ROSTEME S KNIHOU KAMPAŇ NA PODPORU ČETBY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Advertisements

Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Služby čtenářům a uživatelům Dětští čtenáři
HLEDÁNÍ KOŘENŮ S ROŽNOVSKOU KNIHOVNOU Čtenáři a uživatelé - rok 2005 čtenářů 2 976, dětí 763, návštěvníci , akce 474, z toho 201 pro děti a mládež.
Projekt č. 4 Mediální a osvětové nástroje kultivace lidských zdrojů
Netradiční formy práce s knihou Knihovna Gymnázia Příbram Netradiční formy práce s knihou Knihovna Gymnázia Příbram Edita Vaníčková Makosová.
Management sportovního klubu © Nymburk 2012
ČINNOST DĚTSKÝCH KNIHOVEN VE VSETÍNĚ
Základní škola Slavičín-Vlára Školní knihovna aneb naše Školní informační centrum.
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
Čítárny.cz – Web o dětských knížkách a čtenářství Veronika Peslerová Olomouc, červen 2007.
1 PUBLIC RELATIONS 1 Případové studie UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Regionální literatura ve venkovských knihovnách Přibližování historie regionu a vytváření vztahu k místu, kde žijeme.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
HESLO NA WIFI KULTURAEVROPA. RE: FORMA, na které záleží aneb zaměstnávání osob s chronickým duševním onemocněním PARALELNÍ ŽIVOTY je název projektu, který.
30. září – ZÁJEZD zástupců neziskových organizací do Prahy na pořad Vzpomínky nám zůstanou (Hron, Cibulka, Simonová, Fousek) 1. října – VÝSTAVA Šťastné.
STRATEGIE KOMORY PODNIKŮ KOMERČNÍ BEZPEČNOSTI ČR 2014/2015.
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
Kulturně-vzdělávací aktivity NPMK Ing. Eva Rezková, NPMK.
Mediální komunikace ČD
Kdo podává pomocnou ruku pracovníkům školních knihoven? Akreditovaný kurz MŠMT - Aktuální trendy v oblasti školních knihoven Lektor: Bc. Romana Ráblová.
Národní tematická síť F NTS F – národní tematická sít F Ing. Václav Götz 19.listopadu 2007.
Jednoduché vyhledávání – Jednoduchý uživatel Bc. Helena Selucká Knihovna Jiřího Mahena v Brně sekce IVU: Čtenářská gramotnost.

Ústecký parlament dětí a mládeže ( ÚPDM ). při DDM při DDM účast zástupců ze základních a středních škol účast zástupců ze základních a středních škol.
Komise v roce 2008 Seminář IVIG, 25. září 2008 Ludmila Tichá, ČVUT v Praze Fakulta strojní, Ústřední
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Národní strategie finančního vzdělávání (inspirovaná Koncepcí informačního vzdělávání na vysokých školách v ČR)
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu
ROSTEME S KNIHOU KAMPAŇ NA PODPORU ČETBY KNIH Pod záštitou Svazu českých knihkupců a nakladatelů.
Gateshead – město s inspirací Gateshead – město s inspirací Havlíčkův Brod Havlíčkův Brod duben 2004 duben 2004 Zlata Houšková Zlata Houšková.
21 dobrých důvodů pro dobré knihovny – Příspěvek Goethe-Institutu k odbornému dialogu a k výměně mezi knihovníky ve Střední a Východní Evropě a v Pobaltí.
SPOLUFINANCOVÁNO Z PROSTŘEDKŮ EVROPSKÉHO FONDU PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ
Programová koncepce ČT :D
Informační vvzdělávání v knihovnách Lída Švíková.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny
Internet – výhoda pro znevýhodněné 29. února 2008 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel: ,
Týden knihoven až 7. října Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR.
Návrh Projektu „Čteme prarodičům“
Sekce veřejných knihoven SKIP Částečně úplná zpráva o činnosti sekce v roce 2013 Gabriela Jarkulišová.
Umí knihovny zaujmout čtenáře?
(inspiromat) Městská knihovna Rožnov pod Radhoštěm Pavel Zajíc
Typologická matice tisku podle jeho zaměření a cílových skupin čtenářů
Definice Funkce: Informační a orientační Propagační Regulační Obranná Autoreferenční Selektivní Typologie: mnohost kritérií Podle literárních druhů Podle.
OSOBNOSTI AUTOGRAMIÁDY KOSMETIKA ZÁBAVA KULTURA OSOBNÍ ROZVOJ PŘEDNÁŠKY MÉDIA.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
MUZEUM SKLA A BIŽUTERIE V JABLONCI NAD NISOU státní příspěvková organizace zřizovaná Ministerstvem kultury ČR od 60. let 20. století celostátní působnost.
Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Sekce Větrné mlýny v rámci Kruhu přátel Technického muzea v Brně Ing. Doubek Jan.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
125 let od první zmínky knihovny 95 let od založení knihovny v Loučce.
Venkovní aktivity na podporu čtenářství
FILMOVÉ KANCELÁŘE Ludmila Claussová
Sdružení AMIGA - Agency for Migration and Adaptation
PROJEKTY FINANČNĚ PODPOŘENÉ SKIP VELKÁ MORAVA
2004 První udílení prestižních literárních Cen E. E. Kische se v Letohradě uskutečnilo v září 2004 a připravila jej městská knihovna ve spolupráci.
Jak na akční plán?.
Čtenářsky podnětné prostředí
Příležitost pro knihovny a společnost
Podpora dětského čtenářství
Městská knihovna jevišovice
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Historie marketingu
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
7. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Transkript prezentace:

ROSTEME S KNIHOU KAMPAŇ NA PODPORU ČETBY Pod záštitou Svazu českých knihkupců a nakladatelů

Konkurence mezi dobrou a špatnou knihou se změnila na konkurenci mezi knihou a dalšími médii

Literární kavárny Film, divadlo Knihovny Muzea Kultura Rodina Školy Skupiny Sociální oblast Vzdělávání Kampaň PR, média Mezinárodní spolupráce Knižní trh Knihkupci Nakladatelé Literární časopisy

PROČ KAMPAŇ Využití propagačního prostoru nakladatelský a knihkupecký sektor, Svět knihy Praha, Svět knihy dětem Spolupráce a partnerství při nedostatku financí – efektivní nástroj vzájemné podpory a propagace Spolupráce se zahraničím - inspirace

STRATEGIE Upozornění na problematiku čtenářské negramotnosti Lobby za větší propagaci ve veřejnoprávních médiích Efektivní využití současných možností v rámci spolupráce nekomerčního a komerčního sektoru Studie přínosu literární gramotnosti ve vztahu ke vzdělanostnímu potenciálu a ekonomickému rozvoji země

Prostředky a náplň kampaně Celostátní, regionální a lokální soutěže Zapojení rodičů a pedagogů Široká propagace a medializace četby obecně (pozitivní role levných knih, den knihy, knižní týden, knižní akce pořádané přímo dětmi) Literatura on-line, pozitivní konfrontace knihy a PC Programy v rámci celorepublikových a lokálních knižních akcí Prosazení zábavného pořadu, talk-show do rozhlasových a TV kanálů (vzor Big Read)

Kroky realizace kampaně Marketing a propagace (v rámci oboru, široká veřejnost, reklamní předměty) Synergická spolupráce partnerů Harmonogram vlastních pravidelně pořádaných akcí

CO SE JIŽ UDĚLALO

CO SE JIŽ UDĚLALO

CO SE JIŽ UDĚLALO

CO SE JIŽ UDĚLALO

CO SE JIŽ UDĚLALO

Další projekty www.rostemesknihou.cz - atraktivní rozcestník Mezinárodní seminář Putovní výstavy Svět knihy dětem 2007 Propagace Soutěže Postupné vytváření aktivních čtenářských skupin Lobby, lobby. lobby, lobby

Prostor dětem Strašidelný plakát Můj literární hrdina Reklamní slogan o četbě knih Obhajoba knihy Dílny tvůrčího psaní Čtení nahlas Poezie – slam

Prostor partnerům Nová kategorie v rámci udílení cen České sekce IBBY Zlatá stuha za podporu četby knih Dílny a autorská čtení Výstavy Nabídka prezentace projektů na všech akcích pořádaných v rámci kampaně

ZAHRANIČNÍ INSPIRACE François Balanger – Francie - Potěšení z četby Alec Williams – UK – Ať stále čtou Rachel van Riel – UK – spacing Mladen JandFrerlič – Německo – Growing up with picture Books Francine Prose – USA – Číst očima spisovatele Dětská jury v Lotyšsku  

PARTNEŘI KAMPANĚ Sdružení pro veletrhy dětské knihy v Liberci součástí Veletrhu dětské knihy je projekt „Děti čtou nevidomým dětem“ www.veletrhdetskeknihy.cz   Časopis Makovice Luštitelský měsíčník Makovice připravil dlouhodobou (roční) soutěž na téma „knihtisk a historie knihy“ e-mail: cas.makovice@seznam.cz

PARTNEŘI KAMPANĚ Klub Domino, Dětská tisková agentura Prezentace literatury, knihoven, literárních soutěží a propagace dětského čtenářství v Malých (ale našich) novinách www.dta.zde.cz Městská knihovna Praha Projekt „Rosteme s knihou i v Městské knihovně v Praze“ www.mlp.cz  

PARTNEŘI KAMPANĚ Nakladatelství Fraus, s.r.o. Ediční řada „Příroda v pohádkách a kolem nás“ a řada populárně-naučných knih pro děti a mládež „CO– JAK – PROČ“ a SmartBoard – výukové programy www.fraus.cz   Městská knihovna Horažďovice Projekt „Děti a čtení 2006“ www.knihovna.horazdovice.cz

PARTNEŘI KAMPANĚ Nakladatelství MEANDER Projekt „Literární kavárny ve Švandově divadle“ www.meander.cz   Albatros nakladatelství, a.s. – Klub mladých čtenářů Projekt „Nevídáno neslýcháno, putovní výstava ilustrací mladých autorů a knižní výstava“ www.albatros.cz

PARTNEŘI KAMPANĚ Knihovna Jiřího Mahena v Brně Projekt „Poprvé do školy – poprvé do knihovny“ – Brněnské děti rostou s knihou www.kjm.cz   Sdružení pro veletrhy dětské knihy v Liberci 06 Projekt „Děti čtou nevidomým dětem“ www.veletrhdetskeknihy.cz

PARTNEŘI KAMPANĚ Městská knihovna Horažďovice Projekt „Děti a čtení 2006“ www.knihovna.horazdovice.cz   Nakladatelství Jindřich Kraus - PRAGOLINE Projekt „S knihami se kamarádím“ www.pragoline.cz

PARTNEŘI KAMPANĚ Městská knihovna Prachatice Projekt „Čítárny a programy pro děti“ www.knih-pt.cz   Nakladatelství Jindřich Kraus - PRAGOLINE Projekt „S knihami se kamarádím“ www.pragoline.cz

Inspirace v UK 1998 Launchpad created 1998 First World Book Day in UK 1998/1999 National Year of Reading 2002 The Reading Agency created 2004 Government Books for Babies funding announced

Projekty The Reading Agency The National Literacy Trust Opening the Book Booktrust Bookstart (národní program určený malým dětem a jejich rodičům, Writing Together (práce se spisovateli)

BIG READ - BBC A ČTENÁŘI NATIONAL LITERARY TRUST Práce se čtenáři – vytváření skupin, zodpovědných jednotlivců (Reading Champions, Reading Groups) Práce s odbornou veřejností – školami a s pedagogy

IBBY – ASAHI READING PROMOTION AWARD Založena v roce 1996 – sponzor The Asahi Shimbun mediální společnost Nominace: národní sekce IBBY Cena: 10.000 USD a diplom 2006: All of Poland Reads to Kids Mongolian Children´s Mobile Library