Americký filmový průmysl často zpracovává motivy starších příběhů do nové moderní podoby. Příkladem je například zpracování filmu Cinderella Story režisérem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nicola Tesla století.
Advertisements

ČÍNSKÉ PŘÍSLOVÍ.
 židovský původ  dva bratři zemřeli v dětství, tři sestry zemřely v koncentračním táboře  narodil se na Starém Městě v Praze  se svým otcem nevycházel.
Vytvořila: Kristýna Kořínková
DAVID A GOLIÁŠ Autor prezentace: Daniel Bolek Na námět biblické knihy Samuel o izraelském králi Davidovi.
JBA V televizi CNBC proběhl hodinový rozhovor s Warrenem Buffetem, druhým nejbohatším mužem světa, který mimo jiné věnoval 31 miliard USD na charitu. Zde.
Egyptské pyramidy.
Móhandás Karamčand Gándhí
Christian Andreas Doppler
MARCEL PROUST Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jean Jacques Rousseau O původu nerovnosti mezi lidmi
Národnostní menšiny v Evropě Znáš své sousedy? To je název projektu, který zpracovává třída 2.C pod vedením profesorek H. Syslové a L. Cihelkové. Dva.
Galileo Galilei ( ).
Pohár mléka Endless love. way H.P..
DUCHOVÉ Jsou všude kolem nás... Nevěříš??? Tak proč se s námi nevydáš na cestu za nimi....?...čekají na tebe!!! PŘIPRAV SE NA UVĚŘITELNÉ!!!
Antonín Slavíček 16. května 1870 – 1. února 1910.
Slzy ženy Proč ženy pláčou.
Přemyslovci Vláda přemyslovských knížat.
Pavel Beneš M ů j oblíbený samuraj. Osensei Morihei Ueshiba Morihei Ueshiba – zakladatel aikido – se narodil v přímořském městě Tanabe v dnešní prefektuře.
CK PNS Vás zve na zájezd k Priessnitzovým pramenům!
Dopis od Boha.
Mark Twain Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Antonín Dvořák a jeho život
Autor: Bc. Eva Doležalová
STROMY V SUCHÉM DOLE 2008.
Autorka: Veronika Prouzová
Moje vlast, moje bydliště Pověst o Bruncvíkovi VY_32_INOVACE_17 Sada 9
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceKníže Břetislav a sv. Vojtěch Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci jsou schopni zrekapitulovat.
Jakou událost si Židé o Velikonocích připomínají?
Motivování klientů k změně ve vazební věznici Lidija Pilat Sdružení Podané ruce,o.s.Brno.
 Řešení budoucích konfliktů  Autor myšlenky  Zahájení činnosti, sídlo, složení  Nesplnění poslání Vznik Společnosti národů.
Emil František Burian
Tomáš Garrigue Masaryk
Martin Malý Prima.
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Jana Fialková Premiantka, která nesměla studovat.
MLÁDÍ Narodil se 14. července 1939 v Plzni. V mládí se toužil stát malířem a po ukončení školní docházky se v Praze neúspěšně pokoušel o studium výtvarného.
Městská knihovna Čelákovice a její historie. Městská knihovna v Čelákovicích byla založena jako obecní zařízení v prosinci 1920 na podkladě zákona o knihovnictví,
Božena Němcová. O Vídeň – Praha O Dcera panského kočího Jana Pankla a služky Terezie Novotné. O Měla velmi silný vztah k babičce.
Karel Hynek Mácha Máj 8.třídy. Karel Hynek Mácha - život  Narodil se na Újezdě na Malé Straně  Vedle studia, četby a lásky bylo zdrojem Máchových zážitků.
VY_32_INOVACE_8_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_2_NÁBOŽENSTVÍ A JINÉ SEKTY Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, příspěvková organizace Registrační.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/12 Název materiálu: Jakub Jan Ryba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká literatura 2. poloviny 20. století.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Mikuláš Koperník Mikuláš Koperník, polský matematik, astronom a lékař (1473 – 1543)
Marie Curieová-Sklodowská
Cyril a Metoděj biografie.
Nefertiti.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DUCHOVÉ PŘIPRAV SE NA UVĚŘITELNÉ!!! Jsou všude kolem nás... Nevěříš???
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DUCHOVÉ PŘIPRAV SE NA UVĚŘITELNÉ!!! Jsou všude kolem nás... Nevěříš???
Kde jsou Athény?.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Život na vesnici VY_32_INOVACE_2_DĚJEPIS_10_ŽIVOT NA VESNICI
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Buhismus David Lučný :D (budha).
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
LUCEMBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Moderní výuka.
Pohár mléka Endless love. way H.P..
VŠE O PENĚZÍCH..
Bibličtí objevovatelé (Discovery Bible Study)
Naše zkuše nosti: #2 Pokoj především KDE A JAK NALÉZT POKOJ? POKOJE
Transkript prezentace:

Americký filmový průmysl často zpracovává motivy starších příběhů do nové moderní podoby. Příkladem je například zpracování filmu Cinderella Story režisérem Markem Rosmanem. Starý příběh je zapracován do součastné doby. Tato prezentace se pokusí ukázat možné zpracování příběhu Buddhy (Siddhattha Gótama Sakjamuniho) v tomto duchu. Americký filmový průmysl často zpracovává motivy starších příběhů do nové moderní podoby. Příkladem je například zpracování filmu Cinderella Story režisérem Markem Rosmanem. Starý příběh je zapracován do součastné doby. Tato prezentace se pokusí ukázat možné zpracování příběhu Buddhy (Siddhattha Gótama Sakjamuniho) v tomto duchu.

V jednom americkém městě žily ve vlastní čtvrti skupiny Indů, kteří se většinou věnovaly exportu rozličného indického zboží na americký trh. V této čtvrti se nacházely restaurace, nabízející pokrmy z rozličných koutů Indie, chrámy, které mnoha způsoby uctívaly různá božstva a také několik tradičních škol.

V této čtvrti se narodil úspěšnému právníku Suddóddanu Sákjovi a jeho ženě Maje syn Siddhattha. Při návratu z obřadu „dávání jména“ potkali Suddóddan a Maja před branou jejich vily bezdomovce Asitu, který malému Siddhatthovi předpověděl velkou kariéru buď na advokátní dráze a nebo na dráze velkého učitele lidstva. Poté, vědom si jeho budoucího rozhodnutí, se rozplakal. Suddódan se zeptal proč pláče a Asita odpověděl, že je mu líto, že se nedožije Siddhatthovi učitelské velikosti.

Otec si přál aby malý Siddhattha, kráčel v jeho stopách a ne po cestě prostého učitele a tak ho zahrnul přepychem ve své vile. Jeho dům i pozemky byly veliké, měl několik služebných i členů osobní stráže. Siddhattha vyrůstal v jejich zdech, poslouchal otcovo vyprávění o jeho právních úspěších, účastnil se večírků s významnými osobnostmi indické komunity a jejich obchodních partnerů a o běžném životě ve městě nevěděl skoro nic!!

Otec Siddhatthu dal studovat na prestižní soukromou střední školu. Siddhattha stále neopouštěl rozsáhlou zahradu otcovi vily, do školy a zpět ho přepravoval otcův řidič. Po úspěšném složení maturity otec Siddhatthu oženil s dcerou významného indického obchodníka a Siddhattha se na přání otce připravoval na studium práv na Harvardské univerzitě.

Jednoho dne se Siddhattha, znuděn životem ve vile, vydal do místní knihovny bez obvyklého doprovodu řidiče. Šel kratší cestou přes městský park. Cesta vedla kolem budovy domova důchodců a Siddhattha tak poprvé uviděl stáří, které ve vile jeho otce nebylo přítomno. Poprvé si připustil, že neexistuje pouze krásný a dokonalý svět, tak jak mu ho ukazoval otec.

O několik dnů později, se Siddhattha vydal opět sám městem a cestou uviděl tragickou dopravní nehodu, kde došlo k smrtelnému zranění. Záchranáři se pokoušeli všemi prostředky zraněného oživit, ale jejich boj byl marný. Tak se poprvé Siddhattha setkal ze smrtí.

Při své další cestě za plot otcovi vily uviděl ve špíně se povalujícího muže. Muž žádal po Siddhatthovi peníze, ten mu několik mincí dal a ptal se nač je potřebuje. Muž se rozpovídal o o své závislosti na drogách o nakažení nemocí AIDS a o životě na dně společnosti. Rozhovor s ním Siddhatthovi ukázal další odvrácenou tvář tohoto světa.

Těmito třemi zážitky byl Siddhattha velmi otřesen a krátce před nástupem na univerzitu při své další cestě po pro něj neznámém městě potkal mnicha. Ten se zdál být vyrovnaný a povznesený nad všemi strastmi tohoto světa a vyzařoval z něj dokonalý mír. Siddhattha po svém návratu do vily začal po těchto zážitcích přemýšlet o smyslu světa a lidské existence v něm.

Myšlenky ho zavedli tak daleko, že se jednou v noci rozhodl opustit svou ženu, studium na Harvardu i přepych, který mu poskytovala vila jeho otce a vydal se hledat odpovědi na své otázky, které vyšly z jeho úvah. Došel na okraj města, kde se nacházel mužský klášter, z nějž pocházel onen mnich a začal se věnovat jeho učení v naději že tam najde hledané odpovědi.

Po prostudování mnoha klášterních knih, tolik odlišných od náboženských představ jeho rodiny a několika měsících strávených v klášteře, však nenašel odpovědi a proto klášter opustil a hledal dál. Na pláži potkal meditujícího jogína, který se pokoušel dosáhnout odpovědi pomocí tělesných cvičení a tak Siddhattha začal studovat u něj.

U jogína se stále intenzivně věnoval cvičení složitých technik.Techniky byli stále náročnější a odpovědi na hledané otázky stále nenalézal. Jednou, když byl po těžkém tréninku natolik vyčerpán, že padl vysílen k zemi, podala mu dívka jménem Sudžátá pokrm a nápoj, který Siddhattha přijal. Nabral znovu sílu a uvědomil si že ani toto není cesta k nalezení odpovědí. Rozhodl se vstoupit na akademickou půdu, a neodejít z ní, dokud nesáhne odpovědi na své otázky.

Vstoupil tak do tajů studia religionistiky. Po několika letech intenzivního studia, pak prohlédl všechny náboženské tradice, způsoby jejich komparace a metody bádání o nich a dosáhl tak vytoužených odpovědí o povaze a smyslu světa. Na této půdě už zůstal a šířil tyto poznatky dál, dalším a dalším žákům.