Wolfgang Amadeus Mozart Jeho doba - 18.století. Politika  klasicismus (2. polovina 17. stol. a 18. stol.)  umění klasicismu ovlivňovala politická a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Klára Svatoňová, 2.B
Advertisements

MARIE TEREZIE (vládla 1740 – 1780).
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Marie Terezie.
století vznik kapitalistické společnosti
Jméno autora: Tomáš Procházka
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
Klasicismus v evropské hudbě
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Závěr 18. století – poč. 19. století
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MARIE TEREZIE RODINA HANI a ANI.
Barokní móda.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
MARIE TEREZIE JOSEF II..
2013Petra Bartošová 2013Petra Bartošová Polička byla založena jako královské město českým králem Přemyslem Otakarem II. v roce Petra Bartošová.
Klasicismus Empír.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Republika Rakouska.
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
ROKOKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3618 _Rokoko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_Lul_I_04 Marie Terezie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Joseph Haydn.
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/09
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Test k ověření znalostí z HV
Gotika Bolfíková Nikola.
ČESKÝ HUDEBNÍ KLASICISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
OSVÍCENSKÝ ABSOLUTISMUS
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Habsburská monarchie a české země v 18. století
VY_32_INOVACE_
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/15 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Klasicismus
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název materiálu: VY_32_vlastivěda, sada č. 1, 15
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Nové typy monarchií 18. – 19. stol..
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Osvícenství, klasicismus
Transkript prezentace:

Wolfgang Amadeus Mozart Jeho doba - 18.století

Politika  klasicismus (2. polovina 17. stol. a 18. stol.)  umění klasicismu ovlivňovala politická a společenská situace  jednotný ráz společenského života, umění  silná úřední vláda (Francie)

Marie Terezie  Česká a Uherská královna  manžel František I. Štěpán Lotrinský  Terezínské reformy

Josef II.  1741  1790 Vídeň  český král 1780 – 1790  matka – M. Terezie  představitel evropského osvícenství

Architektura klasicismu  jednoduché zdobení  trojúhelníkové štíty  více veřejných prostranství  velmi podobné baroku

Hudba ➢ hlavní styl homofonie ➢ sonátová forma ➢ rozvoj veřejných koncertů ➢ nejznámější skladatelé

Nové hudební nástroje  vznikali:  lesní rohy  trubky  tympány  klavír (1711)  založil Bortolomeo Cristofory

Oblékání  Ženy  nosily mnoho vrstev: 1. bílá košile s dlouhými rukávy 2.kruhy na kšandách 3.sukně a přes sukni ještě jedna 4.zdobný vršek

 Muži nosili:  1.paruky 2.kabáty 3.brokátové vesty 4.bílé punčochy 5.boty na podpatcích

 Na projektu se podíleli: Zdroj:Google  Karolína Marešová  Monika Nedbalová  Michaela Pižlová  Martin Daneš  Martin Novák