Skupinové řešení problémů. Týmová prezentace. Pavla Kotyzová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Komunikace a prezentace/ P3 Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Advertisements

1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Osobní prodej OSPRO/ S4 Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Paměť. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Schůze, porady a jejich řízení
Je to metoda využívající principů týmové práce, která zvyšuje účinnost tvůrčího myšlení cílem je získat co nejvíce nápadů k řešenému problému, které budou.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Jednotlivé fáze obchodního jednání/ dokončení Pavla Kotyzová
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Týmová práce TYMP1/ C10 Rozhodovací metody. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP2/ P5 Manažerské rozhodovací metody Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje.
P ROJEKTOVÉ PLÁNOVÁNÍ Druhá část presentace – týmová práce.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
1 Komunikace a prezentace/ C8 Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
1 Komunikační a prezentační dovednosti - KOPRD Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Tým a skupina Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Tým a skupina. Fáze vývoje týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Komunikace a prezentace KOPRD
Komunikace a prezentace/ C4
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
KOMUNIKAČNÍ SPECIFIKA IN STORE KOMUNIKACE
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Styly vedení lidí Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Komunikace a prezentace/ C7
Týmová práce TYMP 1/ C3 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
aneb Assessment Centre a Development Centre
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Komunikační a prezentační dovednosti / C1 Verbální komunikace Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Týmová práce TYMP 1/ C5 Adairovy kruhy Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Klíčové kompetence Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Týmové role Pavla Kotyzová
Tvořivé řešení problémů Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Doporučená literatura k předmětu Personální management
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
DESIGNOVÉ MYŠLENÍ Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise.
Transkript prezentace:

Skupinové řešení problémů. Týmová prezentace. Pavla Kotyzová Týmová práce TYMP1/ P7 Skupinové řešení problémů. Týmová prezentace. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2009-10

Bylo nebylo… Bylo nebylo. Byl jednou jeden tým a v něm čtyři členové. Týmová práce TYMP1/ P7 Bylo nebylo… Bylo nebylo. Byl jednou jeden tým a v něm čtyři členové. Jmenovali se Každý, Někdo, Kdokoliv a Nikdo. PhDr. Pavla Kotyzová, kotyzova@fmk.utb.cz 2

Jednoho dne bylo třeba cosi udělat. Týmová práce TYMP1/ P7 Jednoho dne bylo třeba cosi udělat. Každý si byl jist, že to Někdo udělá. Mohl to udělat Kdokoliv, ale Nikdo to neudělal. Někdo se rozzlobil, protože to přece byla práce pro Každého. Každý si myslel, že by to mohl udělat Kdokoliv, ale Nikdo si neuvědomil, že to Každý neudělá. Nakonec Každý obviňoval Někoho, že Nikdo neudělal to, co mohl dělat Kdokoliv. PhDr. Pavla Kotyzová, kotyzova@fmk.utb.cz 3

Týmový úkol Icebreak: Jaká jsou specifika týmová prezentace? Týmová práce TYMP1/ P7 Týmový úkol Icebreak: Jaká jsou specifika týmová prezentace? V čem se liší od individuální? Jaké jsou výhody a nevýhody týmové prezentace? PhDr. Pavla Kotyzová, kotyzova@fmk.utb.cz

Metody - brainstorming Týmová práce TYMP1/ P7 Metody - brainstorming Brainstorming se používá při určení zdrojové příčiny nebo při hledání řešení nějakého problému. Po sestavení týmu následuje seznámení všech členů s tématem a pravidly.  Důležitá je rozcvička. Principem této metody je soustředění maximálního počtu nápadů a myšlenek ke konkrétnímu tématu. Kvalitní nápady jsou dále rozvíjeny.  Žádný nápad není špatný, nesmí být kritizován. Fantazii se meze nekladou. Následuje fáze objasňování a zakončuje se celkovým přehledem. Nácvik brainstormingu http://www.inovace.cz/navody-a-dovednosti/tymova-prace-ii----metody-pouzivane-pro-reseni-projektu/ PhDr. Pavla Kotyzová, kotyzova@fmk.utb.cz

Týmová práce TYMP1/ P7 Metody - brainwriting Cílem je soustředění maximálního počtu nápadů s využitím písemné formy (kartiček) a v krátkém časovém intervalu. K jasnému, stručnému a srozumitelnému vyjádření vede pravidlo 1–3–7, jeden námět, tři řádky a maximálně sedm slov. Všichni vidí návrhy druhých a mohou se jimi nechat inspirovat. Kartičky jsou nakonec postupně tříděny, objasňovány, komentovány a případně doplňovány. Nácvik brainwritingu http://www.inovace.cz/navody-a-dovednosti/tymova-prace-ii----metody-pouzivane-pro-reseni-projektu/ PhDr. Pavla Kotyzová, kotyzova@fmk.utb.cz

Týmová práce TYMP1/ P7 Metody - mindmapping Použití myšlenkových map slouží především ke zmapování a definování problému, k jeho analýze a následnému vytvoření jeho přesné struktury. Podporuje schopnost analytického myšlení, přičemž je vyžadován pohled na problém z více úhlů. Hlavní výhodou metody je možnost komplexního náhledu. Myšlenkové mapy se vytvářejí pomocí klíčových slov, myšlenek, různých obrazů a symbolů, případně vlastních značek. Postup: na střed velkého papíru nebo tabule napíšeme ústřední problém. Potom vytvoříme několik hlavních větví, nad které napíšeme hlavní myšlenky a tyto dále rozvíjíme tenčími linkami. Nácvik mindmappingu http://www.inovace.cz/navody-a-dovednosti/tymova-prace-ii----metody-pouzivane-pro-reseni-projektu/ PhDr. Pavla Kotyzová, kotyzova@fmk.utb.cz

Zadání týmové prezentace Týmová práce TYMP1/ P7 Zadání týmové prezentace Téma Jak vidíte Zlín. Co byste změnili? Jak byste to udělali. V přípravě použijte procvičované metody (brainstorming, brainwriting, mindmapping). Při prezentaci tyto materiály předložte. Prezentace Délka 5 min/ tým + 5 min zpětná vazba. Pracujte s libovolnými vizuálními pomůckami (kombinujte ppt a flip chart, i jiné). Součástí prezentace je i předložení přípravných materiálů (viz výše). Sledovány budou prezentační dovednosti jednotlivců. Prezentace i přípravy se zúčastní každý člen týmu. Závěrem shrnete proces týmové práce. Čas nemůže být překročen (prezentaci v přípravě vyzkoušejte). PhDr. Pavla Kotyzová, kotyzova@fmk.utb.cz

Literatura Týmová práce Týmová práce TYMP1/ P7 Literatura Týmová práce Základní literatura ADAIR, J.: Vytváření efektivních týmů, 1. vyd. Praha, Management Press 1994. Počet stran 198, ISBN 80-85603-70-5. MIKULÁŠTÍK, M.: Interpersonální komunikace, 1. vyd. Zlín, UTB ve Zlíně 2001. Počet stran 187, ISBN 80-7318-047-2.(str. 151 – 170) PEASE, A.: Řeč těla, 1. vyd. Praha, Portál 2001. Počet stran 137, ISBN 80-7178-582-2.   PhDr. Pavla Kotyzová, kotyzova@fmk.utb.cz

Literatura Týmová práce Týmová práce TYMP1/ P7 Literatura Týmová práce Doporučená literatura BĚLOHLÁVEK, F.: Jak řídit a vést lidi, 1. vyd. Brno, Computer Press 2000. Počet stran 92, ISBN 80-7226-308-0. BRINKMAN, R., KIRSCHNER RICK: Jak vycházet s lidmi, s kterými si nerozumíme, 1. vyd. Bratislava, Motýl 1999. Počet stran 254, ISBN 80-88978-10-6. BOOHER, D.: Komunikujte s jistotou, 1. vyd. Brno, Computer Press 1999. Počet stran 336, ISBN 80-7226-156-8. DE VITO, J. A.: Základy mezilidské komunikace, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2002. Počet stran 420, ISBN 80-7169-988-8. LEWIS, D.: Tajná řeč těla, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing 1995. Počet stran 229, ISBN 80-85605-49-X. PLAMÍNEK, J.: Vedení lidí, týmů a firem, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2002. Počet stran 120, ISBN 80-85865-32-7. TERMANN, S.: Umění přesvědčit a vyjednat, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2002. Počet stran 254, ISBN 80-88978-10-6. PhDr. Pavla Kotyzová, kotyzova@fmk.utb.cz