knowledge management, řízení znalostí, management znalostí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ I. přednáška
managementu znalostí podle
P ORADENSTVÍ V PERSONÁLNÍM ŘÍZENÍ. Ú VOD Poradenství slovníky definují například jako informační a konzultační činnost směřující k orientaci tazatele.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Péče a pracovní vztahy Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Základ kvalitního vyjednávacího týmu = dobře vyškolený kolektivní vyjednavač 3 základní stavební kameny kvalitního vyškolení: 1.Odborné znalosti 2.Techniky.
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Znalosti a jejich řízení
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Koncepce pracovníka a pracovní skupiny v řídicích strategiích Borek Bernard.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Jak efektivně využít BIG DATA pro práci v HR?
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY © Spurný, O ČEM TO BUDE?  PROČ  PROČ SOCIÁLNÍ SKUPINY, JEJICH VÝZNAM PRO JEDINCE, PRO PRAXI?  JAK  JAK ČLENÍME SOCIÁLNÍ.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Vedení lidí – personalistika v podnicích poskytující služby.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Zdravá škola.
VÝCHODISKA PRO ROZVOJ VŮDCOVSTVÍ
W.P Ekonomický a sociální výbor Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Nákupní chování spotřebitele
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice. Proč znalostní ekonomika ? silná konkurence ekonomická krize efektivní výroba a prodej.
MARKETINGOVÝ MIX.
Definice managementu.
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ,,Vzdělávání pro 21.století"
SLUŽBY ZAMĚSTNANOSTI A PRÁCE S NEZAMĚSTNANÝMI Téma: Programy vzdělávání a pracovního výcviku FSS MU Brno, 2006.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Management znalostí v inovačně náročném prostředí Ludmila Mládková VŠE v Praze.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Moderní personalistika Úvod
Moderní personalistika I. BLOK
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Didaktický proces Androdidaktika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
ECM – Enterprise Content Management
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
FSpS MU Androdidaktika Mgr. Lucie Mlejnková. Literatura Hroník, F.: Rozvoj a vzdělávání zamestnancu. Praha, GRADA 2007 Koubek,J.: Řízení lidských zdroju.
Postavení pedagogiky mezi vědami
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
H u m a n r e s o u r c e s OD a implikace do oblasti HR - řízení lidských zdrojů Michaela Vojtková.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Etnografie a národnostní politika ČLR
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s.
Osobní management – modul č.4
Ekonomika životního prostředí
Ekonomika malých a středních podniků
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Pedagogika a psychologie
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

knowledge management, řízení znalostí, management znalostí Znalostní management knowledge management, řízení znalostí, management znalostí

Znalostní management Základní stavební pilíře: informační management - zabezpečení a ochrana informací - distribuce informací Koncept „Učící se organizace“

Učící se organizace „Učící se organizace je taková organizace, která podporuje učení všech svých členů a která se na základě učení postupně transformuje.“ Tichá, Hroník

Učící se organizace Na organizace je vyvíjen neustálý tlak na její schopnost přizpůsobovat se, a to z důvodu ekonomických, společenských a technologických změn Vzdělání = nástroj, který umožňuje člověku plnit různorodé úkoly

Učící se organizace Učení se se stává neoddělitelnou součástí pracovního procesu Myšlenkový posun: od jedince izolovaného od prostředí k jedinci, který si je vědom toho, že je součást organizace

Znalostní management „... chytání kolektivní podnikové odbornosti“ Justin Hibbard „Management znalostí je systematický proces hledání, vybírání, organizování, destilování a prezentování informací způsobem, který zlepšuje porozumění pracovníka specifické oblasti zájmu“ Thomas H. Davenport

Znalostní management „Knowledge management se zabývá generováním, šířením, konzervováním a revizí společné odbornosti“ František Hroník Kladen důraz na „společnou odbornost“. Nejde tedy pouze o prostý součet individuálních znalostí.

Znalosti explicitní (formalizované) skryté (neformalizované)

Znaky explicitních znalostí je možné je vyjádřit je možné je systematicky uspořádávat, přenášet, ukládat lze je sdílet

Znaky skrytých znalostí je osobní, vázaná na subjekt je velmi těžké je formalizovat a poskytnout někomu jinému získává se zkušeností a praxí

Efektivní model znalostního managementu Interakce mezi znalostmi explicitními, skrytými a znalostní infrastruktury. Znalostní infrastruktura: informační technologie, organizační struktura, tzv. prvek sociálního kapitálu (organizační kultura, důvěra, rozvoj a školení zaměstnanců).

Nejčastější chyby při vzdělávání a rozvoji pracovníků v organizacích ?