Celkový a mezní produkt

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie I Formování cen na trzích výrobních faktorů
Advertisements

Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Trh a jeho zákonitosti.
TEORIE VÝROBNÍCH FAKTORŮ A ROZDĚLOVÁNÍ
Poptávka na trhu zboží a služeb
POPTÁVKA PO VF TRPX – příjem z celkového produktu faktoru
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Makroekonomické agregátní veličiny Ing. Vojtěch Jindra
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
TRH VÝROBNÍCH FAKTORŮ MIKROEKONOMIE I
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Mikroekonomie I Formování trhu
Náklady Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Formování trhu Základní elementy trhu.
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
Teorie poptávky a užitek, chování spotřebitele
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mikroekonomie I Obecný model tvorby cen výrobních faktorů
Účetní odpisy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Teorie mezního užitku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Trh výrobních faktorů.
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
Oceňování DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výrobní faktory Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Teorie výrobních faktorů a rozdělování
Evidence DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
Vladimir Vysockij Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Bankovnictví Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
 Kapitál je proti jiným výrobním faktorům považován za faktor již vyrobený. Kapitál se skládá z takových vyrobených statků dlouhodobé spotřeby, které.
Teorie výrobních faktorů a rozdělování
Formy podnikání Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Hlavní druhy bank Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Úspory z rozsahu Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Nabídka a náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Hospodaření s DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
1. Předpoklady dokonalé konkurence 2. Příjmy v DK
Druhy trhů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Finanční řízení podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Teorie výrobních faktorů a rozdělování
Druhy bankovních úvěrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
TRH (tržní mechanismus)
Časová hodnota peněz Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Hrubý domácí produkt HDP. Hrubý domácí produkt (HDP) je celková peněžní hodnota statků a služeb vytvořená za dané období na určitém území je celková peněžní.
Reálná úroková míra Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Digitální učební materiál
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Měření výkonu ekonomiky TNH 2 (S-2B)
Zásahy do tržního mechanismu
Základy Ekonomie pro adiktology část 10 Prof. Martin Dlouhý
Sféry obyvatelstva – hospodářská činnost
Transkript prezentace:

Celkový a mezní produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

Základní faktory výroby práce (pracovní síla) půda (přírodní zdroje) kapitál

Celkový a mezní produkt Přírůstky celkového produktu s rostoucím množstvím používaného výrobního činitele stále klesají. Z teoretického hlediska se vždy uvažuje tak, že se mění pouze jeden z výrobních faktorů, přičemž zbývající 2 zůstávají stejné.

Celkový produkt Výrobní činitel Produkt Celkový produkt

Mezní produkt Výrobní činitel Produkt Mezní produkt

Pravidlo maximalizace zisku Obdoba maximalizace užitečnosti důchodu spotřebitele.

Pravidlo maximalizace zisku Podniky ve snaze o maximální zisk hledají takovou kombinaci výrobních činitelů, při které jsou minimální náklady na určitou produkci. Podnik bude najímat výrobní činitele ve stále větším měřítku, až do okamžiku, kdy se mezní produkt na peněžní jednotku tohoto činitele vyrovná meznímu produktu na peněžní jednotku u ostatních výrobních činitelů.

Pravidlo maximalizace zisku Mezní produkt práce Cena práce Mezní produkt půdy Cena půdy Mezní produkt kapitálu Cena kapitálu

Cena Cena je ohodnocení zboží penězi. Tržní cena vzniká na trhu při aktuálním vztahu nabídky a poptávky. Soulad nabídky a poptávky představuje tržní rovnováhu.

Trh Poptávka Množství Q Cena C Nabídka Rovnovážná cena Rovnovážné množství

Celkový a mezní produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí