Odborný růst a celoživotní učení Další vzdělávání pedagogických pracovníků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poradenské služby podporující vzdělávání dospělých: realita nebo sen?
Advertisements

Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Ústav pedagogických věd Masarykova univerzita. Personální obsazení Vedoucí pracoviště doc. PhDr. Milan Pol, CSc.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
Asociace ředitelů gymnázií Přerov, 3.dubna 2012
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Problémy vymezení hledisek kvality v přípravě učitelů pozitivní přínos určení a uplatňování hledisek kvality závisí na splnění podmínek pro jejich užitečné.
1. Co upravuje?  Předpoklady pro výkon PP  Pracovní dobu PP  Další vzdělávání  Kariérní systém Na koho se vztahuje?  PP škol a ŠZ zapsaných v rejstříku.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Organizační struktura
Koncepce ošetřovatelství
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Organizace s celostátní působností v oblasti dalšího vzdělávaní pedagogických pracovníků a.Plnění priorit vzdělávací politiky státu b.Reakce na aktuální.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Historie zdravotnického školství po 2.světové válce
„Zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků Střední školy zemědělské, p.o.“ CZ.1.07/1.3.44/
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Další vzdělávání v sociálních službách Potřeba nebo netřeba?
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
9. Tvorba individuálního plánu
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
9. Tvorba individuálního plánu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Právo, Účetnictví, Webový design a grafika, Ekonomika a mezinárodní obchod, PÍSEMNÁ A ELEKTR. KOMUNIKACE, Reklamní a marketingová komunikace, Právo Evropské.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
IP Alena Kopáčková (DFP)
Organizační struktura
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Informace o projektu IKAP
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Odborný růst a celoživotní učení Další vzdělávání pedagogických pracovníků

DVPP vztah školního managementu k DVPP podpora studia x odmítání dalšího vzdělávání vedení školy vytvořila plán DVPP vedoucí předmětových sekcí mají plán DVPP jednotlivých předmětů právo i povinnost se vzdělávat

DVPP Formy dalšího vzdělávání: doškolování (prohlubování kvalifikace) přeškolování (rekvalifikace)

DVPP Doškolování: pokračování odborné přípravy v oboru zvýšení kvality vlastní práce zvýšení konkurenceschopnosti na trhu práce

DVPP Přeškolování: reprobace – rozšíření aprobace o další předmět profesní rehabilitace – učitel nemůže realizovat původní aprobaci (např. učitel tělocviku)

DVPP Normativní vzdělávání učitelů: dáno legislativně je zčásti povinné školení o výpočetní technice školení o ochraně a bezpečnosti práce

DVPP Funkční vzdělávání: funkční vzdělávání → aspirace na pozici středního managementu metodik, vedoucí předmětové sekce nebo vyššího managementu → ředitel, zástupce ředitele, inspektor, vedoucí odboru

DVPP Odborné vzdělávání: postgraduální studium specializační studium doplňující pedagogické studium akreditovaný studijní program ↑ profesionální sebevědomí

DVPP Poskytovatelé vzdělávání: univerzity pedagogická centra PPP pedagogické asociace soukromé vzdělávací agentury

DVPP Sebevzdělávání: učitele čeká 40 let profesní kariéry změny společnosti i pojetí učitelovy práce učitel nemůže učit stejně snaha sebevzdělávat se

DVPP Rozvíjení vlastní osobnosti Učitel se snaží: získat nový pocit sebejistoty, pochopit sebe samého, dosáhnout pochopení k ostatním, naučit se říkat to, čemu věřím, rozhodnout se v budoucnosti dělat to, co sám chce.

DVPP Rozvoj osobnosti se děje těmito procesy: myšlení, nové myšlenky, opouštění starých představ, usilování o něco nového, podstupování rizika, přemýšlení o tom, co se stalo, snaha o dosažení nového cíle.

DVPP Důvody aktivně rozvíjet svou osobnost: vnější tlak, touha dělat věci o něco lépe, snaha vyhovět očekávání zvědavost potřeba pracovat lépe ctižádost, soutěživost, být lepší než ostatní potřeba něco dokázat

DVPP Nabídka odkazů na školení: lms.cermat.cz (další krajská ped. centra) dvpp.eduin.cz

DVPP Doporučení: „Každý je svého štěstí strůjcem“. „Čím je učitel vzdělanější, tím lépe pro žáky, společnost i pro něho samotného“.