ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS 22.4.2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 14/15.
Advertisements

Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Principy překladačů Vysokoúrovňové optimalizace Jakub Yaghob.
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 7/14.
Integrovaný dopravní systém
Vícevrstvé neuronové sítě.  Neuronové sítě jsou složeny z neuronů tak, že výstup jednoho neuronu je vstupem jednoho nebo více neuronů  Propojení neuronů.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Řízení dopravy Model pro odhad stavu a optimalizaci Jitka Kratochvílová, Ivan Nagy.
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Geo-informační systémy
Model dopravní mikrooblasti pro popis a řízení délek kolon v křižovatkách pomocí světelné signalizace.
Didaktické prostředky
Prezentace bakalářské práce. Josef Karliak, DiS. Monitoring záložních zdrojů UPS připojených do sítě Fakultní nemocnice v Hradci Králové.
Hierarchické řízení dopravy pomocí sítě světelných signalizačních zařízení Jitka Homolová, Ivan Nagy, Miroslav Kárný, Pavla Němcová, Ludvík Tesař, Ferdinand.
Budoucnost Ústeckého kraje? budoucnost je vždy ovlivněna minulostí…
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Systémy pro podporu managementu 2
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Databázové systémy Architektury DBS.
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
Hledej Řešení „kurýrního problému“ zadaného firmou KURS. Alice Mašková, Jana Petrová, Vanesa Šlosárková, Jitka Štrausová, Lucie Vondráčková a Martin Balla.
Dokumentace informačního systému
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
SITRAFFIC Scala (UTC) SITRAFFIC Concert (TMS)
Synchronizace Přednášky z distribuovaných systémů Ing. Jiří Ledvina, CSc.
Výsledky referenčního procesu NSP, NSK, EQF Pavel Hradecký.
Fuzzy logika pro řízení světelné signalizace křižovatky
Automatizovaná podpora výběru nástroje pro dobývání znalostí Jakub Štochl.
ISSS IS HN/SS Softwarová architektura informačního systému hmotné nouze a sociálních služeb Jindřich Štěpánek
S CENARIO - BASED METHODOLOGY FOR COMPARISON OF THE SOFTWARE TRAFFIC CONTROL AGENTS Seminář DSS – Richard Lipka.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Modelování hluku ze silniční dopravy v oblasti městské zástavby
TALENT ..
Optimalizace versus simulace 8.přednáška. Obecně o optimalizaci  Maximalizovat nebo minimalizovat omezujících podmínkách.  Maximalizovat nebo minimalizovat.
Modelování Multiagentních sysémů František Zbořil ml. Ústav Inteligentních Systémů FIT, VUT Brno.
9. KRAJSKÉ SETKÁNÍ METODIKŮ R O B O T I K A DUBEN 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – , Brno Rozvoj moderních dopravních inteligentních systémů Ing. Petr Holcner, Ph.D. Mikroskopický model.
Elektrotechnická fakulta ČVUT KATEDRA KYBERNETIKY Vedoucí prof. Ing. Vladimír Mařík, DrSc. KATEDRA KYBERNETIKY ELEKTROTECHNICKÁ.
Úvod do pozemních komunikací
Spolupráce operátorů a spojování sítí Motivy spojování – potřeba komunikovat: na co možná největší vzdálenosti s co nejvyšším počtem účastníků (informačních.
JUTS DSS, 5. listopadu 2008 Richard Lipka JUTS 2 Základní vlastnosti Pseudoparalelní simulace na úrovni jednotlivých vozidel.
Elektrotechnická fakulta ČVUT KATEDRA KYBERNETIKY Vedoucí prof. Ing. Vladimír Mařík, DrSc. KATEDRA KYBERNETIKY ELEKTROTECHNICKÁ.
Představení provozu kavárny a cateringových služeb v PwC ČR Roman Anděl, Startujeme, o.p.s.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Dopravní plánování s mikrosimulačním softwarem S-Paramics Jiří Paukrt SIAS Limited.
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Seminář č.20 - Příprava lékáren na ePreskripci a poskytování údajů o vydaných LP Roman Slowioczek,
Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ
Didaktické prostředky
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Vážení vozidel za jízdy WIM
Transkript prezentace:

ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS

Řízení izolované křižovatky  Lze najít optimální řízení vzhledem ke zvoleným kritériím  Problém se vstupními daty  využití čítačů vozidel  obtížné měření délek front  testovány pokročilejší metody (měření pozice a pohybu vozidel)  Potřeba „uhádnout budoucnost“ SW agenti v řízení dopravy

Řízení sítě křižovatek  Optimální řešení není známo  Otázka spolupráce  Jaká data posílat, v jakém množství, komu  Jak data využít (zelené vlny)  Problém synchronizace  Jak mají signální cykly navazovat SW agenti v řízení dopravy

Skupiny agentů  Dělení podle vnitřku  Uvažující (deliberativní)  Reaktivní  Dělení podle druhu komunikace  Bez interakce  Sociální  Centralizovaní  Pomocní agenti (aktivní značení, měření provozu) SW agenti v řízení dopravy 4

Agenti bez interakce  Nejjednodušší, obvykle reaktivní  Nejsnazší instalace, nevyžadují složitou infrastrukturu  Bez přímé schopnosti komunikace  Proud vozidel jako komunikační kanál  Řízení izolované křižovatky  V síti umožňují jen lokální optimalizaci SW agenti v řízení dopravy

LOPE  Fuzzy logika pro modifikaci časových plánů  Tři varianty  Počet projíždějících aut  Hustota dopravy a průměrná rychlost  Délka front a průměrná rychlost SW agenti v řízení dopravy

HIRA  Výběr z pravidel  Průměrná rychlost, počty aut před a za křižovatkou  Využití volného času ve fázích SW agenti v řízení dopravy

KOSU  Pravidlový systém  Tři varianty  Výběr z několika připravených plánů  Prodlužování potřebných fází  Změna poměru délek fází  Počet projíždějících aut, délka front SW agenti v řízení dopravy

Porovnání SW agenti v řízení dopravy

Sociální agenti  Komunikace mezi sousedy (nebo jinak vybranými agenty)  Bez využití centrálního uzlu  Komunikace s okolními agenty pro hledání globálního optima SW agenti v řízení dopravy

MIZU  Navržen hlavně pro řešení dopravních zácep  Snaha o synchronizaci signálních fází mezi křižovatkami  „Distributed constraint satisfaction“  Stejná délka cyklu  Nastavení offsetu a pořadí fází pro synchronizaci plánů  Délka fází podle délky front SW agenti v řízení dopravy

MIZU - schéma SW agenti v řízení dopravy

FERR  Sledování množství vozidel na vjezdech na křižovatku, vytváří „opinion“ – názor  Úprava trvání fází s ohledem na dopravu a názory okolí z předchozí fáze  Při výpočtu využívány dlouhodobé charakteristiky dopravy SW agenti v řízení dopravy

FERR - schéma SW agenti v řízení dopravy

Agenti s centrálním bodem  Hierarchické systémy  Centrální uzly pro hledání globálního optima  Znalost topologie řízené sítě  Znalost aktuálních dopravních charakteristik v síti SW agenti v řízení dopravy

FRAN  Hiearchie lokálních a koordinačních agentů  Lokální agenti navrhují signální plán s ohledem na hustotu dopravy  Koordinační agenti kontrolují všechny plány a nařizují úpravy  Jen s ohledem na stav dopravy, nesnaží se o navazování fází  Lokální agent závislý na koordinačním SW agenti v řízení dopravy

FRAN - schéma SW agenti v řízení dopravy

ROOZ  Tři typy agentů  Řízení křižovatky (ITSA)  Koordinace skupiny křižovatek (AA)  Sledování pruhu/vozovky (RA)  Sledování počtu aut, využití historických dat, schopnost učení se  Pravidlový systém pro úpravu časových plánů SW agenti v řízení dopravy

ROOZ - schéma SW agenti v řízení dopravy

Porovnání  Jak složitý agent je třeba  Hlavně otázka HW pro měření dopravních charakteristik a pro komunikaci  Kolik a jaké informace je třeba předávat  Jak se projeví spolupráce na výsledné dopravě SW agenti v řízení dopravy

Závěr Dotazy… ? Děkuji za pozornost SW agenti v řízení dopravy