Cíle zobrazení Stavební výkresy – zobrazení prostorové konstrukce stavebního objektu na výkres - do.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Advertisements

Druhy čar. Druhy čar Tloušťky čar Základní typy čar - příklady PLNÁ ČÁRA (tenká, tlustá, velmi tlustá) Velmi tlustá: obrys nešrafovaných konstrukcí.
Zakreslování konstrukcí
VÝKRES KROVU - SEDLOVÁ STŘECHA
Ocel jako stavební materiál
VY_32_INOVACE_36_02 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip monolitické konstrukce
Železobetonová stropní konstrukce vylehčená keramickými tvarovkami
VY_32_INOVACE_36_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
VY_32_INOVACE_34_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_13 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Stropní konstrukce klenuté
Stropní konstrukce a ztužující věnec
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
VY_32_INOVACE_34_08 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Síly v místě pozednice Od krokví zde vznikají jak svislé složky síly
Fošnový strop Princip stejný jako u klasického dřevěného trámového stropu polospalného Masivní trámy jsou nahrazeny užšími a vyššími fošnami (80/160 –
VY_32_INOVACE_34_18 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip vložkových stropů (miako)
Trámové a žebrové žb. monolit stropy
Princip zakreslování žb. monolit stropů
Princip spřažené konstrukce
VY_32_INOVACE_34_17 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Zobrazení ležaté stolice
VY_32_INOVACE_34_06 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE _34_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_02 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE 34_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_36_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Účel Základní spojení „dřeva“ – jednotlivých prvků krovu prostřednictvím správného vytvarování spojovaných prvků Tesařské vazby lze doplnit pro zvýšení.
Nejdůležitější část střechy?
Keramika Keramické tvárnice jsou cihlářským výrobkem s pórovitým červeným střepem. Základní surovinou pro výrobu jsou vhodné cihlářské hlíny (jíly, slíny).
Princip bedničkového stropu
VY_32_INOVACE_34_12 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
CAD standardy ve stavebnictví
Zakreslování schodišť
VY_32_INOVACE_34_03 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip řešení Uvažujeme se střešními rovinami stejného sklonu
VY_32_INOVACE_34_07 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_09 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Výkres skladby stropních prvků
VY_32_INOVACE_34_15 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_09 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip stojaté stolice
VY_32_INOVACE_34_11 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Účel Architektonický – kombinace sedlové střechy s polovalbami zajímavě dotváří výraz objektu Konstrukční - valbové střechy se vyznačují větší tuhostí.
Zobrazení plné a prázdné vazby
Účel tesařských konstrukcí
VY_32_INOVACE_35_17 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Pozemní stavby Předsazené a ustupující konstrukce (STA29) Ing. Stanislav Martinec, Ph.D.
Tvorba technické dokumentace
Tvorba technické dokumentace
Tvorba technické dokumentace
Druhy čar Bogdan Nogol Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bogdan Nogol. Dostupné z Metodického portálu
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad kreslení montovaných stropů deskových, panelových.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje kreslení vazníkové konstrukce střech. Půdorys vazníkové.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje kreslení jak se kreslí jednoplášťová střecha, jak.
Technická dokumentace staveb
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad kreslení stropů s rovným podhledem a zavěšených.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje kreslení stropu s viditelnými trámy a sklopeného.
Ing. Renata Segmüllerová
Stropní konstrukce – III. část
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-12
Druhy čar Bogdan Nogol Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bogdan Nogol. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU
Druhy čar podle průběhu
Transkript prezentace:

Cíle zobrazení Stavební výkresy – zobrazení prostorové konstrukce stavebního objektu na výkres - do plochy 3D konstrukce se zobrazí v dimenzi 2D (na papíře) Projektant, konstruktér: vytvoří realizační projekt - „ plány“ Nejčastější stavební výkresy: - půdorysy, řezy, pohledy 3. (nezobrazený) rozměr lze vyjádřit kótou (např. v půdorysech)

Základní výkres – půdorys podlaží Podlaží, (dříve patro, etáž): část stavebního objektu výškově vymezená terénem a stropní konstrukcí, nebo dvěma po sobě následujícími stropními konstrukcemi. Půdorys podlaží je myšlený vodorovný řez v úrovni cca 1000mm nad čistou podlahou. 1 metr není dán striktně, ale výšku vedení řezu projektant operativně upravuje, aby dosáhl maximálního možného zobrazení podlaží (okna s vyšším parapetem, schodiště nad mezipodestu a pod). Označení podlaží: ....2S, 1S, 1NP, 2NP….. S – suterén (dříve podzemní podlaží), NP – nadzemní podlaží (1NP též „přízemí“)

Čáry jako nástroje zobrazení (1) Druhy čar Plné čáry obrys konstrukce Čáry čerchované s tečkou hrana kce nad rovinou řezu Čerchované se dvěma tečkami hrana kce nad rovinou řezu zakrytá jinou konstrukcí Čáry čárkované hrana důležité kce pod či před rovinou řezu zakrytá jinou kcí Čáry tečkované

Čáry jako nástroje zobrazení (2) Tloušťky čar – zdůrazní význam kce Normy zakreslování se často mění, dle mého soudu ne vždy smysluplně. Dříve se pracovalo s čarami tenkými, tlustými a velmi tlustými v poměru 1 : 3 : 5, přičemž velmi tlustá se používala minimálně. Současná norma pracuje s čárami: tenkými tlustými velmi tlustými čárami grafického značení hmot Poměr tl. 1 : 2 : 4 : 1,4

Čáry jako nástroje zobrazení (3) Nejvíce používaná čára na výkresech je tlustá, má tl. např. 0,35 mm, vypadá docela tence (většina plných a čerchovaných čar zobrazujících hrany stavebních konstrukcí) Dále je to čára velmi tlustá; v uvedeném příkladu má tl. 0,7 mm. Je to „nejdůležitější“čára – zobrazuje obrys stavební konstrukce v místě vedeného řezu. Kde je konstrukce ve styku se vzduchem.

Zakreslení přerušené stěny

Zakreslení otvoru ve stěně s překladem (dveřní otvor)

Zakreslení okenního otvoru (lícovaný parapet)

Zakreslení okenního otvoru (odsazený parapet)

Zakreslení nosných sloupů s průvlaky

Cvičení Narýsujte v M 1:50 balkonové dřevěné dveře pravé 900x2250mm v sestavě s oknem 900x1350mm v obvodové stěně POROTHERM 440 mm. Podlaha 3.NP v úrovni +5,700 m, balkon o 50 mm níže. Je to nad vaše síly? K tomuto úkolu se vrátíme ve 2. pololetí

zdroje vlastní