Studentské městečko.cz Zpravodajsko-komunitní server pro studenty VŠ – poznatky z realizace projektu
Představení projektu Studentské městečko.cz Největší zpravodajsko-publicistický portál pro mladé v ČR
Kdo jsme? Portál zahájil činnost 1.ledna 2007 Proč? Zmapovali jsme český internet a došli jsme k závěru, že zde chybí něco, co by spojilo statisíce českých studentů. Vytvořili jsme proto prostor, kde se budou scházet, kde budou mít k dispozici všechny potřebné informace a služby na jednom místě. Jak? Utvořili jsme pracovní tým, do nějž se zapojilo přes třicet studentů středních a vysokých škol z celé ČR a začali provozovat zpravodajsko – publicistický portál. Do projektu se též zapojila řada profesionálních novinářů, kteří na rozvoji virtuálního městečka pracují dodnes.
Studentské městečko dnes Redakční tým přináší vedle převzatého zpravodajství aktuální informace z oblastí školství, studia a studentského života. Od vzniku portálu jsme publikovali více něž originálních textů. Každým dnem narůstá návštěvnost portálu, což potvrzuje správný směr naší cesty.
Naše cíle V tomto roce jsme získali významného investora, který financuje rozvoj projektu, a dále se podílí na struktuře nových služeb a následné propagaci. Na jednotlivých vysokých školách zakládáme regionální redakce.Ty budou mít na starost kompletní informační servis ze škol. Jednáme o spolupráci s médii zaměřenými na studenty, se studentskými spolky, studentskými servery, organizacemi a společnostmi poskytujícími služby studentům. Tvoříme nový produkt na profesionální bázi, který bude obsahovat nejen zpravodajsko-publicistickou část, ale nově též část komunitní.
Naše vize „Studentské městečko.cz“ v příštím roce: jediný profesionální zpravodajsko-komunitní portál mapující dění na všech vysokých školách centralizující veškeré relevantní informace a služby na jedno místo naplňující motto „Studenti pro studenty“
Start leden 2009 Studentské městečko.cz Originální zpravodajství Originální zpravodajství Komunitní aktivity Infoservis o VŠ Služby pro studentský život Služby pro studentský život E-shop
Jak na to? Začínáme s projektem
Vzorová osnova projektu Název projektu Právní forma Hlavní záměr projektu Předmět podnikání a hlavní podnikatelské aktivity Popis produktu Harmonogram realizace projektu Marketing projektu Analýza poptávky po produktu Charakteristika spotřebitelů Analýza konkurence Odlišnost přístupu oproti hlavním konkurentům Další možná rizika realizace projektu Způsob a uvedení produktu na trh Reklama a propagace Personální zajištění Údaje o managementu a řízení firmy Ekonomicko-finanční situace firmy Plán příjmů a výdajů projektu (u fyzických osob) Plán výnosů a nákladů projektu (u právnických osob) Analýza finančních toků (cash flow) projektu Zdroje financování projektu Plán investic Rozsah investic, rozpočet projektu, analýza hlavních nákladových položek
Jak jsme postupovali my? 1. nápad – myšlenka Ověření nosnosti myšlenky Zpracování základní anotace projektu Monitoring prostředí a cílové skupiny Název Právní forma Právní náležitosti - statut firmy, podílnictví apod. Kapitál – investice Finanční plán Analýza profitu Analýza náklady x možný profit Organizační struktura projektu, hierarchické členění firmy Marketingová strategie Personální politika Vnitřní politika firmy – směrnice, řídící akty, manuály Outsourcing – subdodavatelské firmy Obchod – zpracování obchodní strategie Zkušební provoz START
1.nápad - myšlenka Jak získat nápad? „Definice úspěchu: Vezmeme-li A za úspěch, platí formule A=X+Y+Z, kde X je práce, Y odpočinek a Z je držet jazyk za zuby.“ „Představivost je důležitější než vědomosti.“ Albert Einstein
Ověření nosnosti myšlenky Monitoring konkurenční nabídky – existuje-li Jejich oslovení – žádost o zpracování nabídky při výrobě produktu (získání základních poznatků) Možnosti nabídky v zahraničí – srovnání české prostředí x zahraničí
Zpracování základní anotace projektu Kdo jsem Co chci Jak to udělat? Kolik k tomu potřebuji? Jaký bude závěrečný produkt? Monitoring českého prostředí a přiložení konkurenční nabídky
Monitoring prostředí a cílové skupiny Základní informace o prostředí pro mé podnikání = tj. internet v regionu Česká republika My chceme zjistit: -velikost internetové populace v ČR, -členění internetové populace, -počet v jednotlivých kategoriích, -využívané možnosti připojení, -nejčastější druhy připojení, -tendence internetové populace v ČR, - směry, kterými se ubírá Základní informace o cílové skupině My chceme zjistit: -počet studentů v této kategorii, -členění – muži, ženy, technické obory, humanitní vědy
Zdroje dat
Název nápaditý kreativní krátký stručný a výstižný bez diakritiky ne cizojazyčný – není možné vyjít vstříc všem Název je hlavním středobodem při vytváření tzv. Corporate Identity…
Právní forma Soukromý subjekt ŽL – živnostenské oprávnění: tvorba a vydávání online publikace, tvorba a šíření reklamy, nakladatelská a vydavatelská činnost s.r.o. – soukromá firma, výše min. kapitálu = ,-, valná hromada podílníků, ručení pouze do max. výše základního jmění a.s. – akciová společnost = akciová společnost, výše min ,-, valná hromada akcionářů, ručení pouze do max. výše základního jmění Nezisková organizace Občanské sdružení – 1 zakladatel, ředitel sdružení, volné sdružování občanů za dosáhnutím určitého cíle Nadace – zakladatel, ředitel, správní rada, dozorčí rada, účetní audit 1 x ročně, min. vklad ,- který nesmí být vyjmut Nadační fond – zakladatel, ředitel, správní rada, dozorčí rada, účetní audit, min. vklad ,-, Obecně prospěšná společnost – zakladatel, ředitel, dozorčí rada, správní rada, účetní audit, výše min. vkladu není určena, po zaniknutí o.p.s. přechází veškerý majetek na stát
Kapitál Možnosti financování: investoři – soukromá sféra, stát (VŠ, SŠ, úřad…) dotace (MŠMT, EU) vlastní kapitál úvěrování (banky, úvěrové společnosti apod.)
Finanční plán Co musí obsahovat: Náklady na realizaci Náklady na lidskou sílu Náklady na provozní zázemí Náklady související se zřízením a chodem firmy (administrativa – např. pojištění firmy apod.) Náklady na marketing – propagaci Provozní náklady Náklady související s druhotnými činnostmi: tzv. režijní náklady
Analýza profitu Vycházíme z monitoringu internetového prostředí Analýza vyplývá z porovnání nabídky konkurenčních serverů, dělíme podle: stejné cílové skupiny nebo počtu unikátních denních přístupů
Organizační schéma – hierarchie firmy ? ??? Organizační schéma by nemělo být příliš komplikované. Mělo by zahrnovat pouze nezbytný počet řídících úrovní. Při tvorbě kompetencí a pracovní náplně jednotlivých funkcí je zapotřebí pamatovat na zastupitelnost. Je zapotřebí jasně a srozumitelně definovat práva a oblasti odpovědnosti každého. Odpovědnost musí být nedílná a nesmí docházet k její duplicitě.
Marketing Behaviorální marketing Virální marketing Search Marketing Astroturfing
Personální politika, vnitřní politika firmy Výběr vhodných spolupracovníků do realizačního týmu je jedním ze základních kamenů úspěchu. Vzhledem k náročnosti o odborným požadavkům na jednotlivé posty musí být tým naplněn silnými osobnostmi, avšak schopnými týmové spolupráce. Vše je podřízeno hlavnímu cíli – úspěšný start projektu.
Outsourcing Činnosti, které nejsou esenciální z hlediska hlavního cíle projektu, je výhodnější outsourcovat – tj. nakoupit u specializovaných dodavatelů. Při nákupu těchto činností je nezbytné neustále sledovat poměr cena x kvalita.
Obchod Obchodní strategie vychází z hlavních cílů projektu a její úspěšná aplikace by měla zajistit dostatečné množství finančních prostředků pro další chod projektu. Za co inzerenti na internetu vlastně platí? 1.CPT – Cost Per Thousand 2.PPC – Pay Per Click 3.PPO – Pay Per Order 1.Bannerová reklama 2.PR články 3.Direct mail 4.Targeting – cílená forma reklamy 5.Watermark 6.Skinning
Náborová kampaň Co Vám nabízíme? -Nabízíme vám působení v největším zpravodajsko-komunitním portále pro mladé. -Potvrzení praxe je samozřejmostí. Budeme oficiálně registrovaným on-line médiem. Jsme schopni také zajistit praxi v médiích, se kterými spolupracujeme: Economia (iHned, Hospodářské noviny), MF Dnes, Deník, Novinky.cz... Benefity pro stálé členy týmu: vzdělávací kurzy, semináře, slevy, vstup na kulturní akce: koncerty, kina apod. -Za každý text bude vyplácen honorář ve výši ,- podle rozsahu a kvality zpracování. Redakce bude hierarchicky členěna, vedoucí redakce získá zároveň technickou podporu z naší strany v podobě notebooku a mob. telefonu.
Náborová kampaň Co od Vás očekáváme? Nápaditost, kreativitu, iniciativu, snahu prosazovat nové nápady a myšlenky, touhu prosadit se, řidičský průkaz sk. "B", začlenění do týmové spolupráce v rámci regionu - školy.
Těšíme se na spolupráci