Analýza umístění zboží v regálech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Daň z přidané hodnoty – úvodní informace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Spotřebitel a jeho práva
Pozorování prezentuje: Václav Bubeníček.
8.Analýza maloobchodu.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Zákazník v maloobchodě
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Poznámky k průzkumu.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
SIS - Supermarket Informační Systém 1 Supermarket Informační Systém Komplexní řešení toků zboží v supermarketu.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
České Budějovice, červen 2016
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Autor: Ing. Sikorová Renata
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Analýza umístění zboží v regálech Semestrální práce Analýza umístění zboží v regálech

Úvod Úvod Cílem naší seminární práce bylo zjistit, podle jakých aspektů je zboží umístěno v maloobchodních prodejnách. Přestože to byla práce zaměřená na praxi našich maloobchodníků, teorii nelze úplně vynechat. Prodejní psychologie a zvyky kupujících jsou totiž velmi dobře zobecnitelné, proto budeme na základě teoretického úvodu následně demonstrovat příklady z praxe. Cílem naší seminární práce bylo zjistit, podle jakých aspektů je zboží umístěno v maloobchodních prodejnách. Přestože to byla práce zaměřená na praxi našich maloobchodníků, teorii nelze úplně vynechat. Prodejní psychologie a zvyky kupujících jsou totiž velmi dobře zobecnitelné, proto budeme na základě teoretického úvodu následně demonstrovat příklady z praxe.

Úvod - pokračování Úvod - pokračování Při prodeji zboží a služeb je nutné přesvědčit zákazníka o přednostech námi nabízených produktů. Velmi důležitým faktorem je, že cena není pro zákazníka vždy to nejdůležitější. Z faktorů, kterými mohou obchodníci ovlivnit spotřebitelské chování jsou nejdůležitější tyto: přání a potřeby zákazníka prostředí v němž se obchod odehraje význam zboží pro zákazníka Při prodeji zboží a služeb je nutné přesvědčit zákazníka o přednostech námi nabízených produktů. Velmi důležitým faktorem je, že cena není pro zákazníka vždy to nejdůležitější. Z faktorů, kterými mohou obchodníci ovlivnit spotřebitelské chování jsou nejdůležitější tyto: přání a potřeby zákazníka prostředí v němž se obchod odehraje význam zboží pro zákazníka

Programový systém úspěšného prodeje AIDA Demonstration (předvedení)- nejdůležitější a nejsložitější ze všech zmíněných částí. Prezentace zboží v prodejně, nebo rozhovor s prodavačem. Abschluss- závěr, prodej- zákazník je přesvědčen a odhodlán ke koupi. Aufmerksamkeit (pozornost)- pro povědomí o obchodu je nutná jeho propagace (letáky, televize, noviny...), dále poutače na budově samotného obchodu (výlohy, fasáda, vstupní dveře). Interesse (zájem)- podaří-li se vzbudit zákazníkovu poroznost, zvýší se pravděpodobnost, že bude chtít prodejnu navštívit. Aufmerksamkeit (pozornost)- pro povědomí o obchodu je nutná jeho propagace (letáky, televize, noviny...), dále poutače na budově samotného obchodu (výlohy, fasáda, vstupní dveře). Interesse (zájem)- podaří-li se vzbudit zákazníkovu poroznost, zvýší se pravděpodobnost, že bude chtít prodejnu navštívit. Aufmerksamkeit (pozornost)- pro povědomí o obchodu je nutná jeho propagace (letáky, televize, noviny...), dále poutače na budově samotného obchodu (výlohy, fasáda, vstupní dveře). Interesse (zájem)- podaří-li se vzbudit zákazníkovu poroznost, zvýší se pravděpodobnost, že bude chtít prodejnu navštívit.

Interiér prodejny Interiér prodejny Platí několik obecných pravidel půdorysné koncepce, které sami o sobě podporují prodej zboží. Z odborných studií vyplývá, že naprostá většina zákazníků se při průchodu regály orientuje doprava (protože nakupující se obvykle míjejí vlevo). Toho lze velmi dobře využít, je-li zboží, které chceme zákazníkovi nabídnout- tj.to, které chceme prodat více- vysoká obchodní marže, nadbytek zboží) umístěno vpravo. Dále platí, že zboží pravidelně nakupované (základní potřeby, které jsou položkami plánovaného nákupu, tj. pečivo, máslo, mléko, mouka) je dobré vystavit na opačném konci prodejny (od vchodu), aby byl zákazník donucen projít celou prodejnu. Zásadním faktem je, že cca 7 z 10 položek nákupu je zakoupeno na základě prohlídky obchodu (impulsivní nákup). Pouze asi 30% položek je předem plánovaných.

Půdorysná koncepce prodejny Po vstupu do prodejny se ještě zákazník nekoncentruje na vystavené zboží. Sortiment vystavený v rozích také příliš pozornost neupoutá. Pravý opak platí o zboží, které je umístěno v místech vystupujících do prostoru. Velmi atraktivní jsou také čela a konce uliček a oblast u pokladen. po vstupu do prodejny se ještě zákazník nekoncentruje na vystavené zboží. Sortiment vystavený v rozích také příliš pozornost neupoutá. Pravý opak platí o zboží, které je umístěno v místech vystupujících do prostoru. Velmi atraktivní jsou také čela a konce uliček a oblast u pokladen.

Umístění zboží do regálu způsob vystavení zboží v prodejně (tj. jeho umístění a způsob prezentace) je označován anglickým slovem merchandising (merchandise= zboží). V současné době se zboží většinou “prodává samo” v samoobslužných prodejnách (od diskontů po hypermarkety) bez účasti prodavače. Zásadní proto je, zda dokáže upoutat pozornost zákazníka. způsob vystavení zboží v prodejně (tj. jeho umístění a způsob prezentace) je označován anglickým slovem merchandising (merchandise= zboží). V současné době se zboží většinou “prodává samo” v samoobslužných prodejnách (od diskontů po hypermarkety) bez účasti prodavače. Zásadní proto je, zda dokáže upoutat pozornost zákazníka.

Zásady vystavování zboží praktičnost estetičnost přehlednost seskupování a následnost sortimentu systematičnost zboží v regále (podle značek, velikostí, chutí) praktičnost estetičnost přehlednost seskupování a následnost sortimentu systematičnost zboží v regále (podle značek, velikostí, chutí) podle výšky rozlišujeme tato pásma: pásmo v dohledu pásmo ve výši očí pásmo k uchopení pásmo ve výši kolen Prodejní regál slouží k prezentaci zboží a jeho úkolem je přimět zákazníka ke koupi vystaveného zboží. Vhodným přemisťováním z pásma nejméně lukrativního (výše kolen) do oblastí výhodnějších lze podpořit prodej daného druhu v řádech desítek procent

Faktory podporující loajalitu zákazníka obchodu blízkost bydlišti kvalita obsluhy zákazník je v prodejně dobře znám zákazník je z jiného důvodu zvyklý navštěvovat tento obchod odborná obsluha kvalitní servis cena (toto dokazuje, že cenová výhodnost není vždy primárním cílem) blízkost bydlišti kvalita obsluhy zákazník je v prodejně dobře znám zákazník je z jiného důvodu zvyklý navštěvovat tento obchod odborná obsluha kvalitní servis cena (toto dokazuje, že cenová výhodnost není vždy primárním cílem)

Prvky AIDA v terénu 1 TESCO Na tomto obrázku je srovnávání cen sprchových gelů. Je vidět že na úrovní očí je nejdražší zboží (tedy sprchový gel 54,90Kč) země má obchod nejlevnější zboží se svojí značkou(tedy 15,90Kč).

Prvky AIDA v terénu 2 TESCO Toto je další případ, kde je vidět v ůrovni očí to nejdražší zboží.

Prvky AIDA v terénu 3 TESCO V tomto případě je vidět srovnání margarínů, dole nejlevnější, samozřejmě značka výrobce(11,90Kč) a nahoře nejdražší (31,90Kč).

Prvky AIDA v terénu 4 TESCO Na tomto obrázku můžeme pozorovat ceny vod. Opět značka obchodního domu je ta nejlevnější. Nedražší zboží (to s největší marží) má nejlákavější poutač.

ZÁVĚR ??????????????????????????