FYZIKA 8. ROČNÍK PRÁCE Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Advertisements

FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
FYZIKA 9. ročník POLOVODIČE TYPU N A P
CHEMIE 9. ROČNÍK DERIVÁTY UHLOVODÍKŮ
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
FYZIKA 9. ročník POLOVODIČE
Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce. Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Tlaková síla, tlak VY_52_INOVACE_19 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
zpracovaný v rámci projektu
FYZIKA 8. ROČNÍK ŠÍŘENÍ TEPLA
VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
Práce Miroslava Maňásková. Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: O DPOVĚZ NA OTÁZKY 1) Definuj rychlost (popis, značka, jednotka, značka jednotky) Popis: dráha, kterou.
Síla- fyzikální veličina VY_52_INOVACE_12 Sada 2
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
FYZIKA 7. ROČNÍK RYCHLOST Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
DEFORMAČNÍ ÚČINKY SÍLY
Vzorce 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Mechanická práce Ludmila Ciglerová.
Rychlost a měření rychlosti
PŘÍRODOVĚDNÉ PRAKTIKUM 9. ROČNÍK VODA = ŽIVOT Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy –
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VÝPOČTY Z CHEMICKÝCH ROVNIC
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Obsahy útvarů a čtvercová síť
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
VY_32_INOVACE_15 15 ENERGIE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Práce ve fyzikálním slova smyslu
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Skupenské přeměny Rozeznáváme skupenství pevné, kapalné, plynné a plazma. Skupenství vosku Plazma Plynné Kapalné Pevné.
HYDROSTATICKÝ TLAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_29.
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Práce ve fyzikálním slova smyslu
zpracovaný v rámci projektu
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Sériové zapojení rezistorů
Transkript prezentace:

FYZIKA 8. ROČNÍK PRÁCE Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Působí v následujících situacích nějaké síly? Vykonává se nějaká práce? Ne, není patrná žádná námaha. Váza na stůl Stůl na vázu Lustr na strop Strop na lustr Člověk na židli Židle na člověka Pes na podlahu Podlaha na psa

Lidé se namáhají,působí silou, Jak se změnil způsob působení síly na následujících obrázcích? Lidé se namáhají,působí silou, posunují tělesa, konají práci.

PRÁCE fyzikální veličina značka: W jednotky: J [džaul] kJ MJ převodní vztahy: 1MJ = ? kJ = ? J 1 000 kJ 1 000 000 J

Těleso koná práci, jestliže .................. působí na jiné těleso silou a …...................... posunuje ho po určité dráze. Vztah pro výpočet: W = F . s W – práce – J F - síla – N s – dráha - m

Zdroje: RAUNER, K.; PETŘÍK J.; PROKŠOVÁ, J.; RANDA, M.; Fyzika 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1.vyd. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80 – 7238 – 525 – 9. s. 8