy stejného výrobku za cenu 1 kusu Ceny soutěže – po zákaznících se vyžaduje, aby vyplnili reklamní slogan, odhad, kolik se prodá výrobků, kolik se vejde víček od piva do automobilu, … loterie – zákazník poskytuje jméno a adresu pro slosování – na uvedenou adresu jsou posílány reklamní věci Hra – zákazník musí nakoupit určitý výrobek, aby se mohl zúčastnit hry – vyplňuje čísla, která vycházejí každý den v novinách Vyzkoušení zboží zdarma – auto na víkend,

Obchodní propagace Sleva – představuje slevu z ceny pro každý nákup během určeného období. Tato sleva stimuluje obchodníky k tomu, aby nakupovaly více zboží v určitém časovém termínu. Tyto slevy pak mohou obchodníci využít ke zvýšení ziskového rozpětí Srážka – srážka z ceny výrobku – suma kterou maloobchodník vydá na podporu určitého výrobku. Tato srážka z ceny tak kompenzuje výdaje obchodníka za zvláštní vystavení zboží. Zboží zdarma – bezplatná nabídka určitého množství zboží obchodníkovi, pokud koupí stanovené množství zboží – reklamní zboží – trička, tužky, hrnky

Firemní propagace Obchodní výstavy a konference – účast na výstavách a konferencích, návštěva potenciálních zákazníků, Prodejní soutěže – jsou vyhlašovány pro prodejní zástupce, s cílem zvýšit prodejní výsledky – nejlepší firemní zástupci mohou získat zájezdy nebo věcné ceny Reklamní speciality – propagační materiály pro zákazníky, předávají je prodejní zástupci – tužky, kalendáře, zápisníky