CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Tvorba cen.
Zákony trhu Zákon poptávky a nabídky
Způsoby stanovení ceny
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Poptávka na trhu zboží a služeb
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Opakování FINANČNÍ GRAMOTNOST
HMOTNÉ A DUŠEVNÍ VLASTNICTVÍ
VÝVOJ CEN Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. VÝVOJ CEN změny ceny zboží pečivo mobil benzin tablet Proč došlo ke změnám ceny zboží? obr. 1.
Ekonomická gramotnost
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
VSTUPY A VÝSTUPY V EKONOMICE
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Ten dělá to a ten zas tohle
Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec.
AKTIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výpočet celní hodnoty, cla a daní
Ekonomika jako ústřední topení
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Trh Pavel Šuranský.
Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Ten dělá to a ten zas tohle
MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
Ekonomika jako ústřední topení
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec.
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik Prodej jablek.
2 JAK FUNGUJE TRH.
Ekonomie 1 Bakaláři Devátá přednáška Trh statků a jeho fungování.
BYDLENÍ Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
BYDLENÍ 2 Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Mikroekonomie.
Podstata přebytku spotřebitele
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
TRH (tržní mechanismus)
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
VY_62_INOVACE_ Název výukového materiálu: Je leasing výhodný způsob pořízení majetku? Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Cena Napiš na malý lísteček, kolik jsi ochoten(na) maximálně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
FINANČNÍ GRAMOTNOST DANĚ ZŠ HejniceZ. Hyxa. DANĚ Daně a veřejné rozpočty daně jsou jedním ze zdrojů příjmů veřejných rozpočtů. Veřejné rozpočty jsou státní,
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Transkript prezentace:

CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST

CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání zboží (služby) zaplatit za jednotku množství

CENA VELKOOBCHODNÍ CENA cena zboží pro velkoodběratele, distributory, překupníky MALOOBCHODNÍ CENA cena zboží pro koncového zákazníka obsahuje navíc: - cena dopravy ze skladu - marže obchodníka - autorský poplatek - poplatek za elektroodpad - DPH - spotřební daň (pouze benzin, tabák, alkohol)

CENA cenu ovlivňuje: kolik práce bylo vynaloženo k výrobě náklady na suroviny preference spotřebitelů (móda) kupní síla spotřebitelů konkurence cena podobných výrobků počasí neúroda v zemědělství – málo obilí déšť – poptávka po deštnících marketingové cíle zákonné regulace cen

CENA výpočet výše ceny: 1) cena = náklady na výrobu + obchodní marže 2) cena vychází z předpokládaných cen konkurence 3) cena závisí na ochotě kupujícího koupit produkt (čím více je ochoten zaplatit, tím se cena zvyšuje) 4) cena je určena poměrem mezi nabídkou a poptávkou

CENA NABÍDKA množství zboží nebo služeb, které chce obchodník prodat za určitou cenu růst ceny vyvolá růst nabídky (větší zájem výrobců, rozšíření výroby,…) cena množství

CENA POPTÁVKA množství zboží nebo služeb, které si chce kupující koupit za určitou cenu s rostoucí cenou klesá množství poptávaného (prodaného) zboží cena množství

CENA poptávka nabídka cena množství OPTIMUM nabídka a poptávka jsou v rovnováze

CENA „VYPRODÁNO“ cena byla příliš nízká poptávka převýšila nabídku prodavač nemá co prodávat „VÝPRODEJ“ cena byla příliš vysoká nabídka převýšila poptávku prodavač obtížně hledá zájemce o koupi

OPAKOVÁNÍ Zdroj: SKOŘEPA, Michal; SKOŘEPOVÁ, Eva. Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia: Manuál pro učitele. Praha: Scientia, s. Autor: Mgr. Pavel Papežík, vytvořeno v září 2012, určeno pro 9. ročník ZŠ, předmět Finanční gramotnost, vzdělávací oblast Člověk a společnost, vzdělávací obor Výchova k občanství, tematický okruh Stát a hospodářství.