Shrnutí základních tématických okruhů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Média, PR a virtuální svět , VŠB – TU Ostrava.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Veřejná správa 5RE901Teorie a management veřejné správy Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Media relations – základní vymezení
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
RPS/CSF Komunikační plán RPS 2006 Realizované projekty Období: 12 / 2005 – 6/ 2005.
Prezentační dovednosti
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Seminární práce N_TiM/pMPH.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
Tiskový mluvčí jako profese
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Shrnutí základních tématických okruhů
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Řešení informační bezpečnosti v malých a středních firmách Pavel Šnajdr – Informační management 2 Diplomová práce.
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
Styl řečnický Marcela Jurková.
MARKETINGOVÝ MIX.
Historie profese tiskový mluvčí
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Jak psát a jak mluvit 2. Přednáška (v) ; 13:45 – 15:15
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Mediální monitoring, screening a audit
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
Marketingové techniky
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Krizová komunikace a princip kontinuity
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Marketing sportu bp 2086.
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Krizová komunikace, monitoring tisku
Shrnutí základních tématických okruhů
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Krizová komunikace, monitoring tisku
Psychologické působení propagace
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Prezentační a komunikační dovednosti
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

Shrnutí základních tématických okruhů Tiskový mluvčí Shrnutí základních tématických okruhů Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

2. Historické kořeny profese a úlohy tiskových mluvčích ve světě a u nás, zejména pak vývoj této profese v ČR po roce 1989 v kontextu změn české mediální krajiny.  1. USA, zavedení všeobecného volebního práva 1850, mluvčí stran, vlád, korporací; osobnosti: Amos Kendall, George Creel, Edward Bernays, Max Fitzwater; 2. U nás po roce 1989: M. Pavel, M. Kašík, L. Špaček, A. Veverková, M. Krafl …. 3. změny: různá pojetí (plnokrevný … bezkrevný)   Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

13. Význam zpětné vazby pro organizaci v rámci media relations, mediální monitoring, screening a audit, úloha tiskového mluvčího při získávání poznatků a zásady jejich účelné interpretace. Zpětná vazba – sdělit v organizaci, jaké je mínění v médiích a ve veřejnosti, interpretovat monitoring, ovlivnit chování. Monitoring: Newton (obsah), MediaProjekt, Radioprojekt, TV-metr (zásah); Audit, screening: selekce výstupů (obsahová, žánrová), jejich analýza (kvantitativní, kvalitativní), další zdroje, shrnutí (silné, slabé stránky, doporučení) Zásady interpretace: střízlivé, akční, bez zábran, otevřeně. Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

15. Postavení, úloha tiskového mluvčího organizace v komunikaci s veřejností, jeho kvalifikační a osobnostní předpoklady a začlenění v organizaci, zdroje a formy uplatnění jeho profesní autority. 1. Postavení: plnokrevný nebo polokrevný: odpovědnost za strategii, řízení, vystupování, zpětná vazba. 2. Předpoklady: Znalosti (odborné, mediální), schopnosti (vyjařovací, důvěryhodnost, přesvědčivost), vlastnosti (autorita, charakter);   3. Zdroje profesní autority: etika, vliv, zkušenosti; formy uplatnění: veřejná vystoupení, texty, osobní kontakt, nápaditost, atraktivní podklady; Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

16. Veřejné mínění z hlediska zájmů organizací, působení médií a profesního zaměření tiskových mluvčích, cíle a nástroje media relations v kontextu zákonných norem a etických zásad práce v médiích a v PR. 1. veřejné mínění – projev názoru či vůle většiny v konkrétní věci; důležité pro každou organizaci! Projevy: průzkumy, chování, volby, sociální pohyby. 2. Cíle MR: získat pochopení novinářů, nástroje – tiskové zprávy, tiskové konference, texty, události (vždy pouze předání informací, jejich objasnění, možnost ověření, všem stejně, nepomlouvat) Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

17. Specifika práce tiskových mluvčích a rozvoje media relations v organizacích státní správy, v komerčních organizacích, v neziskových organizacích a v dalších typech subjektů, které ovlivňují veřejné mínění.   Státní správa: dialog s veřejností, zájem o informace, informační povinnosti x podpora projektů, politika; Komerční sféra: prosazení vlastních zájmů v konkurenčním prostředí; více komunikačních kanálů (marketing), více zdrojů; Neziskové organizace: upoutat pozornost, méně zdrojů, pozice nestranných, nezávislých subjektů; Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

22. Zásady a cíle krizové komunikace v organizaci a z hlediska kompetencí tiskového mluvčích, komunikační činnosti v jednotlivých fázích krize od jejího vzniku po její ukončení (sealing) a fruktifikaci. Cíle: zmírnit negativní vliv krize na veřejné mínění, posílit reputaci organizace; Zásady přednost mají nesporná fakta o tom, co se stalo, Popis toho, co děláme k nápravě, zvládnutí, praktické informace pro veřejnost; nejčastější chyby: Spekulace o příčinách, možných důsledcích, motivech; uplatňování vlastních názorů, odmítání odpovědí, hledání viníka. Činnosti: příprava, vnější a vnitřní komunikace, aktivování stakeholderů, řízení komunikace s důrazem na základní teze: Máme zájem na řešení, cítíme odpovědnost, nejsme bezradní, jsme otevření, nejasnosti přiznáváme. Sealing – využití dobrého dojmu, aktivity CSR, uzavření kauzy. Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Nástroje = to, čím působíme na novináře: 23. Hlavní nástroje, prostředky a akce media relations, činnosti, pravomoci a odpovědnosti tiskových mluvčích v organizacích, které dlouhodobě a úspěšně rozvíjejí efektivní media relations.   Nástroje = to, čím působíme na novináře: Přímo: tiskové zprávy, redakční materiály, texty, zajištění rozhovorů, komentářů, citací, tiskové konference, semináře, press tripy, neformální akce s novináři Nepřímé: texty, akce, vystoupení, která jejsou primárně určena novinářů, ale kam novináři mají přístup Pravomoci: strategie, řízení (rozpočet), vystupování, zpětná vazba, vliv na rozhodování; Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

29. Specifika mluveného projevu v práci tiskových mluvčích, hlavní praktické zásady úspěšného vystupování v audiovizuálních médiích a v přesvědčování veřejnosti.  Specifika: výhody: více nástrojů sdělení, zejména vyvolání emocí, Dodatečné nástroje: hlas, intonace, výslovnost, frázování, mimika, gestikulace, řeč těla, zjev, Nevýhody: Rušivý vliv prostředí, nižší úroveň pozornosti, snížená schopnost vnímání a chápání; Vystupování v audiovizuálních médiích: stručné a jasné vyjádření hlavní myšlenky, přizpůsobení technologii (TV – oblečení), znalost střihu, přizpůsobit vyjádření charakteru média Přesvědčování veřejnosti: argumentace, která přesvědčila mne samotného, jasné sdělení bez zbytečných vysvětlování, objektivní pozice, přirovnání ke komunikaci lékaře s pacientem. Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

30. Hlavní zásady efektivního psaní textů v rámci media relations (press kit) a ve spojení se základními žurnalistickými žánry (tiskové zprávy, tiskové podklady, odborné články a materiály typu PR). Zásady: efektivní je takové psaní, které plní zamýšlený cíl = najde uplatnění v médiích a zaujme relevantní cílové skupiny; k tomu napomáhá: Dobrá příprava: co je cílem, jakou reakci očekáváme a na základě čeho bychom sami reagovali oním žádoucím způsobem; pro koho píšeme (styl, rozsah, formát) Kvalitní text: méně je více!, vnitřní propojenost textu (zejména delšího), jasné a čtivé psaní (lehké pero); využít grafiku, fotografie, grafy, statistiky, kresby slogany. Korektura: obsahová, jazyková, slohová (víc očí víc vidí) Správné umístění: médium, čas, způsob Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Další studijní zdroje: 1. konzultace (mailto:svehla@mail.vsfs.cz) 2. literatura: ŠVEHLA, M. a KAŠÍK, M. Tiskový mluvčí: řízená komunikace s veřejností. Praha: VŠFS, 2014. 136 s. Edice Eupress. ISBN 978-80-7408-095-01. Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::