Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

S CENARIO - BASED METHODOLOGY FOR COMPARISON OF THE SOFTWARE TRAFFIC CONTROL AGENTS Seminář DSS – 6.3.2011 Richard Lipka.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "S CENARIO - BASED METHODOLOGY FOR COMPARISON OF THE SOFTWARE TRAFFIC CONTROL AGENTS Seminář DSS – 6.3.2011 Richard Lipka."— Transkript prezentace:

1 S CENARIO - BASED METHODOLOGY FOR COMPARISON OF THE SOFTWARE TRAFFIC CONTROL AGENTS Seminář DSS – 6.3.2011 Richard Lipka

2 P ŘEHLED Agenti v řízení dopravy Simulace dopravy Metodika porovnávání Výsledky 7.3.2011 2 Seminář DSS

3 A GENTI V ŘÍZENÍ DOPRAVY Autonomní, reagují na své okolí a mohou ho ovlivnit Řada návrhů v posledním desetiletí Centralizovaní Sociální Nekomunikující Obtížné porovnávání 7.3.2011 3 Seminář DSS

4 S IMULACE DOPRAVY Různá úroveň detailů Mikroskopická Mesoskopická Makroskopická Různé vlastnosti simulačních modelů 7.3.2011 4 Seminář DSS

5 M ETODIKA POROVNÁVÁNÍ Podmínky Stejné prostředí Stejná dopravní situace Stejný simulátor Testování v různých situacích → využití scénářů Experiment Mapa Scénář Nastavení měření Nastavení agentů 7.3.2011 5 Seminář DSS

6 S CÉNÁŘE Popis chování vozidel Generátory na okrajích simulované oblasti Nastavení křižovatek Nastavení cest Nastavení vozovek Změny v chování vozidel v čase Modelování nehody Reakce na změnu počasí 7.3.2011 6 Seminář DSS

7 N ÁSTROJE PRO POROVNÁVÁNÍ Řízení simulace - scénáře Podpora pro různé druhy agentů Měření údajů v simulaci Pro řízení dopravy Pro vyhodnocení fungování agentů Sběr údajů pro porovnání 7.3.2011 7 Seminář DSS

8 P ODPORA AGENTŮ V SIMULACI Řízení dopravy Sledování dopravní situace Komunikace mezi agenty 7.3.2011 8 Seminář DSS

9 P ŘÍKLAD EXPERIMENTŮ 5 agentů VASC – základní metoda řízení HIRA a KOSU – nekomunikující FERR – sociální FRAN – centralizovaný Mapy založené na reálné situaci 7.3.2011 9 Seminář DSS

10 U KÁZKA AGENTŮ 7.3.2011 10 Seminář DSS FRAN FERR KOSU

11 Ř ÍZENÍ DOPRAVY NA HLAVNÍ SILNICI 2 km dlouhá vozovka – hlavní tah do města Většina vozidel se pohybuje do města – ranní provoz Agenti preferují pohyb vozidel do města 7.3.2011 11 Seminář DSS

12 Ř ÍZENÍ DOPRAVY NA HLAVNÍ SILNICI 60 minut běhu experimentu Měření délek front ve směru do města a průměrného zpoždění v celé křižovatce 7.3.2011 12 Seminář DSS

13 Ř ÍZENÍ DOPRAVY NA HLAVNÍ SILNICI Porovnání výsledků s VASC 123456 HIRA9,30%3,13%4,92%6,67%5,95%1,16% KOSU2,33%1,56%1,64%2,67%2,38%-1,16% FERR9,30%15,63%14,75%13,33%10,71%3,49% FRAN4,65%14,06%13,11%12,00%9,52%4,65% 123456 HIRA 0,74%2,31%4,07%3,74%0,55%1,19% KOSU -2,95%-3,96%1,02%-0,31%1,93%-0,40% FERR 4,06%0,66%3,39%2,80%2,76%1,58% FRAN 1,48%1,65%4,41%2,80%3,04%7,11% Délky front Průměrné zpoždění 7.3.2011 13 Seminář DSS

14 N EHODA NA HLAVNÍ SILNICI Silnice vedoucí z města na jeden z hlavních výjezdů Nehoda na 4. křižovatce, vozidla se postupně vrací z objížďky 7.3.2011 14 Seminář DSS

15 N EHODA NA HLAVNÍ SILNICI 60 minut běhu experimentu Měření délek front a průměrného zpoždění v celé křižovatce 7.3.2011 15 Seminář DSS

16 N EHODA NA HLAVNÍ SILNICI Porovnání výsledků s VASC Délky front Průměrné zpoždění 123456 HIRA 3,64%5,36%5,26%15,85%14,29%1,37% KOSU 3,64%5,36%3,51%1,22%-4,76%1,37% FERR 7,27%16,07%17,54%-1,22%4,76%10,96% FRAN 5,45%12,50%15,79%4,88%9,52%9,59% 123456 HIRA0,71%1,05%1,06%5,87%4,46%6,82% KOSU0,35%-0,35%0,35%-0,26%-0,64%0,57% FERR6,03%2,11%5,99%-4,85%1,27%0,57% FRAN4,61%2,46%4,93%0,00%1,91%3,98% 7.3.2011 16 Seminář DSS

17 B UDOUCÍ PRÁCE Porovnávání podle několika kritérií Využití distribuovaných výpočtů Distribuovaná simulace Paralelní běh několika simulací Automatické nastavování statických parametrů agentů 7.3.2011 17 Seminář DSS

18 P UBLIKACE R. Lipka, P. Herout: “ Implementation of Traffic Lights in JUTS ”, Proceedings of Tenth International Conference on Computer Modelling and Simulation EUROSIM/UKSim 2008, Cambridge, 2008, pp. 422 – 427. R. Lipka: “ Verification and validation of JUTS ”, work to fulfil Queueing theory subject requirements, Plzeň, 2008. R. Lipka: “ Comparison of Different Traffic control Agents ”, The 2nd Young Researchers Conference on Applied Sciences - Conference Proceedings Book, Plzeň, 2008, pp. 19 – 24. R. Lipka, P. Herout: “ System for Comparison of Traffic Control Agents’ Performance”, Proceedings 23rd European Conference on Modelling and Simulation ECMS, Madrid, 2009, pp. 151 – 157. R. Lipka, P. Herout: “ Systém pro volbu vhodné strategie pro řízení městské dopravy ” (System for selection of appropriate strategy of urban traffic control), Telematika pro regionální dopravu – Sborník konference, Brno, 2009. R. Lipka: “ System for comparison of traffic control agents ”, State of the Art and Future Research, Technical Report No. DCSE/TR-2009-01, Plzeň, 2009. R. Lipka, P. Herout: “ Scenario-based approach to agent’s evaluation ”, Proceedings of 7th EUROSIM Congress, Prague, 2010. R. Lipka: “ Reconstruction of turning directions at the intersection ”, Annals of DAAAM International Vienna 2010, Zadar, 2010, pp. 1237 – 1238. 7.3.2011 18 Seminář DSS


Stáhnout ppt "S CENARIO - BASED METHODOLOGY FOR COMPARISON OF THE SOFTWARE TRAFFIC CONTROL AGENTS Seminář DSS – 6.3.2011 Richard Lipka."

Podobné prezentace


Reklamy Google