Podpora prodeje
soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých výrobků nebo služeb.
spotřebitelská propagace Hlavní nástroje spotřebitelské propagace Vzorky – bezplatná nabídka určitého množství výrobku k vyzkoušení. Výrobek může být doručen přímo do domácností, vyzvednut v obchodě, nebo je přiložen k jinému zboží (časopis). Je to nejefektivnější, ale nejnákladnější způsob Kupóny – potvrzení opravňující jejich majitele k tomu, aby jim byla poskytnuta sleva na určitý výrobek. Jsou zasílány poštou, přikládány k jiným výrobkům nebo jsou součástí reklam v novinách nebo časopisech.Efektivně stimuluje prodej výrobku ve fázi zralosti nebo zavádění.
Spotřebitelská propagace Ceny balení – spojené balení - v jednom balení se prodávají 2 a více výrobků za sníženou cenu - jsou to vzájemně se doplňující výrobky – zubní pasta a kartáček snížená cena balení – 2 kusy stejného výrobku za cenu 1 kusu Ceny soutěže – po zákaznících se vyžaduje, aby vyplnili reklamní slogan, odhad, kolik se prodá výrobků, kolik se vejde víček od piva do automobilu, … loterie – zákazník poskytuje jméno a adresu pro slosování – na uvedenou adresu jsou posílány reklamní věci Hra – zákazník musí nakoupit určitý výrobek, aby se mohl zúčastnit hry – vyplňuje čísla, která vycházejí každý den v novinách Vyzkoušení zboží zdarma – auto na víkend,
Obchodní propagace Sleva – představuje slevu z ceny pro každý nákup během určeného období. Tato sleva stimuluje obchodníky k tomu, aby nakupovaly více zboží v určitém časovém termínu. Tyto slevy pak mohou obchodníci využít ke zvýšení ziskového rozpětí Srážka – srážka z ceny výrobku – suma kterou maloobchodník vydá na podporu určitého výrobku. Tato srážka z ceny tak kompenzuje výdaje obchodníka za zvláštní vystavení zboží. Zboží zdarma – bezplatná nabídka určitého množství zboží obchodníkovi, pokud koupí stanovené množství zboží – reklamní zboží – trička, tužky, hrnky
Firemní propagace Obchodní výstavy a konference – účast na výstavách a konferencích, návštěva potenciálních zákazníků, Prodejní soutěže – jsou vyhlašovány pro prodejní zástupce, s cílem zvýšit prodejní výsledky – nejlepší firemní zástupci mohou získat zájezdy nebo věcné ceny Reklamní speciality – propagační materiály pro zákazníky, předávají je prodejní zástupci – tužky, kalendáře, zápisníky