IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU Plán města, významná místa města
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
Anotace Parlament, úřad prezidenta, vláda Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák pochopí, které činnosti má v gesci parlament, prezident.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJiřík z Poděbrad Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
Anotace Život ve škole, umění se učit 1. Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si osvojí znalosti o tom, jak funguje škola, jaké.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMarie Terezie a Josef II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje dobu.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSeverovýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceČechy v době baroka Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje poznatky.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceValašsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
Anotace Naše obec 4. – rozpočet obce Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci se dozví, jakým způsobem hospodaří obec a co je to rozpočet.
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceDolnomoravský úval Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Anotace Žák se seznámí s víceúrovňovým číslováním v aplikaci MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže využít funkci víceúrovňové.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rozmanitost přírody Živá příroda, podmínky života na Zemi
Anotace Žák dokáže zarovnat text v aplikaci MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže zarovnat text dle potřeb dokumentu v aplikaci.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Žák v aplikací MS Word dokáže nastavit sloupce Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word využít funkce sloupce.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJižní Morava Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJesenicko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Žák se seznámí s aplikací MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže spustit aplikaci MS Word Speciální vzdělávací potřeby.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceOstravsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Identifikátor materiálu: EU
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Životní prostředí Petr Machala.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZápadní Čechy – Karlovarsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně.
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceVýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Anotace Žák se seznámí s textovými editory Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže vysvětlit pojem textový editor a ví jeho funkci Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNaše město – Ústí nad Labem Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJižní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Žák se seznámí s prostředím aplikace MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Orientuje se v prostředí aplikace MS Word Speciální.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
Anotace Obyvatelstvo Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci popíší složení, rasy a rozmístění obyvatelstva Ameriky Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Stavba těla živočichů Savci
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Upevňování tvorby času v anglickém jazyce. Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci ovládají tvorbu času. Speciální.
16-01-M/01 Ekologie a životní prostředí Speciální vzdělávací potřeby
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 17 - 19 Anotace Životní prostředí obce a člověka Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si uvědomí přístup člověka k přírodě, k její ochraně Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Životní prostředí, fauna, flóra Druh učebního materiálu Pracovní list / Prezentace / Test / Laboratorní práce / … Druh interaktivity Aktivita / Výklad / Test / Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost / datum 1257 kb, prosinec 2011

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Ekologie – věda o vztazích mezi organismy a životním prostředím

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Přečti si následující citáty a zkus se zamyslet, jak bys je vysvětlil svými slovy. „Přírodu jsme nezdědili po svých předcích, ale půjčili nám ji naše děti.“ (Andre Gide) „Jedině příroda ví, co chce... nikdy nežertuje a nikdy nedělá chyby, ty dělá jen člověk.“ (J. W. Goethe) „Pokud žiješ v souladu s přírodou, nikdy nebudeš chudý. Pokud žiješ podle mínění lidí, nikdy nebudeš bohatý.“ (Seneca)

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Každý člověk má kolem sebe určité živ.prostředí. To je součástí prostředí všech obyvatel kolem nás. a) Přírodní složka – fauna a flóra, voda, půda, vzduch, veškeré žijící organismy

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ b) Umělá složka – někdy také složka vytvořená lidskou činností, vše „lidské“ kolem nás, např. domy, auta, výrobky atd. c) Sociální složka – lidé kolem nás Změna ostrova Mannhattan: http://cestovani.idnes.cz/jak-vypadal-manhattan-pred-400-lety-kdyz-byl-dzungli-fwq-/igsvet.aspx?c=A091023_165122_igsvet_tom

Zopakuj si! Co je to fauna? ……………………………………………. Co je to flóra? ……………………………………………… Co sdružuje přírodní složka ŽP? ………………….......... ………………………………………………………………. Co sdružuje umělá složka ŽP? ………………………….. ………………………………………………………………. Do které složky patří lidé? ………………………………..

Informační zdroje: Text: Copyright Mgr. Martin Nosek, 2011 Obrázky (dle pořadí v DUM): Dostupný z [http://www.cez.cz/edee/content/img/energie-a-zivotni-prostredi/dostavba-ii.jpg] dne 3.12.2011 Dostupný z [http://www.wallpaper.cz/primo/old_ir/kvetnovy_les--400x300.jpg] dne 3.12.2011. Dostupný z [http://media.web.britannica.com/eb-media/00/11500-004-6D44A202.jpg] dne 3.12.2011. Dostupný z [http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a6/Johann_Wolfgang_Goethe_1811.jpg/220px-Johann_Wolfgang_Goethe_1811.jpg] dne 3.12.2011. Dostupný z [http://a2.mzstatic.com/us/r1000/027/Purple/d5/ae/8f/mzl.wxfetcno.320x480-75.jpg] dne 3.12.2011. Dostupný z [http://2.bp.blogspot.com/-JYlmtxejhA0/TZ7WwS1i0yI/AAAAAAAAAoA/MooRo-OCbZ8/s1600/fauna1.jpg] dne 3.12.2011. Dostupný z [http://www.kanarskeostrovy.cz/data/sharedfiles/o_ostrovech/Tenerife/Flora/web_13.%20FL%C3%93RA%20A%20FAUNA-obr.7%20hadinec%20Tajinaste] dne 3.12.2011. Dostupný z [http://gymtri.trinec.org/soubory/Zemepis/2-rocnik/socialne-ekonomicka-geografie/vliv-cloveka-nakrajinu/eko_ekosyst%C3%A9m_um%C4%9Bl%C3%BD.jpg] dne 3.12.2011

Metodický pokyn: DUM je zaměřen na názory žáků k tématu Živ. prostředí. Nejprve žáci hledají smysl uvedených citátů. Obrázky slouží k vykreslení různorodosti životního prostředí člověka. DUM je zároveň i zápis žáků do sešitu. Žáci na smartboardu opakují definice jednotlivých pojmů.