Opakování poškození abiotickými činiteli Ochrana lesů a přírodního prostředí Opakování poškození abiotickými činiteli
Ochrana lesa 1. K čemu slouží ochrana lesa? 2. Jmenujte zásady integrované ochrany lesa. 3. Jmenujte vlastnosti napadených organismů. 4. Které abiotické činitele působící v lesích znáte? 5. Jmenujte některé stupně Beaufortovy stupnice větru. Jaké znáte činitele ovlivňující škody větrem? Jaká obranná opatření byste zvolili? Jaké znáte druhy škod větrem? Popište odluku, rozluku, závoru.
Ochrana lesa Popište škody sněhem. Jakým způsobem byste bránili škodám sněhem? Co víte o škodách lavinami? Charakterizujte námrazu, ledovku a jinovatku. Charakterizujte prudké a dlouhotrvající deště. Jmenujte opatření proti dešťům ve školkách. Jaká opatření proti vodě byste požili v porostech. Charakterizujte škody krupobitím a bleskem.
Ochrana lesa 1. Jaké znáte škody suchem a vedrem? 2. Jmenujte možnosti obrany proti těmto škodám. 3. Charakterizujte časné, zimní a pozdní mrazy. 4. Jaká znáte ochranná opatření ve školkách a kulturách. 5. Najděte v zelené zprávě (ZZ) oblast ochrany lesa a vypište do sešitu vývoj nahodilých těžeb v posledních letech a podíl abiotických činitelů na těchto opatřeních.
Ochrana lesa Prohlédněte si mapu poškození lesů v ČR a vytipujte nejvíce postižené oblasti. Vyhledejte a vypište nejvíce poškozené části lesů abiotickými činiteli v aktuálním roce . Porovnejte výši škod abiotickými činiteli v několika posledních zelených zprávách, výsledky zpracujte do tabulky nebo grafu.
Najděte a popište projevy abiotických činitelů na školním polesí Valšovice Foto autorka