Studentské městečko.cz Zpravodajsko-komunitní server pro studenty VŠ – poznatky z realizace projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
Význam informací v podnikání
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
Řízené služby v praxi. CENA - NIŽŠÍ TCO - SNADNÁ KONTROLA NAD INVESTIČNÍMI A PROVOZNÍMI NÁKLADY Provozní náklady Porovnání nákladů při pořízení systému.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Podnikání VY_32_INOVACE_ Podnikání - je založeno na podnikatelském záměru s cílem dosažení maximálního zisku - podnikatelský záměr = nápad.
Workshop na téma: „Dej svým nápadům šanci“ Technologické inovační centrum s.r.o.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Jak předcházet finančním problémům Odbor: Finanční a strategické služby 2011.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Finanční analýza.
ÚTVAR TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Praxe centra pro transfer technologií Pomoc komerčnímu uplatnění poznatků vznikajících na VUT v Brně Seminář k třetí roli VŠ.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Podnikání Ing. Vojtěch Jindra
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Chyby a doporučení při předkládání projektů do SROP – opatření říjen 2005 Liberec Helena Kubíčková Sekretariát Regionální rady NUTS II Severovýchod.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Povinně volitelný kurs pro specializaci Personální řízení a organizační rozvoj Přeji Vám všem úspěšný start do nového studijního ročníku.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Povinně volitelný kurs pro specializaci Personální řízení a organizační rozvoj Přeji Vám všem úspěšný start do nového studijního ročníku.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Základy podnikání v praxi Ing. Iva Krejčí CZ.1.07/3.1.00/
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Obchodní společnosti.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Personální plán pro podnikatelský plán
Struktura podnikatelského plánu
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Začínáme podnikat aneb podnikatelský plán v praxi Lucie Vaigertová Střední škola KNIH, o.p.s.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Rozvoj dalšího vzdělávání obyvatel na venkově v Moravskoslezském a Zlínském kraji Cloverleaf spol. s r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Zpracování žádosti na podporu sociálního podnikání do OPZ - příklad dobré praxe Vznik sociálního podniku Hustířanka služby s.r.o. Hradec Králové, 7.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů 17. 3
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Projektový management
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Kariérové poradenství a podnikavost
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Studentské městečko.cz Zpravodajsko-komunitní server pro studenty VŠ – poznatky z realizace projektu

Představení projektu Studentské městečko.cz Největší zpravodajsko-publicistický portál pro mladé v ČR

Kdo jsme? Portál zahájil činnost 1.ledna 2007 Proč? Zmapovali jsme český internet a došli jsme k závěru, že zde chybí něco, co by spojilo statisíce českých studentů. Vytvořili jsme proto prostor, kde se budou scházet, kde budou mít k dispozici všechny potřebné informace a služby na jednom místě. Jak? Utvořili jsme pracovní tým, do nějž se zapojilo přes třicet studentů středních a vysokých škol z celé ČR a začali provozovat zpravodajsko – publicistický portál. Do projektu se též zapojila řada profesionálních novinářů, kteří na rozvoji virtuálního městečka pracují dodnes.

Studentské městečko dnes Redakční tým přináší vedle převzatého zpravodajství aktuální informace z oblastí školství, studia a studentského života. Od vzniku portálu jsme publikovali více něž originálních textů. Každým dnem narůstá návštěvnost portálu, což potvrzuje správný směr naší cesty.

Naše cíle V tomto roce jsme získali významného investora, který financuje rozvoj projektu, a dále se podílí na struktuře nových služeb a následné propagaci. Na jednotlivých vysokých školách zakládáme regionální redakce.Ty budou mít na starost kompletní informační servis ze škol. Jednáme o spolupráci s médii zaměřenými na studenty, se studentskými spolky, studentskými servery, organizacemi a společnostmi poskytujícími služby studentům. Tvoříme nový produkt na profesionální bázi, který bude obsahovat nejen zpravodajsko-publicistickou část, ale nově též část komunitní.

Naše vize „Studentské městečko.cz“ v příštím roce: jediný profesionální zpravodajsko-komunitní portál mapující dění na všech vysokých školách centralizující veškeré relevantní informace a služby na jedno místo naplňující motto „Studenti pro studenty“

Start leden 2009 Studentské městečko.cz Originální zpravodajství Originální zpravodajství Komunitní aktivity Infoservis o VŠ Služby pro studentský život Služby pro studentský život E-shop

Jak na to? Začínáme s projektem

Vzorová osnova projektu Název projektu Právní forma Hlavní záměr projektu Předmět podnikání a hlavní podnikatelské aktivity Popis produktu Harmonogram realizace projektu Marketing projektu Analýza poptávky po produktu Charakteristika spotřebitelů Analýza konkurence Odlišnost přístupu oproti hlavním konkurentům Další možná rizika realizace projektu Způsob a uvedení produktu na trh Reklama a propagace Personální zajištění Údaje o managementu a řízení firmy Ekonomicko-finanční situace firmy Plán příjmů a výdajů projektu (u fyzických osob) Plán výnosů a nákladů projektu (u právnických osob) Analýza finančních toků (cash flow) projektu Zdroje financování projektu Plán investic Rozsah investic, rozpočet projektu, analýza hlavních nákladových položek

Jak jsme postupovali my? 1. nápad – myšlenka Ověření nosnosti myšlenky Zpracování základní anotace projektu Monitoring prostředí a cílové skupiny Název Právní forma Právní náležitosti - statut firmy, podílnictví apod. Kapitál – investice Finanční plán Analýza profitu Analýza náklady x možný profit Organizační struktura projektu, hierarchické členění firmy Marketingová strategie Personální politika Vnitřní politika firmy – směrnice, řídící akty, manuály Outsourcing – subdodavatelské firmy Obchod – zpracování obchodní strategie Zkušební provoz START

1.nápad - myšlenka Jak získat nápad? „Definice úspěchu: Vezmeme-li A za úspěch, platí formule A=X+Y+Z, kde X je práce, Y odpočinek a Z je držet jazyk za zuby.“ „Představivost je důležitější než vědomosti.“ Albert Einstein

Ověření nosnosti myšlenky Monitoring konkurenční nabídky – existuje-li Jejich oslovení – žádost o zpracování nabídky při výrobě produktu (získání základních poznatků) Možnosti nabídky v zahraničí – srovnání české prostředí x zahraničí

Zpracování základní anotace projektu Kdo jsem Co chci Jak to udělat? Kolik k tomu potřebuji? Jaký bude závěrečný produkt? Monitoring českého prostředí a přiložení konkurenční nabídky

Monitoring prostředí a cílové skupiny Základní informace o prostředí pro mé podnikání = tj. internet v regionu Česká republika My chceme zjistit: -velikost internetové populace v ČR, -členění internetové populace, -počet v jednotlivých kategoriích, -využívané možnosti připojení, -nejčastější druhy připojení, -tendence internetové populace v ČR, - směry, kterými se ubírá Základní informace o cílové skupině My chceme zjistit: -počet studentů v této kategorii, -členění – muži, ženy, technické obory, humanitní vědy

Zdroje dat

Název nápaditý kreativní krátký stručný a výstižný bez diakritiky ne cizojazyčný – není možné vyjít vstříc všem Název je hlavním středobodem při vytváření tzv. Corporate Identity…

Právní forma Soukromý subjekt ŽL – živnostenské oprávnění: tvorba a vydávání online publikace, tvorba a šíření reklamy, nakladatelská a vydavatelská činnost s.r.o. – soukromá firma, výše min. kapitálu = ,-, valná hromada podílníků, ručení pouze do max. výše základního jmění a.s. – akciová společnost = akciová společnost, výše min ,-, valná hromada akcionářů, ručení pouze do max. výše základního jmění Nezisková organizace Občanské sdružení – 1 zakladatel, ředitel sdružení, volné sdružování občanů za dosáhnutím určitého cíle Nadace – zakladatel, ředitel, správní rada, dozorčí rada, účetní audit 1 x ročně, min. vklad ,- který nesmí být vyjmut Nadační fond – zakladatel, ředitel, správní rada, dozorčí rada, účetní audit, min. vklad ,-, Obecně prospěšná společnost – zakladatel, ředitel, dozorčí rada, správní rada, účetní audit, výše min. vkladu není určena, po zaniknutí o.p.s. přechází veškerý majetek na stát

Kapitál Možnosti financování: investoři – soukromá sféra, stát (VŠ, SŠ, úřad…) dotace (MŠMT, EU) vlastní kapitál úvěrování (banky, úvěrové společnosti apod.)

Finanční plán Co musí obsahovat: Náklady na realizaci Náklady na lidskou sílu Náklady na provozní zázemí Náklady související se zřízením a chodem firmy (administrativa – např. pojištění firmy apod.) Náklady na marketing – propagaci Provozní náklady Náklady související s druhotnými činnostmi: tzv. režijní náklady

Analýza profitu Vycházíme z monitoringu internetového prostředí Analýza vyplývá z porovnání nabídky konkurenčních serverů, dělíme podle: stejné cílové skupiny nebo počtu unikátních denních přístupů

Organizační schéma – hierarchie firmy ? ??? Organizační schéma by nemělo být příliš komplikované. Mělo by zahrnovat pouze nezbytný počet řídících úrovní. Při tvorbě kompetencí a pracovní náplně jednotlivých funkcí je zapotřebí pamatovat na zastupitelnost. Je zapotřebí jasně a srozumitelně definovat práva a oblasti odpovědnosti každého. Odpovědnost musí být nedílná a nesmí docházet k její duplicitě.

Marketing Behaviorální marketing Virální marketing Search Marketing Astroturfing

Personální politika, vnitřní politika firmy Výběr vhodných spolupracovníků do realizačního týmu je jedním ze základních kamenů úspěchu. Vzhledem k náročnosti o odborným požadavkům na jednotlivé posty musí být tým naplněn silnými osobnostmi, avšak schopnými týmové spolupráce. Vše je podřízeno hlavnímu cíli – úspěšný start projektu.

Outsourcing Činnosti, které nejsou esenciální z hlediska hlavního cíle projektu, je výhodnější outsourcovat – tj. nakoupit u specializovaných dodavatelů. Při nákupu těchto činností je nezbytné neustále sledovat poměr cena x kvalita.

Obchod Obchodní strategie vychází z hlavních cílů projektu a její úspěšná aplikace by měla zajistit dostatečné množství finančních prostředků pro další chod projektu. Za co inzerenti na internetu vlastně platí? 1.CPT – Cost Per Thousand 2.PPC – Pay Per Click 3.PPO – Pay Per Order 1.Bannerová reklama 2.PR články 3.Direct mail 4.Targeting – cílená forma reklamy 5.Watermark 6.Skinning

Náborová kampaň Co Vám nabízíme? -Nabízíme vám působení v největším zpravodajsko-komunitním portále pro mladé. -Potvrzení praxe je samozřejmostí. Budeme oficiálně registrovaným on-line médiem. Jsme schopni také zajistit praxi v médiích, se kterými spolupracujeme: Economia (iHned, Hospodářské noviny), MF Dnes, Deník, Novinky.cz... Benefity pro stálé členy týmu: vzdělávací kurzy, semináře, slevy, vstup na kulturní akce: koncerty, kina apod. -Za každý text bude vyplácen honorář ve výši ,- podle rozsahu a kvality zpracování. Redakce bude hierarchicky členěna, vedoucí redakce získá zároveň technickou podporu z naší strany v podobě notebooku a mob. telefonu.

Náborová kampaň Co od Vás očekáváme? Nápaditost, kreativitu, iniciativu, snahu prosazovat nové nápady a myšlenky, touhu prosadit se, řidičský průkaz sk. "B", začlenění do týmové spolupráce v rámci regionu - školy.

Těšíme se na spolupráci